Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar heller 10 Metal Church plater foran en time med Toxik..makan til slitsom vokal og gitarsoloer har jeg ikke hørt på lenge..

Men det var kult en liten stund. Kanskje jeg må prøve litt mere. Jeg kommer fra generasjonen som tilba Helloween på slutten av 80-tallet, så vokaltypen er langt fra ukjent. Det var mere alt det andre pluss vokalen som bare er overalt, hele tiden.

 

Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg prøvd litt mer.

Jeg klarer å høre to plater i strekk med Toxik, og da gjør helt sikkert du det også etterhvert.

Du sitter igjen med en følelse av å ha blitt mørbanket, men på en god måte. Hahaha.

 

Kanskje du liker bedre Helstar?

Heftige riff med en litt annerledes vokal.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bEs1AWf1eHs

Lenke til kommentar

Helstar er kult. Burning Star og Nosferatu er to veldig bra plater.

 

Enig.

De fire første er svært bra, ikke noe å si på det.

Sjekk også ut "Sins of the past", som inneholder nye innspillinger av gamle sanger.

 

"The King of Hell" er heller ikke verst.

Det var comeback-albumet deres fra 2008.

Lenke til kommentar
Sjekk også ut "Sins of the past", som inneholder nye innspillinger av gamle sanger.

 

Haha, fy faen! Litt uaktuelt og sjekke ut ei nyinnspilling, gitt! Trenger ikke å høre den for å vite at den suger som faen.

 

 

Hey hey hey, gammal thrash er kult :new_woot:

 

http://www. youtube.com/watch?v=t2wR4agYDm0&feature=related

 

High five! Spilte faktisk igjennom Torment in Fire i går kveld. Sykt fet skive!

Lenke til kommentar

Haha, fy faen! Litt uaktuelt og sjekke ut ei nyinnspilling, gitt! Trenger ikke å høre den for å vite at den suger som faen.

 

Jaja, det er ditt tap.

Det meste Helstar gjør er heftig som faen.

Sangene på nyinnspillingen er også noe for seg selv, siden de har stemt gitarene ned noen toner for å gi det hele et tyngre preg.

Lenke til kommentar

Sjekka ut et par låter på youtube og det sugde som forventer. Nyinnspillinger er generelt noe dritt. Eneste bandet jeg kan kommer på som ikke har driti seg ut ved å spille in noe på nytt er Sodom og In the Sign og Evil so ble spilt inn på nytt og utgitt med gamle, uutgitte låter som også ble spilt inn på nytt. Ellers er alt dritt.

 

Og for min del handler ikke tyngde om hvor lavt gitarene er stemt. Selv om et band stemmer i drop b så trenger ikke det akkurat å være tyngre enn noe som er stemt i standard eller eb eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Wow. Fant akkurat denne fine tingen her når jeg drev å stumbla litt på nettet, detter er jo interessant når folk ser etter ny band innenfor en sjanger, eller leter etter noe som ligner på noe annet.

 

Link

 

Bare å søke opp et band også følge videre på andre band som ligner. Tenkte kanskje folk her kunne synes det var interessant.

Lenke til kommentar

Sjekka ut et par låter på youtube og det sugde som forventer. Nyinnspillinger er generelt noe dritt. Eneste bandet jeg kan kommer på som ikke har driti seg ut ved å spille in noe på nytt er Sodom og In the Sign og Evil so ble spilt inn på nytt og utgitt med gamle, uutgitte låter som også ble spilt inn på nytt. Ellers er alt dritt.

 

Manowar - Battlehymns MMXI

 

"Cause only one thing really sets me free, Heavy Metal loud as it can be"

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tja, syns ikke nyinnspillingen av BH var så veldig nødvendig. Høres jo nesten likt ut som den gamle, bare med litt andre gitarsoloer. Og sikkert et påskudd til å dra på en "Oldschool tour" igjen. Men for all del, kommer de til Norge med den turneen er jeg der som et skudd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sjekka ut et par låter på youtube og det sugde som forventer. Nyinnspillinger er generelt noe dritt. Eneste bandet jeg kan kommer på som ikke har driti seg ut ved å spille in noe på nytt er Sodom og In the Sign og Evil so ble spilt inn på nytt og utgitt med gamle, uutgitte låter som også ble spilt inn på nytt. Ellers er alt dritt.

 

Manowar - Battlehymns MMXI

 

"Cause only one thing really sets me free, Heavy Metal loud as it can be"

 

Med tanke på at jeg synes Manowar er dritkjedelig, så tviler jeg på at Battlehymns MMXI er veldig itneressant for meg. Når det er sagt har jeg hørt noen låter, og det låter enda kjipere enn orginalen. Orginalen hadde i det minste litt sjarm, MMXI har ignenting.

 

 

Vowels - Om du liker Sodom kan du sjekke ut The Final Sign of Evil uten og nøle. De fem låtene fra EPen er ikke like bra, men det låter fremdeles jævlig fett. Uansett, Det er de syv andre låtene som var ment å være på In the Sign of Evil man vil ha. Faen så bra! De har greid å fange Black Metal-feelingen fra 80-tallet. Fett!

Lenke til kommentar

Wow. Fant akkurat denne fine tingen her når jeg drev å stumbla litt på nettet, detter er jo interessant når folk ser etter ny band innenfor en sjanger, eller leter etter noe som ligner på noe annet.

 

Link

 

Bare å søke opp et band også følge videre på andre band som ligner. Tenkte kanskje folk her kunne synes det var interessant.

 

Søkte på Disiplin. Fant ingenting.

Lenke til kommentar

Søkte på noen band selv, og det var noen av banda den fant. Uansett, det var et lite imponerende resultat og hente derifra. Prøvde meg på bl.a. Anorexia Nervosa, Darkthrone og Discharge.

 

På Discharge så kom blant annet Toxic Holocaust, på Darkthrone kom Dimmu Borgir og Anaal Natrakh, Og på Anorexia Nervosa kom Dark Funeral og Graveworm. Den var helt ute og kjørte for det emste. Ehe!

Lenke til kommentar

 

 

 

Vio-Lence er jævlig undervurdert! De to første platene er jævlig bra, men spesielt "Eternal Nightmare". Knall som faen!

 

Men ja, Thrash!

 

http://www.youtube.com/watch?v=iV5O2WmmKm8

 

Faen så brutalt, aggressivt og jævlig fett. Dølt fet vokal!

 

 

 

Sadus er fett

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=_rfiLjsm0sk

 

 

Oldis goldis - 1985

http://www.youtube.com/watch?v=_q_Alc9bSiE

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Vowels - Om du liker Sodom kan du sjekke ut The Final Sign of Evil uten og nøle. De fem låtene fra EPen er ikke like bra, men det låter fremdeles jævlig fett. Uansett, Det er de syv andre låtene som var ment å være på In the Sign of Evil man vil ha. Faen så bra! De har greid å fange Black Metal-feelingen fra 80-tallet. Fett!

Har hørt begge og begge to er jævelig bra. Er et av de få eksemplene der ny innspilling funker.

 

Bra du nevnte Discharge lenger ned her, lenge siden jeg satt på Hear Nothing See Nothing Say Nothing. Er så bra den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...