Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne min ISP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En måte som kan fungerer er å kjøre en speedomtertest her hos Hardware eller hos Itavisen / DinSide .

Men om man er skikkelig uheldig så kan man sitte bak en brannmur som er sperret for utgående post på port 25 selv om man muligens kan fikse dette .

Lenke til kommentar

Ser at du allerede har fikset det, men i tilfelle andre lurer så poster jeg dette likevel.

Om nettet er fornuftig satt opp så er serveren din smtp.domene.no. Domene.no finner du ved å skrive ipconfig /all i cmd (start>kjør) og se på hva som står bak "Søkeliste for DNS-suffiks".

Lenke til kommentar
Ser at du allerede har fikset det, men i tilfelle andre lurer så poster jeg dette likevel.

Om nettet er fornuftig satt opp så er serveren din smtp.domene.no. Domene.no finner du ved å skrive ipconfig /all i cmd (start>kjør) og se på hva som står bak "Søkeliste for DNS-suffiks".

9627401[/snapback]

Bortsett fra at det ikke er en selvfølge at man har en SMTP server man har tilgang til inne på et bedriftsnettverk. Der brukes som oftest SMTP kun for å 'ta imot' mail fra utsiden.

Veldig ofte må det åpnes for relaying på en intern mailserver for at man skal kunne sende ut. Vi snakker ikke nødvendigvis om 'vanlig' bredbånd fra telenor osv. i denne casen !!

:ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...