Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Over til noe annet, noen som har tenkt å smake vinen til Wongraven? Er dette for pretensiøst? Jeg synes det er spenstig.

Lyst til å smake. Vinkjenning er da ikke noe negativt, selv om det kan virke noe pretensiøst å "bruke" kjendisstatusen til å promotere er det ikke noe galt i det. Og er vinen god er det jo et pluss.

 

Da jeg var på Hellfest i sommer solgte de egen øl og vin labelet til festivalen. Ølet var gøyalt, 6.66 ABV. ;)

 

En kamerat sa at Wongraven var bra, ikke vet jeg men den skal prøves.

Bestiller også noen slag av Maynard's Caduceus når de har fått noe mer på lager, så på Blood into wine dokumentaren i går, lover meget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens overraskelse for min del kommer fra Susperia

De kan jo minne om de dragefolka som var i fjord. Om Susperia faktisk vinner er det langt større sjangs for at de vinner enn mange av de andre øverste kandidatene. Han fløtevalpen som vant ifjord var dødfødt, men folk stemmer med andre ting i hodet, hva vet jeg. Samme kan det være, det er noe dritt uansett, men hadde jo vært moro om Susperia vant. Det er et av de bandene jeg har lagt merke til blir godt likt blant folk som ikke er metalheads.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tja, Keep of Kalessin var langt ifra noen flopp ifjor, de fikk utrolig mange stemmer og gikk gjennom alle delfinalene men kom 2. plass til slutt. Metal for folket. I Finland har metal vært top-20 listemat siden 90-tallet (Hver gang en ny stratovarius eller Nightwish-plate kom ut, var den #1 på alle lister i mange måneder). Norge er jo storeksportør av metal, men vi har liksom bestemt at det er ikke kult å ha det for komersiellt, selv om andre land selger norsk metal i bøtter og spann. Her hjemme dropper vi heller å støtte lokale band så de heller drar på lange europa-turneer enn å gidde å turnere sitt eget land. Satyricon tar kanskje en tur innom Oslo på en 20-punkters EU-turne.

 

Jeg ser ikke noe galt i at bandene har det moro og deltar i konkurranser som dette, det er tross alt bedre med en metallåt i MGP enn bare sukkersøt popmusikk. Og Lordi (enn så elendig det er) viste jo at metal kan vinne hele skiten.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Didrik eller hva han het var faktisk den som hadde den suverent beste låta av de finalefolka, så jeg forstår godt at han vant.

Nå skal jeg ikke svømme for dypt ut i denne ekle suppa, men han drittungen var det værste bidrag, og det var lett å se at han ville komme på siste plass. Han er søppel og alt han gjør blir til søppel. Om dragefolka hadde vunnet, ville de havna på topp 5.

Lenke til kommentar

Synes ikke platene før Reclaim er så veldig bra. Flere av riffene på Agnen kan foreksempel høres, i en forbedret versjon, på Armada. Reptilian er faktisk veldig bra, bortsett fra The Dragontower, som virker litt mallplassert. Men som sagt, Reclaim er en helt fantastisk plate.

 

Min rangering:

1. Reclaim

2. Armada

3. Kolossus

4. Agnen: A Journey Through the Dark

5. Reptilian

6. Through Times of War

 

:)

Lenke til kommentar

Synes ikke platene før Reclaim er så veldig bra. Flere av riffene på Agnen kan foreksempel høres, i en forbedret versjon, på Armada. Reptilian er faktisk veldig bra, bortsett fra The Dragontower, som virker litt mallplassert. Men som sagt, Reclaim er en helt fantastisk plate.

 

Min rangering:

1. Reclaim

2. Armada

3. Kolossus

4. Agnen: A Journey Through the Dark

5. Reptilian

6. Through Times of War

 

:)

 

Jaja, smak og bedrag ^^

Lenke til kommentar

Sier ikke det er dårlig, bare litt mer ujevnt. Før Reclaim var de et "kjedelig" Black Metal band (i forhold til alt annet som ble utgitt på samme tid.)

 

Hehe, det går helt bra. Du trenger ikke å forklare deg.

Jeg følte bare at Armada hadde et litt komisk preg i forhold til eldre utgivelser, og jeg synes ikke det passet bandet helt.

 

Forresten, er det noen som liker Iced Earth her?

Etter å ha sett denne videoen kan det hende det blir flere:

 

http://www.youtube.com/watch?v=nUvNMunHtN8

Lenke til kommentar

Iced Earth :love: Schaffer er en av de feteste gitaristene jeg vet om.

 

Ja, han er svært god.

Jeg liker veldig godt det andre albumet deres, Night of the Stormrider fra 1991.

Absolutt verdt å sjekke ut for alle som liker metall generelt!

Musikalsk spennende og uforutsigbart, og inneholder noen svært gode vokal-prestasjoner.

Du får hurtigheten og melodien til power metallen kombinert med thrash'ens bombastiske riffing og aggresjon.

En tidløs klassiker i min bok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...