FenrisC0de Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei! Jeg pleide å være en flittig bruker av bruktmarkedet til hw.no. dessverre synes jeg det nå har blitt dårlig og oversvømt av spammere og liknende. Derfor tenker jeg å ta sakene i egne hender, og lage noe som vil likne svært mye på en vanlig nettbutikk, men hvor brukere kan legge ut bruktvarer osv, slik at brukere dermed kan bestille varen. Merk at ingen betaling vil foregå på forhånd, slik at alt går via postoppkrav! Har kommet et stykke på vei, og lurer vel egentlig på om dette er en god idè? Lenke til kommentar
Toad Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 ser nice ut det der ja... bra noen gidder å gjøre slikt, og ikke bare sitte og whine om at ingen som gidder! Bra ide Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Virker bra Noen indikasjoner om når vi kan se en BETA evt. fullversjon? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg syns også at dette var en god ide Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) De jobber jo med en ny versjon av bruktmarkedet da... EDIT: link Endret 1. oktober 2007 av andrvas Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Takker! Vel, siden er oppe å går nå, men er ikke helt ferdig med tanke på funksjonalitet. Den største utfordringen for øyeblikket er å gjøre slik at brukere kan legge ut varer, ikke bare jeg Får finne på noe smart der, heh. Noen forslag ellers? De jobber jo med en ny versjon av bruktmarkedet da... 9615249[/snapback] Oi? har jeg ikke fått med meg.. passer jo dårlig med mine planer Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Vil du ha tilbakemeldinger på designet du har valgt? Jeg ville ha brukt helt andre farger. Det blir alt for .. svart. I tillegg er produktoversikten (med rangering, beskrivelse og slikt) kaotisk. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Takker jobber med sånt, men fokuserer i første omgang primært på hovedfunksjonaliteten Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du bør ikke bare tenke på hvordan alt fungerer. Det hjelper ikke om du har kodet verdens beste bruktmarked om det ser ut som helvete selv (ikke at det du har så langt er så ille). Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 hehe, joda.. men design og slikt går relativt greit å endre på Er også enig at websiden ikke er optimal visuelt sett, men føler at grunnlaget er godt nok, slik at jeg kan tilpasse det litt når det andre kommer på plass Men men.. blir nok til at det ender opp som en av mine mange "på-is" prosjekter Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva med nå da? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Håper scriptinga er så genial som den virker. Altså man legger til handlekurven sin, så bekrefter denne. Selger får opp sendingsinfo uten å måtte lete seg halvt i hjel, og sender pakken av gårde med oppkrav. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Yepp.. For kjøperen skal det oppleves som om han kjøpte noe på en vanlig nettbutikk (via postoppkrav), og selgeren vil få beskjed om bestillingen med info om kunden, så pakken kan sendes! Håper også det funker Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det der er vel strengt tatt oscommerce med et skin? Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ikke for å drepe ideen din, men etter å ha solgt mye på Qxl, og andre steder en periode, kunne jeg ALDRI tenke meg å sende ting i oppkrav. Jeg godtar kun forskuddsbetaling, da det dessverre er alt for mange useriøse kjøpere der ute. Evt må man da lage et systemt ala Finn.no sin betalingsgaranti. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ikke for å drepe ideen din, men etter å ha solgt mye på Qxl, og andre steder en periode, kunne jeg ALDRI tenke meg å sende ting i oppkrav. Jeg godtar kun forskuddsbetaling, da det dessverre er alt for mange useriøse kjøpere der ute. Evt må man da lage et systemt ala Finn.no sin betalingsgaranti. 9634269[/snapback] Jepp, betaling via tredjemann er den beste løsningen og gir trygghet for begge parter. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kunne man ikke bruke PayPal til dette med betaling? Har ikke brukt det noe særlig før, men de har vel et godt system? Bare litt brainstorming fra min side.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Finnes paypal moduler i oscommerce så det burde ikke være noe problem Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Bruker nok ikke oscommers? (hva er det forresten?) Paypal er naturligvis et alternativ jeg må vurdere.. Men igjen er faren for at du trossalt betaler før du får varen :/ Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 http://www.oscommerce.com/ Synes det lignet fælt, men kanskje jeg egentlig tenkte på en annen løsning som f.eks zencart, er nok litt småsenil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå