Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens protip: Min Kniv (kjøp LP! Av Aske heter den).

Støttes. Nye LP utgaven har nok bedre kvalitet enn dette klippet da demoen har blitt remastered. Om jeg ikke tar helt feil er den linken tatt fra kassettutgivelsen. Gleder meg til å få plata i hus :D

 

Når jeg først skriver her kan jeg tipse om Ascension, både demoen og EPen de har gitt ut er helt fenomenale. Har enda ikke fått tak i nye skiva deres, men regner med den er like bra som det andre de har gitt ut.

Lenke til kommentar

Har aldri fått helt taket på Clandestine Blaze. Men når det er sagt har jeg heller ikke prøvd meg ihjel når det kommer til bandet.

 

Men har hatt et lite Symfo-Black Metal kick de siste dagene.

Skal faktisk nevne alle skivene jeg har hørt åp, for de av dere som har lyst til å sjekke ut VIRKELIG BRA symfoBM på et helt annet nivå en Dimmu Borgir, Emperor, Limbonic Art osv.

 

Obsidian Gate - The Nightspectral Voyage

Obsidian Gate - Colossal Christhunt

Obsidian Gate - The Vehemence

Diabolical Breed - Compendium Infernus

Anorexia Nervosa - Drudenhaus

Anorexia Nervosa - Redemption Process

Anorexia Nervosa - New Obscurantis Order

Tartaros - The Heritage from the Past

Tartaros - The Grand Psychotic Castle

Tartaros - The Red Jewel

Obtained Enslavement - Centuries of Sorrow

Obtained Enslavement - Witchcraft

Obtained Enslavement - Soulblight

Nokturnal Mortum - Goat Horns

 

Også et lite mellomrom siden gapet mellom nevnte band og det følgende er så stort.

 

Vesania - Firefrost Arcanum

Vesania - God the Lux

 

 

Og når det er sagt. SymfoBlack i en klasse for seg selv. Drudenhaus er også den meste brutale Black Metal-skiven jeg noensinne har hørt. Ja, det er symfonisk. Men gud så brutalt, kaotisk og herlig, og det hele er toppet av Hreidmar's sinnsyke vokal. Der har vi en Black Metal-vokalist som er med å kjemper i toppen med de aller beste BM-vokalistene noensinne. For en mann!

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Bumping er litt teit az. Men det er ikke Leftover Crack, som egentlig er ganske stilig.

Føler at jeg kommer fram til et høydepunkt i livet mitt nå! Jeg klarte endelig å finne et band som ikke fikk slengt dritt etter seg med en gang på denne tråden :new_woot: Også var det er ska/hardcore punk-band i tillegg! :D

 

Så tipper jeg det er flere her som liker pønk enn som liker Avenged Sevenfold og, da.

Lenke til kommentar

Lurer på om noen kan hjelpe meg med noen navn på band. Jeg sitter og hører på Dream Theaters "Raw Dog". Partiet 1:23 til 1:35 (fortsetter med keyboard osv) er mer rett fram tungrock og ikke så erketypisk DT.

 

Noen tips til andre band som kjører mer den litt raske, groovy stilen?

 

Lenke til kommentar

Har ikke hørt den så jeg gidder ikke og utale meg om den, men liker forsåvidt Gary Moore sin, men har mer gode minner med Nightwish sin siden jeg hørte den første så jeg liker den best.

Hva skulle det ansiktet bety da? Antok at det betydde at du var ironisk.

Les om igjen -.-

Anyways, noen andre her som er fan av Horizon Ablaze?

De er fra Kristiansand og ga akkurat ut debut albumet "Spawn". Anbefaler folk og sjekke dem ut, live og på plate. Her er en musikk video fra det nyeste albumet.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...