sverrelerre Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Synes dette var et artig initiativ, så jeg slenger meg også med! Kjøpte sigma 30mm 1.4 for en snau måned siden, så jeg driver fortsatt å gjør meg kjent med objektivet. Skal prøve å legge ut et bilde hver dag, men tviler på om jeg klarer det... Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Første bidrag fra meg: Gikk en tur langs Akerselva i kveld og tok noen bilder av fosser o.l. Men dette bildet av en trikk på vei nedover Vogtsgate var på en måte kulere. Exif: 2 sek, f 4.5, 200 iso Endret 1. oktober 2007 av sverrelerre Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Vil nok tro dette var mye kulere en fossene ja. Skulle gjerne sett mer folk på bildet. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja folk hadde gjort seg. Tenk om det stod en (statisk) person i forgrunnen...Men uansett; synest dette er et godt teknisk utført bilde med flere interessante element (og farger) Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 takk for konstruktive tilbakemeldinger :-) Ser poenget med at mennesker i forgrunnen kunne gitt litt balanse i bildet. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg likte særlig fargene i dette bildet. Enig i at personer på bildet hadde løftet det litt. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Veldig bra! Flotte farger og fint inntrykk av dynamikk og bevegelse. Som flere har sagt, mennesker gjør seg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette likte jeg. Det at trikken er med dit den er det passet veldig godt inn. Som regel bruker jeg å mene at slike bilder bør ha "stripene" etter lyset hele veien, men her er det helt perfekt. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Mitt bilde dag nr 2: Et lite vann i nærheten av Hadeland Glassverk. Jeg kjørte forbi og likte de sterke høstfargene i ettermiddagssola. 1/160 sek og f 6.3. Endret 2. oktober 2007 av sverrelerre Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Mitt bilde dag nr 2: Et lite vann i nærheten av Hadeland Glassverk. Jeg kjørte forbi og likte de sterke høstfargene i ettermiddagssola. 1/160 sek og f 6.3. 9622974[/snapback] Setter du frimerke på har du et prospektkort! Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Virkelig flott. Jeg ville kanskje sett litt mindre himmel, og litt mer vann men Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hadde seff. vært OK med litt forgrunn osv, men det er ikke alltid mulig. ermm.gif På det neste bildet kom det en liten overlastet robåt med fiskere inn i forgrunnen. Det var kult med forgrunn, men båten ødela dessverre den fine speilblanke vannoverflaten. Så jeg valgte dette i stedet... Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Bilde dag nr 3: Holdt meg stort sett innendørs i kveld, så færre gode motiver dukket opp. Men jeg tok dette av meg selv mens jeg ventet på at fruen skulle komme hjem La oss døpe det "venter": 1,6 sek, f 1.4 Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Litt "spooky" stemning? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Bilde dag nr 4: Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola: 1/160 sek, f 6.3 Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen. Lenke til kommentar
arTsy Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Bilde dag nr 4: Jeg fikk endelig mitt første polarisasjonsfilter i posten (billig fra eBay...) i går, og fikk muligheten til å leke litt med det i dag. Synes derfor jeg må poste resultatet av dagens korte eksperimentering i kveldssola: 1/160 sek, f 6.3 Er som sagt helt fersk på polafilter-fronten, så setter pris på tips/gode råd til hvordan det bør / evt. ikke bør brukes. Her har jeg kun endret bittelitt med levels i photoshop, overrasket over hvor mettede farger det ble på bladverket i forgrunnen. 9636419[/snapback] wow...ser igrunn ut som et hdr bilde. Så polarfilter er tingen asså...jaja må teste det. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Bilde dag nr fem: "slangen" 1/100 sek & f 4.5 Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Wow. Der var det mye dybde. Veldig tøft Lenke til kommentar
marekz Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kul "effekt", om jeg skal kalle det det.. man blir litt dratt inn i bildet.. bra! Levende. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Takk, hyggelig at noen tar seg bryet med å kommentere Jeg synes bilder med linjer som "forsvinner" utover som dette ofte blir interessante, fikk det delvis til her. Nå skal jeg ut i Oslos gater og se om jeg finner motiver til dagens bilde! Merker at dette rare dogme-aktige tiltaket har økt fotoaktiviteten min betraktelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå