Ozelot Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hvor ligger logikken i at en har lov å selge sex, men ikke kjøpe sex? Hvem er det som kom på denne loven siden den er så utrolig selvimotsigende? Endret 1. oktober 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Da er de som kjøper sex som blir straffa, ikke "horene" Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Men hvis begge er enige, så går det fortsatt ikke an å kjøpe sex? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nei, fordi horekunden gjør noe ulovlig. Det er like selvmotsigende som at det er lov å kjøpe/eige politiradio, men ulovlig å bruke...o.s.v.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Problemet jeg har med det kommende forbudet er hva som er målet. Jeg tror målet har vært å rydde opp i gatebildet og ikke å hjelpe de prostituerte. Man har jo fullstendig ignorert hva de prostituerte og de som jobber med dem har å si i denne saken. Når de prostituerte går under jorden klarer man i alle fall ikke oppdage menneskshandel og misbruk. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor tror staten at å forby ting er eneste mulighet? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor tror staten at å forby ting er eneste mulighet? 9617699[/snapback] Fordi at de hører på interesseorganisasjoner som Ottar, pluss at staten i praksis er venstrevridd. Vi får det vi fortjener. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det finnes ting på markedet i dag som er lovlig å kjøpe, men ikke å bruke. Politiradio er nevnt, radar- jammer er et annet eks. Men uansett er dette ikke min mening en mer uviktig problemstilling enn det faktum at man ikke tjener noe ved å kriminalisere. Jeg tror ved at man kriminaliserer slik kjøp, vil føre til at bedriftene vil fremdeles foregå i det skjulte. Bare at man får mer voldelige halliker, og kanskje mer organisert kriminalitet. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ikke bare det, men enda værre forhold for horene og økt menneskehandel. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor er det egentlig ulovlig å kjøpe sex? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Se posten ang. Ottar og lignende der oppe. Det er vel en formening ute å går at det er umoralsk, ergo forbudt. Personlig hadde jeg aldri gjort det, iogmed at det er mye bedre å ha sex med f.ex dama. =) I Nederland er sex - i tillegg til noen andre narkotiske stoffer - lovlige å kjøpe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Der kan de dessuten kvalitetskontrollere salget (lurer på hvem som har den jobben hø hø hø) og får den inn under kontrollerte, åpne former. Hvorfor gå til en illegal, innsmuglet prostituert når du kan få en stueren som gjennomgår regelmessige helsesjekker lissom? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Der kan de dessuten kvalitetskontrollere salget (lurer på hvem som har den jobben hø hø hø) og får den inn under kontrollerte, åpne former. Hvorfor gå til en illegal, innsmuglet prostituert når du kan få en stueren som gjennomgår regelmessige helsesjekker lissom? 9618055[/snapback] Slik er det også i Nevada. Tryggere for alle parter med en slik ordning. Jeg hadde aldri kunnet dratt til en prostituert uansett, men for de som synes det er en grei ting så burde det ikke være noe staten stakk nesa si borti å forbød. Snarere burde man få dette inn i skikkelige former slik at det ble tryggere både for horene og horekundene. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 interesseorganisasjoner som Ottar Hvem er egentlig Ottar interesseorganisasjon for? De har jo som tradisjon å fullstendig overkjøre de som er involvert i sakene de engasjerer seg i. Jeg kan i det hele tatt ikke se hvilken part de skulle representere for eksempel når det for eksempel gjelder forbud mot salg av sex. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 interesseorganisasjoner som Ottar Hvem er egentlig Ottar interesseorganisasjon for? De har jo som tradisjon å fullstendig overkjøre de som er involvert i sakene de engasjerer seg i. Jeg kan i det hele tatt ikke se hvilken part de skulle representere for eksempel når det for eksempel gjelder forbud mot salg av sex. 9618210[/snapback] http://no.wikipedia.org/wiki/Kvinnegruppa_Ottar Det blir nok den politiske venstresiden det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det blir nok den politiske venstresiden det. Jeg vet hva Ottar er, men jeg kan ikke se hvilken part de skulle representere i denne konflikten. Å presentere dem som en interesseorganisasjon blir derfor galt. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bare et spørsmål. Har forbudet mot kjøp av sex blitt innført eller er det fortsatt til debatt/behandling? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det blir nok den politiske venstresiden det. Jeg vet hva Ottar er, men jeg kan ikke se hvilken part de skulle representere i denne konflikten. Å presentere dem som en interesseorganisasjon blir derfor galt. 9618708[/snapback] Nå, de representerer kvinner de in gode mann. I alle fall så tror de det selv. Du får mene at det er så feil som du vil, men jeg tror nok at Ottar har en finger med i spillet her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå, de representerer kvinner de in gode mann. I alle fall så tror de det selv. Du får mene at det er så feil som du vil, men jeg tror nok at Ottar har en finger med i spillet her. Så lett slipper du ikke. Hvilke kvinner er det de representerer og hvilken part er disse kvinnene i denne saken? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, vi burde heller innføre horehus og uloveligjøre gatesalg. Hadde sikkert hjulpet mye mer enn at at skal foregå i mørket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå