Gå til innhold

Trøbbel for Justice Leauge

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Justice Leauge kan sikkert bli en spennende og underholdende sammensetting av unike personligheter, ikke ulikt julebordet til jobben, men det betyr ikke at jeg ønsker å kaste meg over godsakene allerede nå. For min del kan Nolan's Batman gå sin gang, og så kan Justice Leauge komme på banen. Jeg er enig i at man ikke trenger eller bør ha Bale som Batman i den kommende filmen, men jeg skjønner de som frykter å fylle fyren sine sko. Synes rollene i så fall bør fylles opp av nye folk.

Faremomentet for The Dark Knight er prislappen.

Til gjengjeld er filmen langt mer hypa enn sin forgjenger.

Holmes alene er et stort minus med filmen (grattis med Razzie nominasjon for den prestasjonen, hva tenkte Nolan på ved å gi en jentunge rollen?)

Aldri skjønt hetsinga av Holmes. Er det i mangel på noe annet å kritisere filmen for, eller ser enkelte der ute noe jeg ikke ser? Jeg er enig at dama verken er fenomenal eller spesielt unik i rollen som Rachel Dawes, men jeg har enda ikke klart å finne hva hun gjør så forferdelig elendig i Batman Begins. Angående Razzie Awards: http://imdb.com/title/tt0081505/awards.

Skurkene var under pari i forhold til andre filmer (men intensjonen med hovedskurken var god, selv om den ikke slo helt igjennom).

Hva er det du babler om? Skurkene er en av hovedgrunnene til at jeg elsker Batman Begins. Scarecrow var creepy som helvete, mens Liam Neeson strålte som Ra's Al Ghul. Det er sjeldent superheltfilmer får meg facinert av skurkene.

Og tilbake til Justice Leauge. Et interessant prosjekt, men jeg skjønner ikke helt hvilken rolle menneskelige Batman får blant alle de overnaturlige superheltene. Og det blir et helvetes mange karakterer å holde styr på. Men hvis Dotten har rett i at manuset er førsteklasses, at Superman har blitt bad-guy og at slutten er på størrelse med legendefilmen Se7en, så har vi kanskje noe å glede oss til likevel.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et interessant prosjekt, men jeg skjønner ikke helt hvilken rolle menneskelige Batman får blant alle de overnaturlige superheltene.

9625684[/snapback]

Hans rolle er det som driver hele historien. Rett og slett fordi han er menneske.

Her har du altså Batman, et menneske som aldri er uforberedt, omringet av superhelter som alene er mektig nok til å skape et helvete på jord. Men så er de jo snill. Men er dette virkelig godt nok for Batman? Tror du ikke Batman for sikkerhets skyld sørger for å være forberedt på worst case scenario som for eksempel om Supermann av en eller annen grunn skulle bli slem?

Så da gjør nettopp Batman det, han er forberedt og har omfattende planer til å ta seg av resten av Justice League om det skulle bli nødvendig. Som seg hør og bør, det er tross alt Batman der er snakk om.

Dette er selve nøkkelen til en god Justice League historie. For hva om, la oss si, alle Batman sine forberedelser blir kjent for resten av ligaen? Vil det skape turbulens? Så absolutt.

For ikke å snakke om Batmans forberedelser ender opp i feile hender...... ;)

Justice League film er avhengig av Batman for å bli best mulig. Han blir den sentrale karakteren i filmen og derfor er det trist at Bale ikke inntar kappen. Rykter om casting av eksempelvis Tyrese Gibson som Green Lantern er jo litt skremmende og hva som kan føre meg over til den "negative siden" angående denne filmen. Men så langt er jeg positiv.

Over til Batman Begins, så var Katie Holmes dårlig fordi skuespillet var under pari og ikke minst fordi det var null kjemi mellom Holmes og Bale (her pleier man å bruke Reeve/Kidder som referansepunkt for hvordan det skal gjøres for å bli bra). Samme led Superman Returns av. Det virker som jentunger fremfor kvinner i rollene. Jeg er stor fan av Neeson, en av mine favoritter, men han virket litt utilpass i Batman Begins og vi så lite av ham. Ikke noe Jack Nicholson, Gene Hackman, Alfred Molina eller Ian McKellen nivå over skurkene i Batman Begins (min favoritt i den var Cillian Murphy). Men dette vil helt klart bli fikset i The Dark Knight). Så og si alt det som er nytt med The Dark Knight er nyheter om forbedring av det som er nevnt. Derfor den kommer til å bli en knall film. De mangler bare en fenomenal score, men så kan man jo ikke alltid få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar
Og tilbake til Justice Leauge. Et interessant prosjekt, men jeg skjønner ikke helt hvilken rolle menneskelige Batman får blant alle de overnaturlige superheltene. Og det blir et helvetes mange karakterer å holde styr på. Men hvis Dotten har rett i at manuset er førsteklasses, at Superman har blitt bad-guy og at slutten er på størrelse med legendefilmen Se7en, så har vi kanskje noe å glede oss til likevel.

