Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre D40 & sigma 30mm 1,4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ikke begynne å prøve å kommentere alle de flotte bildene dine, Sverrelerre, for det her er knallbra... :thumbup:

Du har en god evne til å få med ikke bare motivet, men også tanken/stemningen bak,godt representert i farger og lys.

Takker for alle hyggelige kommentarer:-) Det er masse å gjøre på jobb & med studier for tiden, så det er vanskelig å finne tid til å ta bilder hver dag. Men jeg har hatt det veldig artig med foto denne måneden, og har lært masse. Så jeg skal prøve å fullføre oktoberfesten med stil og laste opp bilder hver dag også resten av måneden...

Lenke til kommentar

Bilde torsdag 25. oktober:

1747600167_4c3b15a7b0_o.jpg

Fant disse trærne i Torshovdalen, 1/100 sek og f/2,5 + polafilter.

Edit: takk for tilbakemelding kimare, jeg er helt enig i at løvetannbildet ble for grøtete, jeg slenger ofte på for mye kontrast i s/h-bilder, og her funka det ikke helt...

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Har ikke postet på noen dager nå, jeg har vært på rypejakt i helga. Da var fokuset på jakt og ikke foto, og det ble nesten ikke tatt noen bilder... Men jeg laster allikevel opp et fra fredag og et fra søndag siden det nå en gang var min noe ambisiøse målsetning å poste et bilde hver dag...

Bilde fredag 26. oktober:

1791410869_a394a1e4b2_b.jpg

Var på jakt ikke langt fra Jotunheimen, og på fredag var vi veldig heldige med været. Litt kjedelig bilde, men utsikten var fin. 1/125 sek, f/6,3 og polafilter.

Bilde søndag 28. oktober:

1791418263_5f30cea303_b.jpg

Vi ga oss tidlig i dag pga elendig vær og lite fugl. Her tar vi kaffe & sjokoladepause, så jeg dro for en gangs skyld kameraet opp av sekken... Synes dette bildet er en god test på objektivet, det skal visstnok være veldig uskarpt i hjørnene vidt åpent. Dette bildet er tatt på f/1,4, og jeg synes egentlig hjørneskarpheten er OK (ihvertfall tilstrekkelig). 1/320 sek og f/1,4.

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...