Gå til innhold

Montering med shims

Fjaslokt

Anbefalte innlegg

Monterte nettopp min første vannkjøling med shims, og maskinen starter i 2sek, så slår den seg av, det rare er at hvis jeg presser veldig hardt på midten av CPU- blokka starter PC`n som normalt, kan det være at pga. at jeg bruker shims blir det ikke kontakt med core? bør jeg ha på mer kjølepasta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shims er for pingler! :p

Ok, fleip tilside. Det kan høres ut som om shimmet kan være synderen, men kan ikke utelukke at det også kan være andre årsaker til problemet du beskriver. Hva slags vannblokk / fester bruker du?

Det kan være greit å vite, da det finnes flere fallgruber i fbm med festene.

Bruk for all del ikke mere varmeledende pasta, det er faktisk bedre med litt for lite enn litt for mye!

I første omgang ville jeg uansett utelatt shimmet, det har ingen særlig effekt kjølemessig sett.

Jeg vil si at om man kan klare seg uten, så er det absolutt å foretrekke! Da har man i det minste eliminert en mulig feilkilde....

Lenke til kommentar

Nøyaktig det samme skjedde med meg!

prøv å få shimmen til å sitte på prosessoren utan at den ligger oppå noen små "dupeditter", VELDIG viktig! da får ikke kjøleren nok kontakt med kjærnen.. :o

Så IKKE ha maskinen på etter at den har låst seg i bios!! (som jeg regner med at den gjorde? låst seg i bios)

jeg gjorde det for å kjøle ned vannet max. med dradiator viften på, Da gikk prosessoren til helvete! :x

så lnu shimmen en annen vei, dagens visdomsord :D

Lenke til kommentar

Vel, funker nå, vet ikke helt hva jeg gjorde=) tror det var shimen som lå feil.. men altså, jeg går nå med en XP 1800+ glatt opp på 1850MHz stabilt etter en time med sandra=) dritfett=) temp er på 42c da.. er det greit nok med vannkjøling?

Lenke til kommentar

Det kan faktisk gå, med et digitalkamera! Med riktig vinkel mot skjermen, unngår man flash-ekkoet.

Enklere er det nok å skrive inn BIOS-settings; FSB, multiplier, V-core etc.

Men da bør jo dette stemme, ellers lurer man både seg sjøl og andre.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...