Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre D40 & sigma 30mm 1,4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt bilde dag nr 2:

post-50883-1191358938_thumb.jpg

Et lite vann i nærheten av Hadeland Glassverk. Jeg kjørte forbi og likte de sterke høstfargene i ettermiddagssola. 1/160 sek og f 6.3.

9622974[/snapback]

Setter du frimerke på har du et prospektkort!

Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. :ermm:

Lenke til kommentar
Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. ermm.gif

På det neste bildet kom det en liten overlastet robåt med fiskere inn i forgrunnen. Det var kult med forgrunn, men båten ødela dessverre den fine speilblanke vannoverflaten. Så jeg valgte dette i stedet...

Lenke til kommentar

Bilde dag nr 4:

Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola:

post-50883-1191519473_thumb.jpg

1/160 sek, f 6.3

Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen.

Lenke til kommentar
Bilde dag nr 4:

Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola:

post-50883-1191519473_thumb.jpg

1/160 sek, f 6.3

Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen.

9636419[/snapback]

wow...ser igrunn ut som et hdr bilde. Så polarfilter er tingen asså...jaja må teste det.

Lenke til kommentar

Takk, hyggelig at noen tar seg bryet med å kommentere :) Jeg synes bilder med linjer som "forsvinner" utover som dette ofte blir interessante, fikk det delvis til her. Nå skal jeg ut i Oslos gater og se om jeg finner motiver til dagens bilde! Merker at dette rare dogme-aktige tiltaket har økt fotoaktiviteten min betraktelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...