Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[...]

Dette medfører at jeg må sprette opp min uåpnede CD av samme album for i hele tatt å få høre musikken.

[...]

De har også tatt bort Cirth Ungol's klassiker "King of the Dead".

Jeg må si de har til vane å fjerne de beste albumene av gruppene jeg hører mest på på spotify.

 

Dette er nærmest et personangrep!

 

Men kjære vene, du har jo kjøpt platene. Last ned, eh jeg mener, ripp og komprimér til mp3/ogg/flac og spill til øregangene blør.

 

 

 

 

Hvilket Taake-album burde jeg sjekke ut først?

 

Trilogien "Nattestid Ser Porten Vid", "Over Bjoergvin Graater Himmerik" og "Hordalands Dodskvad" er de beste platene, synes jeg. Jeg forstår at brukeren som svarte deg tidligere kan synes at de er litt ensformige, jeg synes dog ikke det. Fantastisk melodiøs norsk svartmetall, ypperlig komponert, innspilt og mikset. Disse er høyt oppe på klassikerlisten min. EPen "Svartekunst" er kjekk hvis du vil ha en følelse for hvordan Taake er live. "Taake" er helt grei. "Nekro" kan du godt hoppe over, jeg mener Høst sa at han ga ut denne for å skremme bort (flere) fans. Sangtitlene er "Hennes Kalde Skamlepper", "Voldtekt" og "Lamb", så litt vel infantilt for en kar med så mange innertiere på samvittigheten, men han gir stort sett faen. Jeg har veldig lyst å se Taake live, men har ikke hatt sjansen.

 

 

 

 

[...om fullstendig nedsnødd konsertpublikum...]

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har tatt knekken på en god del hjerneceller opp i gjennom årene, men det kunne aldri falt meg inn å gå drita på konsert hvor et band jeg virkelig er interessert i spiller. Hvorfor folk gjør dette er et rent mysterium. Jeg har hatt noen styre/nervepils før jeg selv har stått på scenen, men det du beskriver er for meg fullstendig uforståelig. This is why we can't have nice things.

 

 

 

 

Jau, Finntroll er gode live. Men jeg ble dødsskuffa den gangen jeg så dem og så at trekkspill-lyden kom fra en billig plastikksynth istedet for en gærning som hoppa rundt med trekkspill på scenen.

[...]

 

Doh.

 

 

 

[...om Amon Amarth...] DC++ har ALT. [...]

 

Finnes pubhubber fortsatt? Jeg var inne på DC for et par år siden, da var bortimot alle hubbene på listen stengt for Ola Nordmann. Det var så vidt jeg husker razziaene i 04/05 som drepte hubbene jeg brukte.

 

 

 

 

Det å finne norges beste band er det bare å glemme, det er alt for mye som er bra.

 

Halsbrekkende sjangerlek fra Solefald.

 

Woo, den er ute! Når dukker den opp i butikkene, mon tro? Jeg håper den er på nivå med "An Islandic Journey".

 

 

 

 

Kaizers er det latterligste, dårligste og mest oppskrytte primadonnabandet med ønske om å være unike Norge har i dag. Det sier litt siden vi også ser folk som han negeren med rare øyne på TV2s talentshow. Shiez.

 

Jeg har sett dem i Trondheim et par ganger, den første konserten er en av de beste musikkopplevelser jeg har hatt. Da hadde de kun den første platen på samvittigheten, oljetønnene var hentet på fyllingen samme dag, og de spilte tønnene flate. Det føltes ut som om hele Storsalen beveget seg til tider. Rett og slett magisk. Den andre gangen var det proff scene, proft lys, proffe tønner, standardvendinger i mikrofonen etc. Skuffa! Siden har jeg ikke fulgt så mye med på hva Kaizers gir ut, men jeg må liksom forsvare dem litt siden de er lokale helter.

 

Han ekstremt heterofile karen (han elsker pupper, dere. Store store pupper, elsker dem!11) med de blå kontaktlinsene har jeg (heldigvis?) ikke hørt, jeg prøver så godt jeg kan å styre unna virkelighetstvprogram, definitivt alle programmene hvor folk som ikke kan synge rent for fem flate øre radbrekker klassikere, og spesielt alle programmene Jan Fredrik Karlsen er involvert i. Kan Karlsen være Norges største slå-til-tryne? Jeg synes selv jeg er ganske fredelig av meg, men Karlsen får blodet mitt til å koke.

 

 

 

 

norrøntematikk er sikkelig turnoff, men det nye albumet til solefald virker ganske kult.

 

Lån et øre til "An Icelandic Odyssey Part I - Red For Fire" og "An Icelandic Odyssey Part II - Black For Death". Spol gjerne over dikthøytlesningen ved første gjennomgang. Jeg liker generelt ikke konseptalbum, men Islandssagaen til Solefald er en absolutt høydare på alle måter.

 

 

 

 

Og da satt jeg plutselig med 7 billetter til Avenged Sevenfold neste uke. Oslo Spektrum Losje.

 

What do :hmm:

 

Tja, de duger vel som opptenningspapir? Ellers har du fiiiiiiiiinn dått ennoooooo. Fra spøk til alvor, gi dem vekk til blodfans?

