Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kan jeg.

At the Gates - The Red in the Sky Is Ours og With Fear I Kiss the Burning Darkness

Hypocrisy - Abducted

Carcass - Necroticism - Descanting the Insalubrious (kan diskuteres, men ligger i grenseland mellom goregrind og melodic death metal.)

Crown of Thorns - The Burning og Eternal Death

Dissection - Storm of the Light's Bane (som du sikkert har hørt. I grenseland mellom melodic black og melodic death metal)

Dismember - Like an Everflowing Stream (regnes vel ikke som melodic death metal, men er rimelig melodiøs, så jeg tar'n med)

Selv regner jeg Storm of the Light's Bane som ei black metal skive, men man kommer ikke bort ifra at det er like mye melodiøs death metal å spore på skiva.

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Da regner jeg med at førsteinntrykket ditt av At the Gates blir dårlig. Tror nok gammel At the Gates (da de fremdeles var et ordentlig death metal band) vil passe deg bedre.

Jeg liker Slaughter at the Soul godt, men lett bandets svakeste skive. Den har også mer til felles med In Flames, Arch Enemy og Amon Amarth enn Death og Nihilist, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Kan du (eller noen andre) anbefale meg noen gode melodic death metal plater? Tror faktisk jeg aldri har hørt et album i den sjangeren som er ordentlig bra, lurer på om det finnes

Har posta dette klippet mange ganger i den tråden her tidligere :p

Anbefales på det sterkeste. Mer doom-inspirert melodeath men det beste nå til dags IMO, albumet Above The Weeping World og Since The Day It All Came Down er et fint sted å starte

http://www.youtube.com/watch?v=f9QCK6l6gKg

Endret av michael691
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...