9625684[/snapback]

Hvis du ikke skjønner Batman sin rolle så er ikke filmen for deg..

Superman er det for å inspirere, Wonder Woman er der for kjempe, Batman er det for å lede..

Er liksoim det som gjorde JLA så spesielt nor bladene først kom.. det at det var en "vanlig" mann blant GUDER.. en ting som ble litt mindre når Green Arrow ble med.. men det er en annen sak..

For å si det slik.. jeg som er en DC man i hjertet gleder meg mer til Avengers enn JLA, hvis WB går videre med denne filmen..

Lenke til kommentar
Skurkene var under pari i forhold til andre filmer (men intensjonen med hovedskurken var god, selv om den ikke slo helt igjennom).

Hva er det du babler om? Skurkene er en av hovedgrunnene til at jeg elsker Batman Begins. Scarecrow var creepy som helvete, mens Liam Neeson strålte som Ra's Al Ghul. Det er sjeldent superheltfilmer får meg facinert av skurkene.

Der er vel egentlig mitt store problem med Batman Begins.. (selv om det er den beste Batman filmen)

Ra's Al Ghul er feil i filmen..

League of Shadows heter egentlig "League of Assassins", og Ra's er udødlig (dvs han er et navlig menneske som har levd i ca 500år takket være "Lazarus Pit")

Han er en Eco-Terrorist , noe som ikke var nevnt i filmen.. og viktigest av alt.. han er araber!

Og det ville ikke vert for mye å spørre om å bare få nevnt en gang hans alias "The Demon's Head"

Og selvsagt.. de kunne ha nevnt Talia, hu er jo hans datter og mor til Batmans sønn..

Lenke til kommentar

En udødelig karakter tror jeg hadde passet dårlig til det universet man har satset på i Batman Begins. Men kanskje han dukker opp igjen senere da :wee:

De tok jo inspirasjon fra Bin Laden når det gjaldt Ra's Al Ghul. Altså, en karakter som kjemper for en sak han tror er god, men med feil midler. Det fikk de jo ganske greit frem. Men når det kommer til Batman så er det jo Jack Nicholson som er og forblir tidenes skurk. Muligens tidenes skurk når det gjelder alle superheltfilmer.

Lenke til kommentar

9625684[/snapback]

Hvis du ikke skjønner Batman sin rolle så er ikke filmen for deg..

Superman er det for å inspirere, Wonder Woman er der for kjempe, Batman er det for å lede..

Er liksoim det som gjorde JLA så spesielt nor bladene først kom.. det at det var en "vanlig" mann blant GUDER.. en ting som ble litt mindre når Green Arrow ble med.. men det er en annen sak..

For å si det slik.. jeg som er en DC man i hjertet gleder meg mer til Avengers enn JLA, hvis WB går videre med denne filmen..

9629855[/snapback]

Jeg håper da virkelig det blir en film for meg også. Og for alle andre der ute som ikke nileser tegneserier og kan barndomshistorien til hver fordømte karakter i filmen. Og det er vel også den store utfordringen for skaperne av slike filmer, de må nå ut til både tegneserienerdene og de uvitende amatørene.

Apropos Nicholson's Joker. Flott karakter spilt på en herlig måte, men litt av problemet med Burton's Batman var at filmen føltes mer ut som Joker The Movie.

Lenke til kommentar

Burtons Batman fokuserte på både den snille og den onde og vi blir presentert skikkelig fra begge "sider". Det er unikt og alt for sjeldent i slike typer filmer (selv i Superman: The Movie er dette mangelvare). Skurkene spiller alt for ofte annenfiolin og blir fort stereotypiske.

I Batman Begins får vi litt innpass i Ra's, han er en karakter som faktisk mener han kjemper for det gode. I X-Men var Singer også flink til dette, man kunne nesten få en viss form for sympati for de slemme og man får forståelse for hvorfor de gjør det de gjør. Spider-Man 2 var jo også flink til å introdusere en slemming som man kan få sympati for.

Dette er kontraster som helt klart gjør filmer bedre. Derfor håper jeg de i The Dark Knight gir oss innblikk i The Joker på lik linje med hva de gjorde med Bruce Wayne i Batman Begins. For det er i The Joker suksessen til The Dark Knight ligger. Ikke i Batman :)

Angående JL så går de siste ryktene ut på at det meste av casting er ferdig og kunngjøringer vil komme i løpet av de neste par ukene. Josh Hartnett er en av de heteste ryktene til å spille Batman, noe som er litt merkelig siden han vistnok takket nei til den rollen før Batman Begins. Han har også tidligere takket nei til å spille Supermann.

Lenke til kommentar
Angående JL så går de siste ryktene ut på at det meste av casting er ferdig og kunngjøringer vil komme i løpet av de neste par ukene. Josh Hartnett er en av de heteste ryktene til å spille Batman, noe som er litt merkelig siden han vistnok takket nei til den rollen før Batman Begins. Han har også tidligere takket nei til å spille Supermann.

9633339[/snapback]

ohh this is a fucking travesty

blir bare mer og mer redd for denne filmen.. stinker Catwoman/Steel LANG VEI!

Lenke til kommentar
blir bare mer og mer redd for denne filmen.. stinker Catwoman/Steel LANG VEI!

9634989[/snapback]

Først og fremst, å sammenligne Steel med Catwoman syntes jeg var slemt. Greit nok at Steel er en dårlig film, men dette er å gå over streken :green:

Om JL blir en ny Catwoman? Ingenting tyder på det. JL har en god (og prisvinnende) regissør. Den har etter alt å dømme et godt script. Den har et budsjett på mellom 160-200 millioner dollar.

Catwoman og Steel hadde ikke noe av dette. Hartnett er for ordens skyld en god skuespiller (men han passer bedre som Supermann enn Batman om han absolutt skal være med i filmen).

Om du er en Green Lantern/The FLash/Wonder Woman-fan så er en Justice League det beste som kan skje de karakterene. Folk flest har ikke peiling på hvem de er. Men alle vet hvem Batman og Supermann er. Så om man teamer de ukjente heltene opp med superkjendisene Bats og Supes så vet med ett de fleste hvem Green Lantern er og grunnlaget for faktisk å kunne lage en god Green Lantern film med mindre risiko for studioet er tilstede.

Det er fint lite rasjonelt bak det å være imot en JL film. Å kjøre solofilmer før en JL film er ren og skjær idioti. Både med tanke på logistikk og ikke minst prislapp.

Om Marvel skulle lage en Alliance-type film så må de for det første finne et tidspunkt å få inn Tobey Maguire, Hugh Jackman, Ed Norton, Ben Affleck, Ray Stevenson, Wesley Snipes, Jessica Alba, Ioan Gruffudd, Chris Evans, Michael Chiklis, Nicholas Cage, Halle Berry, Patrick Stewart og Robert Downey Jr. samlet. Av ren og skjær logistikkmessige årsaker vil det være umulig.

Og om de skulle klare å bare samle halvparten av de nevnte skuespillerne, så har de gjennom sine solo-prosjekter (og andre filmer) nå grunnlag til å heve et honorar som gjør at Marvel må bruke 150 millioner dollar før man i det hele tatt starter filmingen.

WB gjør alt rett ved å satse på en JL film. De unngår logistikkproblemer ved å ikke måtte hente en haug med skuespillere (se bare på problemene med Supermann og Batman) og de slipper å måtte betale x antall millioner til skuespillere som er blitt kjent gjennom solo-prosjekt (eksempelvis Routh, som nå kan kreve langt mer enn de 300k dollar han fikk for Superman Returns).

Det er hverken logikk eller noe rasjonelt bak å ønske solo-filmer før en JL film. :)

Lenke til kommentar
Om Marvel skulle lage en Alliance-type film så må de for det første finne et tidspunkt å få inn Tobey Maguire, Hugh Jackman, Ed Norton, Ben Affleck, Ray Stevenson, Wesley Snipes, Jessica Alba, Ioan Gruffudd, Chris Evans, Michael Chiklis, Nicholas Cage, Halle Berry, Patrick Stewart og Robert Downey Jr. samlet. Av ren og skjær logistikkmessige årsaker vil det være umulig.

