Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg digger band som aldri utvikler seg. Ta Bolt Thrower for eksempel, de kjører samme gamle oppskrift!

 

Feil! Bolt Thrower har da utviklet seg fra å være nesten være et rent Grindcore-band på "In Battle There Is No Law" til å bli et rent Death Metal band på skviene etter "Realm of Chaos".

Og jammen er det ikke "In Battle There Is No Law" og "Realm of Chaos" som ruler mest. For noen fett album, selv om alt duger.

 

Bare sett på "In Battle There Is No Law" og "Warmaster" rett etterpå så hører du en rimelig stor forandring.

Lenke til kommentar

Håper gutta i bandet får sett denne videoen også.

 

Også herlig at de valgte en relativt obskur 80-talls låt (Flight of Icarus) istedet for en av standardlåtene. De har vel en Maiden-fan som musikklærer. Ser ut som de koser seg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg digger band som aldri utvikler seg. Ta Bolt Thrower for eksempel, de kjører samme gamle oppskrift!

 

Feil! Bolt Thrower har da utviklet seg fra å være nesten være et rent Grindcore-band på "In Battle There Is No Law" til å bli et rent Death Metal band på skviene etter "Realm of Chaos".

Og jammen er det ikke "In Battle There Is No Law" og "Realm of Chaos" som ruler mest. For noen fett album, selv om alt duger.

 

Bare sett på "In Battle There Is No Law" og "Warmaster" rett etterpå så hører du en rimelig stor forandring.

Ja jeg vet at de har skiftet stil. Men jeg legge faktisk ikke så mye merke til det. Dessuten synes jeg det at Bolt Thrower preger musikken i størs grad uavhengig om det er grindcore fra In Battle.. eller renere Death Metal senere. Men jeg skal egentlig ikke snakke, for jeg har aldri skjønt hva grindcore er, eller hva som gjør det annerledes enn death metal.

 

Et tegn på at de ikke har forandret seg for mye er:

 

World Eater (1989)

Cenotaph (1991)

Embers (1992)

Powder Burns (1998)

The Killchain (2005)

 

Faen for et genialt åpningsriff!

Lenke til kommentar

Er det lov til å snakke om Children Of Bodom her..?

Ja, men jeg synes ikke det er så interessant.

 

Dessuten, snakk om det, men ikke kom og sutr etterpå fordi ingen liker det.

Anbefaler dere å sjekke ut Shattered Society. Er et ganske nytt band fra Bergen med medlemmer fra 19-23 år som nettopp har spilt inn EP. Er ganske imponerende for å være det første de har spilt inn spør du meg.

 

Spotify

"Firefox doesn't know how to open this adress, because the protocol (spotify) isn't associated with any program."

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...