Øsse Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kjøpte meg nettopp en Apacer brikke med 256 MB DDR266 minne. På brikken stod det CL2. brikken jeg har maskinene mener jeg er CL2.5. Hvo kommer til å skje hvis jeg setter denne inn i PCen ? Lenke til kommentar
Helt1 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 du får 256 ram til brikken er bare sertifisert for litt mer effektive instillinger cl2 er bedre enn cl2,5 de du har i maskinen nå kan sikkert kjøres på cl2 og, bare forsøk, det skader ingenting det er akkurat som en bil med høyere toppfart enn en annen, begge kan kjøre på veien Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det skjer ingenting. Siden du har en cl 2,5 brikke installert, så vil den nye brikken også kjøre på cl 2,5. Den brikken med lavest latency får proritet over den med høyere latency. Fred. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Takker, var litt redd maskinen kom til å si pang der. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Hva er forskjellen mellom 2 og 2,5 ? Hvor stor er den ? Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 CL verdien vil i basis si forsinkelsen som oppstår fra det sendes kommando for å overføre noe til minnet, og til overføringen starter. CL 2 er derfor raskere enne CL 2,5. Hvor mye det har å si, avhenger av resten av sytemet ditt, men ikke særlig mye vil jeg tro. Fred. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå