Fotoentusiasten Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Disken jeg sendte in til Komplett som var defekt blir erstattet med en ny...får en 120 GB i stedet for 80 GB min. Betaler selvfølgelig mellomlegget da, men dette kaller jeg god service! Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Skulle bare mangle spør du meg! Min WD 80 tok også kvelden, etter kun 6 mnd (lite brukt også), og jeg spurte også om å få tilbake en WD 120 mot å betale mellomlegget. Jeg har ikke fått svar enda, men jeg handlet med PS Data Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Min WD 80 nr 2 sendte jeg inn til PSdata for i måned siden. Spurte om å få en 120 GB i bytte, men det fikk jeg ikke. Har bare gode erfaringer med PSdata, derfor ble jeg litt overrasket da komplett infridde mitt ønske da PSdata ikke gjorde det. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 akkurat! Jeg fikk nemlig mail hvor det så ut som om at jeg får en 80GB tilbake. De har ikke engang nevnt forespørselen min om en 120GB. Det blir nok siste gang jeg handler der. Det er deres valg....... Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Det var sånn det var hos meg også. Forespørselen var ikke nevnt. Men men...jeg har masse gode erfaringer med PSdata ellers så det blir nok noen bestillinger der også. Handler egentlig litt flere steder, eneste jeg styrer meg unna er Itbutikken. Likte dem godt før helt til jeg måtte sende et skjermkort i retur. Det tok 7 uker før jeg hadde et nytt et. Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Komplett høster kunder med den servicen de gir og det blir ikke noe mindre med at 'vi' reklamerer for dem i forum som dette. Jeg synes de fortjener de kundene de får, de er i en klasse for seg. Angående den WD disken, jeg har også en slik en, 80GB Special Edition som lager lyder når jeg starter pc'n. Høres ut som lesehodet blir slått mot endepunktene, blir vel ikke lenge til den legger inn årene for godt. Har allerede hatt 1 boot-disk failure på den. Men jeg kjenner meg trygg, den ble kjøpt på Komplett.no Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg fikk nettopp et svar, etter først å ha etterlyst hvorfor de ikke gidder å svare på mailen min. "Beklager hvis det ikke har blitt besvart på mail, men vi kan ikke gjøre det så lenge det kommer 80GB tilbake på lager innen kort tid." Dette svaret duger ikke for meg. For det første er begrunnelsen alt for dårlig. Man må jo jobbe i butikk selv for å skjønne hva som menes. For det andre synes jeg dette er dårlig kundeservice. Dette blir nok siste gang jeg OG jobben min handler der. (Personlig har jeg handlet for over 25.000,- der på 2 år) Det er deres valg.... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Har også en wd 80gb 8mb cache. Ble ødelagt etter et halvt år, laget rare lyder og et par timer etter det ble den gjenkjent som 120gb 2mb cache i bios!! Returnerer den til komplett.no idag. Er det virkelig så mange som har problemer med akkurat den disken?? "Begynner den å lage ulyder, ta sikkerhetskopi!" Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 "Beklager hvis det ikke har blitt besvart på mail, men vi kan ikke gjøre det så lenge det kommer 80GB tilbake på lager innen kort tid." For det andre synes jeg dette er dårlig kundeservice. Dette blir nok siste gang jeg OG jobben min handler der. (Personlig har jeg handlet for over 25.000,- der på 2 år) "De" kan ikke fraskrive seg ansvaret/reklamasjonen bare fordi de ikke har samme type disk inne på lager. Da burde de isteden komme med et forslag til en måte å løse problemet, at du får kjøpe en større til redusert pris el. Når du sier "det blir siste gangen du handler der", er det da komplett du snakker om? Om så er har jeg vanskelig å tro at de har begynt å oppføre seg sånn. Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Oops. Nå begynner jeg nesten å bli bekymret for min egen disk. Kjøpte en WD 80GB disk (8MB cache-versjonen) i november til en ny pc. Allerede ytterligere 3 stykker som skriver i tråden at de har fått problemer med denne typen disker...Kjøpte også hos komplett, og de er flinke på garanti/retursaker, så det er ikke noe prob. Men verre er det dersom den plutselig tar kvelden. Dette kan jo selvf. være tilfeldigheter, men det virker jo som det ihvertfall er et kjent problem for komplett siden de tydeligvis ikke gjør seg vanskelige og gir nye disker tilbake til kundene uten noen videre spørsmål. Har min disk i en Thermaltake Hardcano 5 som fungerer som en slags heatsink for disken + at den har en 40mm vifte som blåser luft inn, så temp'en er ikke noe problem. Har selv ikke hatt noen problemer med denne typen harddisk og er storfornøyd så langt. Er det noen som vet om det er en spesifikk svakhet med den serien av wd-disker som kan føre til ulyder og kanskje krasj? Erfaringer eller tips? Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er jo alltids en feilmargin på de fleste disker, som i dette tilfelle kan det jo virke som om WD80/8MB Cache diskene kan ha en svakhet. Sånnt vil jo vise seg etter en stunds bruk. Jeg kjøpte denne disken i Okt/Nov, så jeg synes at den begynte tidlig med ulydene. Har forøvrig en IBM disk(10GB), blandt de første som kom med 7200RPM, den har laget slike lyder som WD'n gjør i over 2 år, virker fortsatt. Den står i den gamle maskina mi. Men verre er det dersom den plutselig tar kvelden. Uten tvil en bakdel. Ikke noe hyggelig å ha en disk man ikke kan stole på!Er det noen som vet om det er en spesifikk svakhet med den serien av wd-disker som kan føre til ulyder og kanskje krasj? Erfaringer eller tips?Bortsett fra "motorlydent" så er andre lyder fra HD'n ikke bra, uansett merke. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Er nok ikke bare WD 80 8MB som er ustabil. Begge diskene jeg har sendt inn er 2 MB cache. Har en mistanke om at det er en svakhet med disse så lenge begge mine disker har tatt kvelden. Derfor er jeg glad jeg fikk en 120 GB i retur i håp om at denne er bedre. Jeg bruker ikke pc´n min til noe speielt. Det går i internett, musikk og litt spill, så diskene skulle teoretisk holde i mange år. Selv om jeg har opplevd dette, så har jeg fortsatt stor tro på WD disker. Kommer nok fortsatt til å kjøpe det i fremtiden og det er helt klart i fra www.komplett.no Er verdt den 50 lappen ekstra i forhold til andre webshopper men tanke på servicen komplett gir kundene sine. Hadde litt i mot komplett pga leveringstidene dem hadde en periode, men det ser ut til å ha endret seg betraktlig. Dem sendte disken min i går, og nå ligger den på postkontoret. Suverent komplett. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Ang WD SE- diskene, så kommer de med utvidet garanti ("warranty" er ikke det garanti?) og det er jo ganske greit å vite... Uten at jeg vet hva utvidet garanti innebærer, men... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 [offtopic] På Cs heter jeg [THK] S!r Lancelot [/offtopic] var veldig offtopic men.. Mine WD'er gir nesten ikke lyd fra seg 8) Lenke til kommentar
ærlige_roffen Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Ang WD SE- diskene, så kommer de med utvidet garanti ("warranty" er ikke det garanti?) og det er jo ganske greit å vite... Uten at jeg vet hva utvidet garanti innebærer, men... Den utvidete garantien innebærer at diskene ikke får garantitiden innskrenket til 1 år, slik som det gjøres med resten av diskene til WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå