Gå til innhold

Hvilken bærbar PC?

Anbefalte innlegg

Har sett litt på disse fire bærbare på Elkjøp:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent

Ser etter en PC som er stillegående og kraftig nok til å spille Unreal Tournament 3 til ca 10.000,-

Noen som har noen erfarniger på hvordan disse bærbare fungerer i Linux eller rykte til produsent når det kommer til Linux-vennlighet? Hadde håpet å finne en bærbar som funker så out-of-of-the-box som mulig.

Endret av Woolly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Titta også på Multicom sine sider, ser ut som om de også har noen kraftige bærbare til en grei pris, men aner ikke hvordan det er med støynivå eller hvordan disse funker i Linux. Om noen har noen erfaringer så kom gjærne med dem.

Ville ha tatt en av de med Core2 og nVIDIA ut ifra specs. Eneste jeg har å utsette er den dårlige oppløsningen i forhold til skjerm. De med ATI ville jeg ha hold meg unna (enda).

9615556[/snapback]

Da blir det nok Core2, fjerna den ene Toshiba laptoppen.

Hva vil du anbefale av oppløsning på skjerm til en widescreenskjærm på en laptop?

Når det gjelder nVidia vs ATI så tenker jeg også "ikke enda", men de har lovet bedre drivere og de har klart å levere ganske greit, pluss at de har gitt ut spesifikkasjoner til kortene sine og gitt Novell ansvaret for å utvikle åpen-kildekodedrivere. Det som gjør meg usikker er hvor lang tid det vil ta før de åpne driverne blir klare og hvor mye ATI kommer til å levere.

Endret av Woolly
Lenke til kommentar
Tja, har en Dell Latitude selv, er rimelig fornøyd.

9615808[/snapback]

Leste litt om Dell sin XPS gaming laptop, funker som en drøm med Linux.

Finner kun linker til Inspiron og XPS på siden til Dell.no, hvor fikk du tak i din?

EDIT: Tok tilbake det jeg sa om XPS 1710, etter å lest en del anmeldelser så virker det som om viften er ekstremt stillegående. Men ser ut som om veldig mange har hatt problemer med lyden etter en stund i bruk. Får vel ringe til Dell og høre i morgen og høre om problemet er fiksa.

Endret av Woolly
Lenke til kommentar

Latitude er Dell's lav/mellom pris modeller. Inspiron og XPS er det du bør se på.

Har selv en Inspiron 8600 (utgått modell) og jeg har enda ikke hatt problemer med den.

Jeg ville holdt meg unna Acer, de liker kun Windows xxxx 32bit og har bruker uvennlige sider for nedlasting etc.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Tja, har en Dell Latitude selv, er rimelig fornøyd.

9615808[/snapback]

Leste litt om Dell sin XPS gaming laptop, funker som en drøm med Linux.

Finner kun linker til Inspiron og XPS på siden til Dell.no, hvor fikk du tak i din?

EDIT: Tok tilbake det jeg sa om XPS 1710, etter å lest en del anmeldelser så virker det som om viften er ekstremt stillegående. Men ser ut som om veldig mange har hatt problemer med lyden etter en stund i bruk. Får vel ringe til Dell og høre i morgen og høre om problemet er fiksa.

9615996[/snapback]

Du kan også kjøpe dataer under "små og mellomstore bedrifter"-fanen hos Dell ;)

Bedriftsmaskiner er etter min erfaring stort sett bedre bygget enn plæstik hjemmemaskiner som er billige og upålitelige.

Ang. viftestøy: Jeg kan ha maskina gående med maksimal belastning, og ennå kan jeg nesten ikke høre vifta i et heeelt stille rom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...