tilfeldignavn Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg sitter nå på en brakkerigg hvor de har trådløst internett. Problemet er at jeg ikke får sende e-post vha Outlook, da jeg ikke har riktig smtp-server. Er det mulig å finne ut hvilken ISP "brakkeriggen" benytter, og deretter finne ut hvilken smtp-server jeg skal benytte? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Itavisen SPEEDOMETERET Den gir deg info om det Endret 1. oktober 2007 av taz Lenke til kommentar
Konge Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 En måte som kan fungerer er å kjøre en speedomtertest her hos Hardware eller hos Itavisen / DinSide . Men om man er skikkelig uheldig så kan man sitte bak en brannmur som er sperret for utgående post på port 25 selv om man muligens kan fikse dette . Lenke til kommentar
nifty Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Om du forteller hvilket entreprenørselskap du jobber for, kan det hende jeg kan hjelpe deg, jeg har oversikt over slikt for de største selskapene i landet Lenke til kommentar
tilfeldignavn Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hei. Jobber for Reinertsen. Speedometeret gav ingen info om ISP. Endret 1. oktober 2007 av tilfeldignavn Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) http://www.ipadresse.no/ Står vel der hvem ISPen er. Edit: Finner du det ikke ut der, kan du skrive inn ipadressen her og skjekke: http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois Endret 1. oktober 2007 av PeR_FeKt Lenke til kommentar
tilfeldignavn Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Der fann jeg det. Outlook oppe å går. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ser at du allerede har fikset det, men i tilfelle andre lurer så poster jeg dette likevel. Om nettet er fornuftig satt opp så er serveren din smtp.domene.no. Domene.no finner du ved å skrive ipconfig /all i cmd (start>kjør) og se på hva som står bak "Søkeliste for DNS-suffiks". Lenke til kommentar
nifty Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ser at du allerede har fikset det, men i tilfelle andre lurer så poster jeg dette likevel. Om nettet er fornuftig satt opp så er serveren din smtp.domene.no. Domene.no finner du ved å skrive ipconfig /all i cmd (start>kjør) og se på hva som står bak "Søkeliste for DNS-suffiks". 9627401[/snapback] Bortsett fra at det ikke er en selvfølge at man har en SMTP server man har tilgang til inne på et bedriftsnettverk. Der brukes som oftest SMTP kun for å 'ta imot' mail fra utsiden. Veldig ofte må det åpnes for relaying på en intern mailserver for at man skal kunne sende ut. Vi snakker ikke nødvendigvis om 'vanlig' bredbånd fra telenor osv. i denne casen !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå