El chico Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Kom på en tanke: Får en ikke trekt fra den amerikanske momsen dersom en importerer til Norge? Blir da voldsomt å betale moms 2 ganger på et produkt? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva med å spørre far din om et aldri så lite lån... De har tilbydd seg, men jeg er lei av det. Har lånt min. 10k i 2 år nå... Først til kamera, så 20k til sykkel, så 15 k til foto.... nå skal jeg ha pengene før jeg kjøper noe... Lenke til kommentar
El chico Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 De har tilbydd seg, men jeg er lei av det. Har lånt min. 10k i 2 år nå... Først til kamera, så 20k til sykkel, så 15 k til foto.... nå skal jeg ha pengene før jeg kjøper noe... Hehe, ja da så Lenke til kommentar
bruno Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Kom på en tanke: Får en ikke trekt fra den amerikanske momsen dersom en importerer til Norge? Blir da voldsomt å betale moms 2 ganger på et produkt? USA har ikke moms men en lokal avgift så den kan i utgangspunktet ikke trekkes fra, likevel er det sånn at du ikke belastes sales tax om de sender varene ut av staten du handler. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 USA har ikke moms men en lokal avgift så den kan i utgangspunktet ikke trekkes fra, likevel er det sånn at du ikke belastes sales tax om de sender varene ut av staten du handler. og priser i USA oppgis ALLTID uten Sales Tax. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 og priser i USA oppgis ALLTID uten Sales Tax. Riktig, den trekkes aldri fra,den legges bare ikke til. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Disse store fotobutikkene i USA,sender de noen gang pakker med evnt nedsatt verdi??eller står alt på pakkelappen og tollseddelen? De kan det om man spør pent. Tviler jeg sterkt på! Fra Hong Kong derimot... Endret 9. oktober 2007 av magneska Lenke til kommentar
El chico Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 USA har ikke moms men en lokal avgift så den kan i utgangspunktet ikke trekkes fra, likevel er det sånn at du ikke belastes sales tax om de sender varene ut av staten du handler. Kjekt å vite. Takker Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tviler jeg sterkt på!Fra Hong Kong derimot... Flere her som har fått de til å skrive at verdien er under 200kr slik at man slipper toll... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Flere her som har fått de til å skrive at verdien er under 200kr slik at man slipper toll... "Det har vi ikke sett..." Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Flere her som har fått de til å skrive at verdien er under 200kr slik at man slipper toll... MVA. Evt. kan man få dem til å krysse av for gave, da må verdien være under 1000 kr totalt for at man skal slippe MVA. Det er ofte mer troverdig med tanke på hva som ligger i pakken, men da må også pakken pakkes diskret (dvs. ikke være merket med butikknavn osv.). Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Men, det kjipe med å gjøre slike løsninger er at hvis pakken forsvinner, får du kun igjen det du har skrevet som verdi.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 MVA. Evt. kan man få dem til å krysse av for gave, da må verdien være under 1000 kr totalt for at man skal slippe MVA. Det er ofte mer troverdig med tanke på hva som ligger i pakken, men da må også pakken pakkes diskret (dvs. ikke være merket med butikknavn osv.). mente MVA... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er ikke toll på optisk utstyr i Norge. Overhodet. What now? Har du en eller annen kilde på dette? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 What now? Har du en eller annen kilde på dette? Sjekk www.toll.no for mer info. Varer som er tollbelagte i Norge er som oftest klær. Mva. derimot tilkommer på optisk utstyr. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis du betaler med feks VISA, får man vel ikke så god kurs som 5.4, ville nok heller regnet med ca. 5.6 per dags dato. Er uansett masse penger å spare, har selv kjøpt fotoutstyr i USA og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt. sant vekslingskursern er på 5.62 med visa, gjennomførte handel igår litt skuffet Lenke til kommentar
stimas Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Her er min siste handel fra USA (og min erfaring): Bestillte linse, pluss noe annet, mandag den 15.10.07. Dette kostet tilsammen 747,35 Dollar (alt sammen, inkl. frakt på ca. 43 Dollar). Beløpet som gikk ut fra min konto, var 4.050,35. Det tilsvarer en Dollarkurs på 5,42. Den faktiske Dollarkursen denne dagen var på 5,39 (altså en forskjell på 0,03 Dollar). Dette bløpet ble stående som trekt fra min konto helt til den 18.10.07. Da var beløpet endret til 4.119,25. Fikk, som jeg har nevnt i en tidligere tråd også, mail fra min bank (Sparebank1) om at det legges til et gebyr på 1,75% på kortbruk i utlandet (handle fra utlandet). Dette kan være forklaringen på at det "andre" beløpet ble litt høyere. Det stemmer ikke på krona, men ikke langt unna. 4.050,35 x 0,0175 = 70,9 4.050,35 + 70,9 = 4.121,25 Pr. skrivende stund har jeg ikke fått faktura fra UPS. Denne kommer sikkert om en uke eller to. Denne skal inneholde MVA (25% av kjøpesummen), samt et lite gebyr på kanskje 100,-: Det som kommer fra UPS, vil jeg tippe blir ca. sånn: 4.050,35 x 0,25 = 1.012,59 Pluss et lite gebyr på 100: 1.012,59 + 100 = 1.112,59 Lenke til kommentar
stimas Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 På dette kjøpet, sparte jeg ca. 1.000,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå