michael691 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Lurer på om noen kan hjelpe meg med noen navn på band. Jeg sitter og hører på Dream Theaters "Raw Dog". Partiet 1:23 til 1:35 (fortsetter med keyboard osv) er mer rett fram tungrock og ikke så erketypisk DT. Noen tips til andre band som kjører mer den litt raske, groovy stilen? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det hadde vært fint om dere ihvertfall prøvde å snakke til hverandre med en høflig tone, så slipper jeg å slette innlegg som består av mer enn nedlatende kommentarer og personangrep. Beklageligvis er det mye enklere å markere flere innlegg og slette alle, enn å manuelt redigere hver eneste post slik at kun det "slemme" forsvinner. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg trenge litt hjelp til og huske et band. Drone/doom. Jeg mener det er to medlemmer, en dame og en mann. Dem har og ganske mange utgivelser. Noen som kan ha peiling på det lille jeg kommer med? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det ser slik ut ja! Takker Lenke til kommentar
Skullkrusher Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hva synes vi om den nye Vreid-plata? Har hørt gjennom den et par ganger uten å ha fått helt tak på den ennå, men det er mye lovende! Savner stemninga som var på Milorg og råkkenrållen fra de to første litt, da. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Når kom den ut? Var ikke engang klar over at de skulle komme ut med nytt album i år. Edit: Har fått hørt litt på den nå. Trenger nok noen gjennomlyttinger til for at den skal sitte. Ellers var den ganske fengende, dog så savner jeg atmosfæren fra Milorg. Endret 8. februar 2011 av Runarbs Lenke til kommentar
""" Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Debuten til Vreid er helt grei. Ikke god nok til at jeg har beholdt MP3ene av den, men grei nok til at jeg ikke får fnatt når jeg hører et par låter. Jarnbyrd fra "I Krig" er kul, men mest pga. kubjeller, som jeg mener er ekstremt undervurdert elt klart noe som burde brukes mer i metall, og da spesielt Black Metal. Fra nyskiva har jeg kun hørt videolåten, og det var direkte patetisk. Herregud så ufattelig dårlig! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Var det sånn at Vreid var tidligere medlemmer fra Windir eller har jeg fått Alzheimers på mine eldre dageR? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det stemmer det. Men Vreid er ingenting i forhold til hva Windir har gitt ut. Skal faktisk se Vreid live neste uke, ikke at jeg har så stor erfaring med dem da Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Har personlig bare hørt I Krig og Milorg, pluss de sangene som er på DVD'en. Syntes "I Krig" var helt ok, men falt virkelig for "Milorg". Har bare sett musikkvideoen til Vreid (Sound of the River) Vet ikke helt hva jeg syntes, det var helt greit, men føler det mangler noe jeg ikke helt klarer og sette fingeren på. For de som ikke har sett Musikk videoen. @Bytex, om jeg ikke tar helt feil så er hele line upen fra Windir (Utenom Valfar da, logisk nok) med i Vreid nå, ettersom Ese sluttet i bandet. Endret 8. februar 2011 av Batnobbit Lenke til kommentar
""" Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Macabre er så jævlig fett! Til tross for at Grim Reality og Gloom er bandets beste utgivelser, så er resten bra, og spesielt Dahmer som er veldig fet. Bandets kuleste låt finner man også der: http://www.youtube.com/watch?v=yUxb139X-N4 "Oompa Loompa Doopity Doo Jeffrey's Stirring Up Some Chocolate For You Oompa Loompa Doompity Dee He Worked At The Ambrosia Chocolate Factory What Would You Bet Jeffrey Guzzled Down Meat Eating A Bunch Of The Fellas He'd Meet If Jeff Was A Cat And Men Were The Rats What Do You Think Will Come Of That I Don't Like The Look Of It Oompa Loompa Doopity Dah Jeffrey Loved Eating Men From Gay Bars And He Lived In Happiness Too Like The Oompa Loompa Doopity Doo Doopity Doo" Bandet flesker også til med fete tekster! Gleder meg til ny plate i år. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Noen flere som liker Zonaria? http://www.youtube.com/watch?v=1HbBdgdOX3w Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Fy faen så dårlig den Vreid-låta var da! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Da har man akkurat kommet hjem etter å ha sett Lobotomi, Pantheon I og Iskald. Litt usikker på hva jeg syns om konserten egentlig, Lobotomi er allerede glemt. Pantheon I hadde jeg aldri hørt om før i kveld men var en positiv overraskelse. dessverre så led de av det samme som Iskald, nemlig dårlig lyd. Iskald leverte bra show, men når lyden ikke er der så nytter det fint lite. Husker du vilke sanger Iskald spilte? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Du vet du er på svartmetallkonsert når det eneste du hører er en vegg av skarptrommebeats og hyling og ikke har mulighet å skille låtene fra hverandre. Evt blastbeats, en mur av diskant fra gitaren og null vokal. Det opplever man litt for ofte på slike konserter. Synd ikke alle har like bra lydmann som Emperor hadde på Inferno, det var perfekt lydmiks, det, istedet for å la alle sliderne på miksebordet stå likt som de gjorde når "Ole Johnny & Grabbarna" spilte på plassen sist, og lydmannen sitter i puben og drikker øl. Endret 10. februar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hva syns folket her om Ancestral Legacy? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Da har man akkurat kommet hjem etter å ha sett Lobotomi, Pantheon I og Iskald. Litt usikker på hva jeg syns om konserten egentlig, Lobotomi er allerede glemt. Pantheon I hadde jeg aldri hørt om før i kveld men var en positiv overraskelse. dessverre så led de av det samme som Iskald, nemlig dårlig lyd. Iskald leverte bra show, men når lyden ikke er der så nytter det fint lite. Husker du vilke sanger Iskald spilte? Husker nok bare et par sanger. The orphange, Lokes dans også trur jeg de spilte Pesten. Men det husker jeg ikke. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Er på jakt etter blues metal, noen som vet noe nytt? Ikke gammel blues rock. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Aldri hørt om bluesmetall.. Men du kan vel sjekke ut en del Stoner rock / metall. Kyuss,sleep, electric wizard, karma to burn, f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå