siindre Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hallo Jeg har nettopp installert mitt Creative X-Fi Xtreme Audio lydkort. Men jeg får ikke lyd med Coax ledning til mitt logitech Z5500 anlegg. Jeg har prøvd alle fire utgangene bakpå kortet, men det virker ikke som at ledningen setter seg skikkelig inni, og det kommer ikke lyd. Jeg får lyd med 3x stereo... Noen som vet hva som kan være problemet? Jeg får lyd med Coax til onboard lydkort... Endret 1. oktober 2007 av siindre Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 HalloJeg har nettopp installert mitt Creative X-Fi Xtreme Audio lydkort. Men jeg får ikke lyd med Coax ledning til mitt logitech Z5500 anlegg. Jeg har prøvd alle fire utgangene bakpå kortet, men det virker ikke som at ledningen setter seg skikkelig inni, og det kommer ikke lyd. Jeg får lyd med 3x stereo... Noen som vet hva som kan være problemet? Jeg får lyd med Coax til onboard lydkort... 9614721[/snapback] Den er som oftest orange om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Kundesupport sa jeg måtte kjøpe en digital modul, som ekstrautstyr for å kunne bruke S/PDIF. Jeg føler meg snytt.... Dette står på shg.no: "3.5 mm MiniJack lyd utgang - Til surround høyttalere 3.5 mm MiniJack lyd utgang - Til høretelefoner / front høyttaler 3.5 mm MiniJack FlexiJack - Inngang til mikrofon / Line-In 1 x S/PDIF" Dette fikk jeg på mail fra creative kundesupport: Hei Sindre, Takk for din henvendelse til Creatives Tekniske Support. For å bruke Coax med X-Fi Xtreme Audio trenger du en Digital I/O Module: http://no.europe.creative.com/shop/product...oduct=773&page= Endret 5. oktober 2007 av siindre Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kundesupport sa jeg måtte kjøpe en digital modul, som ekstrautstyr for å kunne bruke S/PDIF. Jeg føler meg snytt.... Dette står på shg.no: "3.5 mm MiniJack lyd utgang - Til surround høyttalere 3.5 mm MiniJack lyd utgang - Til høretelefoner / front høyttaler 3.5 mm MiniJack FlexiJack - Inngang til mikrofon / Line-In 1 x S/PDIF" Dette fikk jeg på mail fra creative kundesupport: Hei Sindre, Takk for din henvendelse til Creatives Tekniske Support. For å bruke Coax med X-Fi Xtreme Audio trenger du en Digital I/O Module: http://no.europe.creative.com/shop/product...oduct=773&page= 9642548[/snapback] Strengt tatt er det shg som du må snakke med aller først. Nå aner jeg ikke noe om kortet, men har du sett etter en optisk utgang? Det kan også hende at spdif ut er en header på selve kortet. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 S/PDIF er både optisk og digital. Optisk i form av TOSLINk og digital i form av Coaxial. Og mine høytalere støtter kun S/PDIF, derfor trenger jeg enten TOSLINK eller Coaxial. Men for å kunne koble høytalerne opp til lydkortet mitt med Coaxial eller TOSLINK trenger jeg den digitale I/O modulen... Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 S/PDIF er både optisk og digital. Optisk i form av TOSLINk og digital i form av Coaxial. Og mine høytalere støtter kun S/PDIF, derfor trenger jeg enten TOSLINK eller Coaxial. Men for å kunne koble høytalerne opp til lydkortet mitt med Coaxial eller TOSLINK trenger jeg den digitale I/O modulen... 9644544[/snapback] Ok, bare sjekket. Kjipt, men takk for infoen. Går å lurer på om jeg skal ha et lydkort også. Gidder ikke tusen kabler så spdif er eneste alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå