Vowels Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Kan du (eller noen andre) anbefale meg noen gode melodic death metal plater? Tror faktisk jeg aldri har hørt et album i den sjangeren som er ordentlig bra, lurer på om det finnes Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Et par plater jeg kommer i farta Vowels At the gates - Slaugther of the soul Arch Enemy - Doomsday Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tja, finnes noen gode plater fra midten av 90-tallet. In Flames - The Jester Race (1996) Dark Tranquillity - The Gallery (1995) At The Gates - Slaughter of the Soul (1995) http://www.youtube.com/watch?v=UyJzHttSQPo http://www.youtube.com/watch?v=gtSTzXU0mTY http://www.youtube.com/watch?v=hJme5uubkyQ Lenke til kommentar
""" Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Ja, det kan jeg. At the Gates - The Red in the Sky Is Ours og With Fear I Kiss the Burning Darkness Hypocrisy - Abducted Carcass - Necroticism - Descanting the Insalubrious (kan diskuteres, men ligger i grenseland mellom goregrind og melodic death metal.) Crown of Thorns - The Burning og Eternal Death Dissection - Storm of the Light's Bane (som du sikkert har hørt. I grenseland mellom melodic black og melodic death metal) Dismember - Like an Everflowing Stream (regnes vel ikke som melodic death metal, men er rimelig melodiøs, så jeg tar'n med) Selv regner jeg Storm of the Light's Bane som ei black metal skive, men man kommer ikke bort ifra at det er like mye melodiøs death metal å spore på skiva. Endret 9. mai 2011 av OhMyOhMy Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Burde ha tenkt på Hypocrisy. Finner en god del bra i den diskografien. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Takk takk, skal prøve å høre igjennom noen av de platene i løpet av kvelden. Får starte med Slaughter of the Soul pga den er nevnt to ganger Lenke til kommentar
""" Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Da regner jeg med at førsteinntrykket ditt av At the Gates blir dårlig. Tror nok gammel At the Gates (da de fremdeles var et ordentlig death metal band) vil passe deg bedre. Jeg liker Slaughter at the Soul godt, men lett bandets svakeste skive. Den har også mer til felles med In Flames, Arch Enemy og Amon Amarth enn Death og Nihilist, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Nightrage - Sweet Vengeance, tidenes melodeath plate! Thomas Lindberg fra At the Gates på vokal også. Hele plata er kanon fra start til slutt. Lenke til kommentar
""" Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Nå minte du meg på noe: Vehemence - God Was Created Sinnsykt fet skive! Rimelig massive saker. Lenke til kommentar
""" Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ja faen. The Karelian Isthmus kan jo regnes som ei melodiøs death metal skive. Barsk, og ikke minst blodfet skive. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Nå minte du meg på noe: Vehemence - God Was Createdå Sinnsykt fet skive! Rimelig massive saker. Ja! Grimt fet skive. She Never Noticed Me er fet, og I Didn't Kill Her. Spesielt tekstene, høhø.. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Kvelertak i Fredrikstad i sommer, virkelig ikke dårlig! Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Fatter ikke at jeg ikke har hørt Dissection før, skikkelig rått! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ang. Melo-death. Jeg har en kamerat som er veldig inne i Melodeath og han liker veeeeldig godt Wintersun - Wintersun. Den skal visst være ganske så bra. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Wintersun anbefales på det varmeste. Personen bak det, har jo jobbet med oppfølgeren i sikkert 8 år nå. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Fatter ikke at jeg ikke har hørt Dissection før, skikkelig rått! Det er et av mine absolutte favorittband. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Kan du (eller noen andre) anbefale meg noen gode melodic death metal plater? Tror faktisk jeg aldri har hørt et album i den sjangeren som er ordentlig bra, lurer på om det finnes Har posta dette klippet mange ganger i den tråden her tidligere Anbefales på det sterkeste. Mer doom-inspirert melodeath men det beste nå til dags IMO, albumet Above The Weeping World og Since The Day It All Came Down er et fint sted å starte http://www.youtube.com/watch?v=f9QCK6l6gKg Endret 10. mai 2011 av michael691 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå