Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer av æse, som var navnet på en norrøn gud. Derav Asatro, for det å faktisk tro på det.

 

Følg med i norsktimen, gutt.

Takk :wee:

 

Og vi har ikke hatt om det i norsktimen, for jeg følger med i norsk.

 

Er Æse en norrøn gud, eller var det bare et annet ord for gud?

For da blir vel Asatro, å tro på guder. Fra Norrøn Mytologi

Lenke til kommentar

Der vi i dag ville sagt guder sa de i gamle tider æser. (Deres verden var delt inn i 3: Æser (guder), jotner (troll, gudenes fiender) og mennesker. Æsene bodde i Midgård. Gjett hvor noen jotner bodde ^_^).

 

Åsatru er å tro på guder, mer spesifikt de norrøne - det er navnet på en religion. Mytologi er et navn vi har gitt det i ettertid fordi mesteparten har innsett at det bare er tull&tøys. :)

Lenke til kommentar

Fremføring om glittertind i morra.

 

Noe dere syns jeg burde få med?

Skift tema. Du vet tydeligvis ikke noe særlig om Glittertind.

 

Jeg kan en god del.

 

Lurte på om det var noe som kanskje ikke var så vanlig, og som ikke de fleste visste, som jeg burde få med. :)

 

EDIT: Det jeg ikke viste, var at det man kalte guder før, googling gav meg ikke så mye.

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Jeg kan en god del.

 

Lurte på om det var noe som kanskje ikke var så vanlig, og som ikke de fleste visste, som jeg burde få med. :)

 

EDIT: Det jeg ikke viste, var at det man kalte guder før, googling gav meg ikke så mye.

Det er et veldig tynt grunnlag å snakke om Glittertind hvis du ikke vet hva åsatro betyr. For meg indikerer det toppen av isfjellet hva kunnskapsmangel anngår. Dessuten finnes det to gudeslekter i norrøn religion, den ene er æsene, den andre er vanene.

Lenke til kommentar

Jeg skal snakke om dem i 3-5 minutter.

Jeg har ikke hatt om norrøn mytologi siden 3. klasse, og jeg husker ikke akkurat mye av det.

Og jeg burde vurdere å gi opp å høre på Metal fordi jeg ikk kan noe særlig om norrøn mytologi?

 

Er dere ute etter noe særlig annet enn å hakke på meg? :p

Lenke til kommentar

Trenger da for svarte ikke å vite alle detaljer om norrøn mytologi for å preike om et band i 3 minutter foran en skoleklasse som ikke har peiling på annet enn fotballspillere og hester uansett.

 

Det eneste de sitter og tenker er "herregud for noe drittmusikk håper han slutter snart", også gir læreren ham 3+ i sympati.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For et toskete opplegg. Man kan ikke ha et lite foredrag om bandet Glitterting fordi han ikke vet hva asatro er? Bullshit! Får inntrykk av at dere er 12 år i hjernen og har en personlig agende mot Zoro Sama. Herregud så flaut. Håper for deres egen skyld at dere ikke er eldre enn 12 år. Faen så flaut, og ikke mins motbydelig.

 

"ÅÅÅÅH!!!! DU VT IK VA ASATRO E!!!! DU KN IK HA FÅEDJAGH ÅM GJITTERTEND!!!!!!!!!!!!1111111111oneoneoneone!"

 

 

Herre...gud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...