Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Monterte nettopp min første vannkjøling med shims, og maskinen starter i 2sek, så slår den seg av, det rare er at hvis jeg presser veldig hardt på midten av CPU- blokka starter PC`n som normalt, kan det være at pga. at jeg bruker shims blir det ikke kontakt med core? bør jeg ha på mer kjølepasta? Lenke til kommentar
alos Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Fjern den j*** shimsen og prøv uten, eller så kan du prøve å sette shimsen en annen vei, kan være at den kortslutter noe på prosessoren. ikke ta på mye goop, det kan bare gjøre det værre. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Shims er for pingler! Ok, fleip tilside. Det kan høres ut som om shimmet kan være synderen, men kan ikke utelukke at det også kan være andre årsaker til problemet du beskriver. Hva slags vannblokk / fester bruker du? Det kan være greit å vite, da det finnes flere fallgruber i fbm med festene. Bruk for all del ikke mere varmeledende pasta, det er faktisk bedre med litt for lite enn litt for mye! I første omgang ville jeg uansett utelatt shimmet, det har ingen særlig effekt kjølemessig sett. Jeg vil si at om man kan klare seg uten, så er det absolutt å foretrekke! Da har man i det minste eliminert en mulig feilkilde.... Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Nøyaktig det samme skjedde med meg! prøv å få shimmen til å sitte på prosessoren utan at den ligger oppå noen små "dupeditter", VELDIG viktig! da får ikke kjøleren nok kontakt med kjærnen.. :o Så IKKE ha maskinen på etter at den har låst seg i bios!! (som jeg regner med at den gjorde? låst seg i bios) jeg gjorde det for å kjøle ned vannet max. med dradiator viften på, Da gikk prosessoren til helvete! :x så lnu shimmen en annen vei, dagens visdomsord Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Enig med Skrue, du behøver ikke shim. Bare pass på at du er litt forsiktig når du skrur fast vannblokka, så du ikke knuser core. Ellers så skulle det gå bra, bare du ikke er for harhendt. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Vel, funker nå, vet ikke helt hva jeg gjorde=) tror det var shimen som lå feil.. men altså, jeg går nå med en XP 1800+ glatt opp på 1850MHz stabilt etter en time med sandra=) dritfett=) temp er på 42c da.. er det greit nok med vannkjøling? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hva er romtempraturen? Hva var temp. før du overklokket? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Mystisk bra! 1850Mhz? FSB-speed? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Eh, 145MHz. Se i signaturen, eller var den ny? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 feil temp=) ligger på 34c med min egen sensor som ligger ved siden av core, FSB er 152 eller 153, synes det var dritfett jeg oxo=) Vcore på 1.850 vel.. er nå fornøyd jeg, en uopplåst CPU til og med=) hei forresten Skrue=) (Fjaslokt = [email protected]) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vel, men med en FSB på 145 Mhz vil det bli relativt vanskelig å nå 1.850Ghz? XP1800 går jo som standard på 1,53Ghz. Ganske friskt gjort å klokke den opp til 1.85Ghz uansett da! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vel, nå er den vist på 152MHz. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 145 er før jeg anskaffet vannkjøling.. kan godt legge ut et bilde fra CPU-Z eller.no så dere får se det hviss dere ikke tror meg! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 BIOS-innstillingene kan være vel så interessante.... Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 jaha? Hvordan tar du bilder i BIOS da? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Altså, hvis dere tviler sterkt på at dette er sant kan det jo være meg som tar feil oxo da.. men det står 1850MHz i CPU-Z iværtfall. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det kan faktisk gå, med et digitalkamera! Med riktig vinkel mot skjermen, unngår man flash-ekkoet. Enklere er det nok å skrive inn BIOS-settings; FSB, multiplier, V-core etc. Men da bør jo dette stemme, ellers lurer man både seg sjøl og andre..... Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Tror jeg har alt på auto utenom Vcore som er på 1.850 og FSB på 152.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Test igjen vha fila jeg akkurat sendte deg! 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå