icad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg holder på å installere en ny harddisk og lurer på om jeg virkelig må ha en diskettstasjon for å få formatert hardisken? jeg skal installere win 98 se. harddisken er partisjonert ferdig og treng kun å formateres. jeg har kun cdrom på den maskinen. hva må jeg gjøre? jeg har stilt den i bios slik at den booter fra cdrom. jeg prøvde å brenne en cdrom med de filene som ligger på en oppstartdiskett til win 98. den nektet å boote på den. skjønner en eller annen hva som må til her? må jeg installere en diskettstasjon? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 How do I make a bootable CD-ROM: http://www.cdrfaq.org/faq03.html#S3-15 Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg holder på å installere en ny harddisk og lurer på om jeg virkelig må ha en diskettstasjon for å få formatert hardisken?jeg skal installere win 98 se. harddisken er partisjonert ferdig og treng kun å formateres. jeg har kun cdrom på den maskinen. hva må jeg gjøre? jeg har stilt den i bios slik at den booter fra cdrom. jeg prøvde å brenne en cdrom med de filene som ligger på en oppstartdiskett til win 98. den nektet å boote på den. skjønner en eller annen hva som må til her? må jeg installere en diskettstasjon? Boot direkte fra win98cdn... 8) Lenke til kommentar
icad Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 h.kortet er av typen chaintech forholdsvis nytt h.kort med innebygd grafikkort. fcpga intel 700 mhz. intelchipset. det går greit å boote fra win 98 cdromen, men jeg får ikke formatert hardisken etter at jeg har partisjonert den. kommer bare opp feilmeldinger. den finner rett og slett ikke formateringsverktøyet på cddomen. jeg har endret i bios at den skal boote fra cdrom. den kommer opp med en melding at den kan ikke lese fra A: men den er jo disablet og er ikke på maskinen :oops: Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Der går ikke an å sette inn en cd med format på etter den har startet da??? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 http://support.microsoft.com/default.aspx?...en-us;q255867#1 Les denne gutter, der står alt om hvordan du bruker fdisk og formaterer diskene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå