Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du har noe som Altar of Plagues hadde jeg sjekket ut følgende band i denne rekkefølgen: Fen > Krallice > Wolves in the Throne Room

 

WITTR er det som låter minst som Altar of Plagues.

 

Edit: A Forest of Stars burde og være interessant for din del.

 

Når det kommer til kvalitet rangerer jeg dem sånn: Fen / Wolves in the Throne Room / (Altar of Plagues) > A Forest of Stars > Krallice.

 

Nidigger alle bandene, da!

Fett, da har jeg noe å sjekke ut. Takker! Har allerede hørt WITTR :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem, det ble litt lite folk, de fleste måtte komme seg hjem, men det tok ganske bra av.

post-102334-0-84380700-1301763975_thumb.jpg

Bilde av meg og Trommisen, bare for å gi inntrykk av hvodran bandet høres ut :p

 

Hørte noen rykter om dette, ja. :p Espen (rytmegitaristen i bandet) var igjen. Han sa masse positivt om dere, og at det hadde vært jævli moro å se på. Trehjulssykler, sokke-BHer, deaf metal osv osv. :wee:

Lenke til kommentar

Noen som har noe mer lignende Altar of Plagues? Tides EPn og White Tomb albumet var fett!

De fleste er vel allerede nevnt, Krallice kommer snart med nytt album forøvrig. Det samme gjør også Altar of Plagues, disse skivene skal bli utgitt i slutten av denne måneden. Så bare å holde øynene åpne. Ville også sjekket ut Panopticon's debut med samme navn. Krohm - The Haunting Presence, Fäulnis - Gehirn zwischen Wahn und Sinn samt de to første Drudkh skivene.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem, det ble litt lite folk, de fleste måtte komme seg hjem, men det tok ganske bra av.

post-102334-0-84380700-1301763975_thumb.jpg

Bilde av meg og Trommisen, bare for å gi inntrykk av hvodran bandet høres ut :p

 

Hørte noen rykter om dette, ja. :p Espen (rytmegitaristen i bandet) var igjen. Han sa masse positivt om dere, og at det hadde vært jævli moro å se på. Trehjulssykler, sokke-BHer, deaf metal osv osv. :wee:

Stemmer, var ganske morro :p

Lenke til kommentar

Jeg fant dette gamle speed/thrash bandet når jeg søkte gjennom forskjellige grupper her om dagen.

Det falt umiddelbart i smak hos meg.

Her får du destruktive riff etter destruktive riff, konstant pisket forover av en vokalist med en syk stemme.

Noe av det heftigste JEG har hørt innen sjangeren, hvertfall.

Det er som Anthrax på steroider.

 

Hvis du ikke liker rask gammel thrash med lyse vokaler, vil jeg ikke anbefale dette:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=pK-9KPfA-dw

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=yxmpooUdyWs

Lenke til kommentar

Jeg tar heller 10 Metal Church plater foran en time med Toxik..makan til slitsom vokal og gitarsoloer har jeg ikke hørt på lenge..

Men det var kult en liten stund. Kanskje jeg må prøve litt mere. Jeg kommer fra generasjonen som tilba Helloween på slutten av 80-tallet, så vokaltypen er langt fra ukjent. Det var mere alt det andre pluss vokalen som bare er overalt, hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...