Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Jeg digger faktisk de to siste låtene på sisteskiva, nemlig "On Sunday They Will Kill The World" og "The Forever Queen".

 

Gleder meg til å kjøpe "Where Lovers Mourn"!

 

Sleng med "Arcane Rain Fell" med samme og. En del bra sanger der også, og da spesielt "Death, Come Near Me"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmen til Hansi har alltid vært sånn, du hører det ikke når han snakker.

Har liveplate med BG fra 1993 der han også synger sånn. Han hadde faktisk enda mere "growl" i stemmen i gamledager, nå er han mere polert og skolert. Før kunne han virkelig vræle på sin måte, nå er det mere pen synging.

 

Det er et ganske klart skille mellom "thrash-speed-BG" og "pompøse-BG", skillet kom på Imaginations from the Other Side. Platene før det var mere rett-frem speedmetal med fantasy-tekster, mens på den dro de inn mye synth, 20 lag med Hansi-vokal og mere middelalder-aktige temaer. Så man kan si de har en todelt karriere, men smelter dem fint sammen live. Sjekk ut liveplata Tokyo Tales f.eks. og sett den opp mot den nyere "LIVE" plata, så hører du klar forskjell.

 

Fansen digger begge periodene såklart, og alt de lager er stort sett allsang-vennlig materiale. Men de nyere platene er ganske dårlige ift det de ga ut på midten av 90-tallet. Sjekk det ut først.

 

Imaginations From The Other Side

Somewhere Far Beyond

Tales from a Twilight World

Tokyo Tales

Nightfall in Middle-Earth

 

Like ikke den nye Twist in the Myth noe særlig. Har vært av-og-på fan siden tidlig 90-tallet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, de har vel utviklet lyden mere og mere mot det overpompøse for hver ny plate på 90-tallet. Men for meg er hovedskillet Imaginations.. den er bare uberbra.

 

Den er kanon fra start til slutt, og har de fleste yndlingslåtene til mye fans. Imaginations..., script for my requiem, bourn in a mourning hall, and the story ends.

Fantastisk skive, og mye mere sammensatt enn f.eks. Somewhere Far Beyond, som jeg får en mere "rotete" følelse av.

 

Sånn her fans finner du ikke mange andre steder:

 

 

Også har man jo liveklassikeren Bard's Song (in the forest)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Fått bittelitt sansen for Dimmu Borgir, men sitter ikke helt. Selvom Death Cult Armageddon er orgasmisk. =< Propechies of The Great Apocalypse <3.

 

Du mener progenies of the great apocalypse?

 

Ah right, faen close dog. Skrev feil fordi jeg er vant til Prophecies of Fire, Kovenant sin sang.

 

Fått bittelitt sansen for Dimmu Borgir, men sitter ikke helt. Selvom Death Cult Armageddon er orgasmisk. =< Propechies of The Great Apocalypse <3.

 

Styr unna egentlig, når du først har sjansen, finnes så utrolig mye bedre metal der ute spør du meg.

 

Jeg sa ikke at det ikke finnes bedre, men jeg liker det albumet og slik er det bare. Selfølgelig finnes det bedre metal/black metal der ute.

Endret av Moonshield
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva syns folket om de nye sangene til Demonaz da? Litt annerledes, men jeg digga det!

 

Demonaz myspace

Tragisk og sidrompa, med ein heilt grufull trommelyd. Metallens Celine Dion.

Likte det heller ikke. Akkorder spilt på den måten, pluss en monoton, kjedelig trommebeat og en "melodigitar" som spiller en dritdårlig melodi man like gjerne kunne funnet i en britney spears-sang. (Demonized)

 

Rett og slett kjedelig.

Lenke til kommentar

Husker jeg fikk utrolig dilla på Theogonia plata til Rotting Christ mens jeg spillte Burning Crusade expansionen til World of Warcraft i Januar/Februar.

 

Oppdaget nettopp at dette snart er ett år siden, da en nye expansion pack kommer snart. Alikevel er jeg like hekta. Enuma Elish blir jeg virkelig aldri lei av. Like interessant og vakkert hver gang.

Rotting Christ - Enuma Elish

 

1:54 begynner sangen skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...