Gå til innhold

BK: Christoffer (oppdatert)


Gertab

Anbefalte innlegg

Prøvde meg med et lite hjemmelagd "studio" idag. Egentlig ikke noe annet enn voksduk på rull fra jysk og lys fra vinduet. Ingen blitzer eller lignende. Tror det funket ganske greit, men skulle gjerne hatt mer lys og en litt bredere duk. Ble litt begrenset med komposisjonsmuligheter pga dette. Håper det er noen som tar seg tid til noen innspill eller en kommentar. Takker på forhånd :)

 

Exif: 1/40s, f2.8, iso400 og 64mm brennvidde (omregnet)

Oppdatert!

Har nå lagt ut en ny versjon med litt mindre ramme og annen farge. Har prøvd og ta opp noe av fargen i klærene til bebisen. Prøvde med endel andre farger også men havnet på denne. Forstår nå hva PMnormal mente med den svarte ramma. Den nye ble egentlig for "søt" etter min smak, men funker mye bedre enn den svarte. Hadde vært spennende og høre hva dere synes om dette. Takker for kritikk og kommentarer, man lærer hele tiden :D

 

Versjon 1

post-104402-1191271188_thumb.jpg

 

Versjon 2

post-104402-1191352750_thumb.jpg

Endret av Gertab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske pent babybilde, som de fleste hadde likt å få i form av takkekort. dessverre gir en sort ramme på et slik bilde helt feile asosiasjoner. Jeg kaller dem sørgebånd av og til, så du skjønner nok hva jeg mener. Hva med en lyseblå ramme, hvis du absolut må ha ramme.

 

Sort ramme passer til en del bilder, men her må jeg dessverre si at jeg aldri har sett den mer upassende brukt. Det er bare en ting å si: fjern den før du sender bildet til stolte besteforeldre. Det kan hende de får sjokk, hvis de har litt peiling på slik symbolikk.

Rammer må brukes med vett og omhu, ikke ukritisk som her.

Lenke til kommentar

Takk for kritikk, men har aldri fått så mye "kjeft" for en ramme før. Har igrunn ikke tenkt så mye på det. Har lagt på ramme på det meste jeg har lagt ut her for og få en slags kontrast til det hvite vinduet i web-leseren. Bruker aldri dette på bilder som blir skrivd ut. Da går det kun i ekte rammer og passpartout. Lar det være sånn siden jeg ikke synes man skal redigere bilder som allerede er lagt ut, men det kunne jo være interesant og høre hva andre mener :)

Lenke til kommentar

Flott bilde, men helt enig i PMnormal mht ramme, men det er fint at du prøver ut slike effekter (har en tendens selv til å bruke sliket innbarka "actions" mht. frames etc..) Det PMnormal skriver her mht. rammer er bare å ta med seg i tenkeboksen. Jeg tenkte ikke så mye på dette selv, men fikk litt sjokk når jeg forsto hvor viktig rammen kan være.

 

/L

Lenke til kommentar
Det er spesielt tydelig i dette bildet, hvor rammen skaper en litt uhyggelig stemning i noe som skal være flott og optimistisk.

 

Ps: Det er lov å legge ut en alternativ versjon i tillegg til den originale. Det er faktisk å foretrekke, slik at andre lesere får se årsaken til kritikken.

9616510[/snapback]

 

God ide PMormal. Skal legge ut en alternativ versjon ikveld :)

Lenke til kommentar

Har også gjort en mer selektiv oppskarping på andre versjonen. Ble for hard oppskarping på enkelte deler i versjon 1, i den andre har jeg bare skarpet opp forsiktig på hele bildet og litt mer på øyne og ansikt. Har kansje ikke all verdens betydning, men man blir jo aldri helt fornøyd da :D

Endret av Gertab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...