9635083[/snapback]

Like umulig som å få samlet Mickey Rourke, Bruce Willis, Josh Hartnett, Alexis Bleidel, Powers Booth, Michael Madsen, Elijah Wood, Jessica Alba, Benicio del Toro, Michael Clarke Duncan, Rutger Hauer, Jaime King, Brittany Murphy og selveste Clive Owen i samme film.

Ingenting er umulig, det gjelder bare å tenke "outside the box".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9635083[/snapback]

Like umulig som å få samlet Mickey Rourke, Bruce Willis, Josh Hartnett, Alexis Bleidel, Powers Booth, Michael Madsen, Elijah Wood, Jessica Alba, Benicio del Toro, Michael Clarke Duncan, Rutger Hauer, Jaime King, Brittany Murphy og selveste Clive Owen i samme film.

9635417[/snapback]

Haha. Touchè.

Lenke til kommentar

9635083[/snapback]

9635417[/snapback]

Tja, og hvorfor spilte ikke Johnny Depp, Christopher Walken, Willem Dafoe, Steve Buscemi og Michael Douglas i Sin City? Dette var førstevalgene, men det gikk skeis, så man måtte finne alternativer. Akkurat som en Marvel film vil måtte erstatte flere av de som har kledd rollene som heltene i solo-filmer.

Og så hadde ikke de nevnte spilt solofilmer før Sin City. En ganske så relevant faktor. Allikevel maktet ikke Sin City skaperne å samle de skuespillerne de ønsket. Kanskje de ikke var langt nok utenfor boksen?

Så takk for at jeg fikk ytterligere utdype poenget.

Det er ikke vanskelig dette her. Om WB skal lage solo-filmer så vil det si det si at man over en fem-syv års periode vil måtte komme med filmene (man kan ikke gi ut syv solo-filmer i løpet av samme år, det er hverken penger eller marked for). Så når det er gjort gjelder det så å samle de aktuelle skuespillerne, som når er langt dyrere og noen av dem har sikkert begynt å bli gammal. Det er umulig. Så da må man enten utelate noen (på bekostning av historien) eller erstatte dem (og oppleve samme sutring som man nå gjør fordi Routh og Bale ikke er med). Tapt sak.

WB gjør det eneste riktige, hvis man skal ha en Justice League film. De to eksisterende franchisene (Batman og Superman) får fortsette sitt løp og så får JL innta et alternativt univers. Slik unngår man logistikkproblemene, man unngår å måtte endre manus og man unngår å betale mangfoldige ekstra millioner til skuespillerne. Ikke minst slipper man sutringen om fem år når man plutselig må bytte ut skuespilleren som skal spille eksempelvis Green Lantern og Supermann.

Nå trenger man bare høre sutring over Batman og muligens Supermann. ;)

Lenke til kommentar
Dæven, ble mye og lese detta. Dette var nytt for meg, JLA hadde jeg sett fram til. Ble litt skuffa når Jessica Biel sa nei til wonderwoman rollen.

9636382[/snapback]

Hun ville trolig ikke binde seg til en spin-off. Noe som illustrerer poenget. Om man skal først lage solo-filmer så må man samtidig sørge for at skuespillerne binder seg til en JL film i fremtiden. Noe som vil utelate mange skuespillere, som ikke ønsker å binde seg til flere filmer. :)

De burde strengt talt hyre inn helt nye skuespillere til alle rollene, ettersom Bale ikke er aktuell. Blir det Tom Welling som Supermann så blir det jo bare forvirrende, med tanke på at eksempelvis Martian Manhunter er med i Smallville. Regner ikke med de vil ha det i Smallville universet, for det er jo helt rotet til i forhold til bladene. Men det ser ut til å helle mer mot Welling (selv om jeg foretrekker Routh). Men han tar seg jo godt ut:

post-15355-1191520637_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bale ble fakrtisk ikke spurt .. ettersom filmen ikke ville ta sted i samme univers ..

men han har sagt at han ville ikke vert med om de spurte.. men hvis de spør etter Batman filmene er ferdige så skulle han hvertfall lese manuset :p

Brandon Ruth har heller ikke blitt spurt .. men han sa (i et veldig uoffisielt intervju) at han ville være med om Bale var med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...