Gå til innhold

Kjøpe objektiver fra USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du betaler med feks VISA, får man vel ikke så god kurs som 5.4, ville nok heller regnet med ca. 5.6 per dags dato. Er uansett masse penger å spare, har selv kjøpt fotoutstyr i USA og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt.

9618106[/snapback]

Siden jeg satt og bladde i nettbanken nå og husket denne meldingen.

Kjøpesum adorama var $1072, og jeg har blitt trukket 5825,5 fra konto. Det gir en dollarkurs på 5,434. Når jeg sjekke dollarkursen på norges-bank.no for 2 oktober var den 5,4335. Man blir altså ikke belastet så veldig mye.

Lenke til kommentar
Siden jeg satt og bladde i nettbanken nå og husket denne meldingen.

Kjøpesum adorama var $1072, og jeg har blitt trukket 5825,5 fra konto. Det gir en dollarkurs på 5,434. Når jeg sjekke dollarkursen på norges-bank.no for 2 oktober var den 5,4335. Man blir altså ikke belastet så veldig mye.

Første trekk går ganske kjapt. Det blir en slags reservasjon. Så kommer pengene "tilbake" igjen. Litt seinere blir beløpet trukket på nytt og da litt høyere. Dette sjekket jeg med min bank for å få en forklaring. Det de svarte var:

"All utenlandsk kortbruk har et valutapåslag på 1,75%."

MVA og et lite gebyr (ca. 100,-) kommer som egen faktura 2-3 uker seinere.

Dette er hva jeg har erfart i hvertfall. Jeg har handlet noen objektiver fra B&H og er kjempefornøyd med de. Skal bestillen et OBJEKTIV :tease: igjen snart (Canon 10-22). Sparer litt over 1.000 ved å handle fra USA.

Lenke til kommentar
Første trekk går ganske kjapt. Det blir en slags reservasjon. Så kommer pengene "tilbake" igjen. Litt seinere blir beløpet trukket på nytt og da litt høyere. Dette sjekket jeg med min bank for å få en forklaring. Det de svarte var:

"All utenlandsk kortbruk har et valutapåslag på 1,75%."

MVA og et lite gebyr (ca. 100,-) kommer som egen faktura 2-3 uker seinere.

Dette er hva jeg har erfart i hvertfall. Jeg har handlet noen objektiver fra B&H og er kjempefornøyd med de. Skal bestillen et OBJEKTIV :tease: igjen snart (Canon 10-22). Sparer litt over 1.000 ved å handle fra USA.

Betaler du mye for objektivet da?

Lenke til kommentar
Yes, litt rask der...

Hadde jeg hatt 10k nå så hadde fattern kommet hjem med en 70-200mm den 15. oktober, men jeg må spare til D300...

Hehe jeg har penger og har lyst på noen småting fra junaiten,men jeg har ingen som kan ta det med i ryggsekken hit :roll:

Må nok da ty til å bestille og betale 25% mva til staten Norge :wallbash:

Disse store fotobutikkene i USA,sender de noen gang pakker med evnt nedsatt verdi??

eller står alt på pakkelappen og tollseddelen?

Lenke til kommentar
Hehe jeg har penger og har lyst på noen småting fra junaiten,men jeg har ingen som kan ta det med i ryggsekken hit :roll:

Må nok da ty til å bestille og betale 25% mva til staten Norge :wallbash:

Disse store fotobutikkene i USA,sender de noen gang pakker med evnt nedsatt verdi??

eller står alt på pakkelappen og tollseddelen?

De kan det om man spør pent. Har fattern der borte så han hadde kunne tatt med om jeg hadde hatt pengene... man får aldri i pose og sekk :(

Har du ingen på jobben som kjenner noen som skal dit... de trenger jo bare å hente den på en adresse, du ordner med resten

Lenke til kommentar
De kan det om man spør pent. Har fattern der borte så han hadde kunne tatt med om jeg hadde hatt pengene... man får aldri i pose og sekk :(

Har du ingen på jobben som kjenner noen som skal dit... de trenger jo bare å hente den på en adresse, du ordner med resten

Hva med å spørre far din om et aldri så lite lån... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...