Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Har ikke helt sansen for Deris. Er greit nok at han skal fortsette med navnet til Helloween, men blir nesten arg når han brukte Keeper of the Seven Keys-navnet. Blir oppgitt når han prøver å synge sangene til Kai og Kiske, synes han burde innse at de sangene ikke er tilpasset hans stemme.Og for eks. nå som de tourer med Gamma Ray, så synger Deris til Ride the Sky når Kai står rett ved siden av, blir lei meg.

 

Albumet Time of the Oat synes jeg er duganes, men det nyere liker jeg ikke. Egentlig synes jeg at Helloween burde ha byttet navn når Kiske og Ingo sluttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bathory har to VILLT forskjellige stilperioder. Man har de første som er mere gammel death/black metal. Også switcha de helt om til "vikingmetall" med elendig vokal av Quorthon (mannen kunne ikke synge rent for å redde livet til bestemora si). Men veldig episk stemning og rar trommelyd.

 

Sjekk ut Blood on Ice, Norland 1+2, Hammerheart for den nyere stilen.

Lenke til kommentar

Jeg blir gal snart. Uansett hvor mye jeg prøver hører jeg to forskjellige versjoner av lyrikken på "The Apostle In Triumph" av Opeth - hver gang. (3.48 ut i sangen)

 

Den jeg hører: So Judah fucked it up.

Det som blir sagt: In solitude I wander.

 

Utrolig at det er mulig for disse to å ligne så mye.

Lenke til kommentar
Jeg blir gal snart. Uansett hvor mye jeg prøver hører jeg to forskjellige versjoner av lyrikken på "The Apostle In Triumph" av Opeth - hver gang. (3.48 ut i sangen)

 

Den jeg hører: So Judah fucked it up.

Det som blir sagt: In solitude I wander.

 

Utrolig at det er mulig for disse to å ligne så mye.

 

Faen da. Jeg hørte på den nå. Det jeg hørte var "So Judah fucked it up" :p

Lenke til kommentar
Da får eg vere seriøs.

 

Kjøp dei fire fyrste. Resten kan du hoppe rett over.

Det går ikke å hoppe over så klassiske og episke album som Hammerheart, Twilight of The Gods og Blood On Ice. Det var dette som var den seriøse musikken, foruten Nordland I og II. Bare hør på "One Rode To Asa Bay" som det er lagd verdens beste viking metal video til. Eller de fantastiske introene til Twilight Of The Gods - Through Blood By Thunder - Blood and Iron. De fire første er selvfølgelig legendarisk, men også bare rølp! Eller de fantastiske versene i Shores In Flames og Valhalla:

 

Oden in the sky up high

Let the Ravens of yours fly

To guide us on our sail to foreign shores

Let your Ravens fly

----------------------------------------------------------

God of Thunder

Who crack the sky

Swing your Hammer

Way up high

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...