 

 

Tja, billettene er jo gratis, og i losje-delen av konserthallen. Ser ikke vitsen med å brenne de opp. :p

 

Åh, glem opptenningsidéen da. ;p

Lenke til kommentar

 

 

Acelsia + Voluspaa + Blackout Dreams @ Norbikers i Oslo

 

Stikker hit i kveld! Har ikke så mye til overs for Acelsia og Blackout Dreams (Helt OK), men Voluspaa er et ganske fett band, som jeg nylig ble introdusert til av en kompis. Holdt på siden '94. Konserten er gratis. :--)

 

 

Voluspaa var fett! (De andre har jeg fortsatt lite til overs for…)

 

post-121390-0-28435800-1290254673_thumb.jpg

 

Satt bakerst (men fortsatt nærme), og fikk tatt noen bilder. Ikke så bra bilde, men slik så det ut.

 

Det feteste var når de dro Storm's klassiker "Oppi Fjellet"! Da ble det stemning! YEAH!

 

(Og, ble ikke spurt om legg når jeg kom inn, eller når jeg kjøpte øl :( (Jeg ble atten år i forigårs! lål))

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Finnes pubhubber fortsatt? Jeg var inne på DC for et par år siden, da var bortimot alle hubbene på listen stengt for Ola Nordmann. Det var så vidt jeg husker razziaene i 04/05 som drepte hubbene jeg brukte.

 

 

Joda alt funker bra. Det er nok en hvis nedgang i populæritet, men det er fortsatt imponerende å se variasjonen og utvalget så lenge man er med i et utvalg hubber der folk deler mye rart. Det som jeg synes er rart med Taake er alle lydene som dukker opp. I Bjørgvin nr III er det en merkelig fjær som rytmisk spretter gjennom sangen. Fantastiske partier innemellom, og merkelige opphold gjør det hele til en langt mer interessant lytting.

Lenke til kommentar

[...om JF Karlsen...]

Du er ikke alene. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har kjørt en public rant over Jan Fredrik Karlsen.

 

Godt, godt. :]

 

 

Joda alt funker bra. Det er nok en hvis nedgang i populæritet, men det er fortsatt imponerende å se variasjonen og utvalget så lenge man er med i et utvalg hubber der folk deler mye rart. Det som jeg synes er rart med Taake er alle lydene som dukker opp. I Bjørgvin nr III er det en merkelig fjær som rytmisk spretter gjennom sangen. Fantastiske partier innemellom, og merkelige opphold gjør det hele til en langt mer interessant lytting.

 

Kult, jeg får kanskje ta meg en titt.

 

 

Hva Bjørgvin III angår, tenker du på dette her?

booooing.mp3

 

 

Det er en munnharpe :] BOOOIIINNNG

 

Lenke til kommentar

Prøvd Soulseek? Er så og si det samme som dc++ bortsett fra at det kun er musikk som står i sentrum.

De fleste brukerene er langt over gjennomsnittet musikkinteresserte og du finner det meste som har mer enn 1000 listeners på last.fm ganske lett.

 

Søker jeg på et litt mindre kjent band som feks "Njiqahdda" så ender jeg om med flere hundre treff. Det eneste minuset med slsk imo er at chatrommene ofte er fylt med med folk som spyr ut tåpelige memeer fra 4chan. Men det er jo egentlig ikke et stort problem, så lenge du overser chatten.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke koblet meg til noen andre med dc++ etter jeg installert windows 7. Har ikke giddet å tulle med det siden da.

 

Brannmuren som føkker opp stemningen?

 

Edit: Funker fint her. Jeg har riktignok satt opp videresending av porttrafikk manuelt i ruteren min, og lar da ikke DC++ bruke UPNP.

 

 

[...]

Det eneste minuset med slsk imo er at chatrommene ofte er fylt med med folk som spyr ut tåpelige memeer fra 4chan. Men det er jo egentlig ikke et stort problem, så lenge du overser chatten.

 

Nevn et nettsted eller nettsamfunn hvor chantards og annet memespyende avskum ikke florerer. Ack.

Det verste er at enkelte av disse fjottene ikke har hørt om 4chan engang, de har bare sett en hel haug med bildemakroer à la lolcats.

Edit: slsk slo meg som litt kjipt med denne "betal for å gå foran i køen"-greia også. Jeg har riktignok ikke brukt det på en god stund, så det er mulig det er fjernet nå.

 

 

Med tilbake til temaet:

 

Jeg er rimelig skuffet hva Solefalds "Norrøn Livskunst" angår, tror dere ikke skråledama fra Dimmu Borgirs "Gateways" dukker opp der også, gitt. Agallochs "Marrow Of The Spirit" derimot, dét er platen sin det. Jeg hoppet på sjansen til å kjøpe den svarte spesialutgaven med t-skjorte. Endelig en Agalloch-plate som ikke lider av kattepinegitararbeid. Anbefales varmt.

(Play.com har den svarte utgaven uten t-skjorte så vidt jeg kan forstå, til knappe 9£)

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...