DiskusJon Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) . Endret 25. januar 2008 av DiskusJon Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 På min første førerprøve sa sensor: "Du skal finne ut hvordan..." og ikke "kan du.." Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Jeg er kanskje litt sær, men oppkjøring er "din" mulighet til lappen og "din" eksamen, så såfremt det er mulig at du selv kan utføre oppgavene, skal du helst ikke be sensor om å delta.Det jeg er kjent med, er at man i denne oppgaven skal vise hvordan alle lys bak på bilen fungerer, og dermed litt mer enn baklys og stopplys. Først vrir du om nøkkelen et hakk, ikke start motoren. Da kommer baklysene på automatisk. Sjekk SKILTLYS. Ta opp brekket. Bremselys fungerer (sjekk alle tre). Sett bilen i revers, ryggelys fungerer. Blink til høyre, det fungerer, blink til venstre, det fungerer. Sett på nødlys-knappen. Det fungerer. Sett så på langlys/tåkelys bak (hvis bilen er utstyrt med det). Bremselysene fungerer vanligvis bare når du trår på pedalen og ikke når du bruker håndbrekket, så med mindre det er mørkt eller du har et speil/butikkvindu i nærheten, så er du "dessverre" avhengig av assistanse fra sensor på denne oppgaven... Og selv om bremselysene på akkurat din bil tydeligvis kommer på når du bruker brekket, så er ikke det noen garanti for at de samme lysene virker når du bremser; bryteren på pedalen kan likevel være defekt... Endret 29. november 2007 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Herrejesus. Her skriver jeg i flere timer og likevel blir folk misfornøyd. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Herrejesus. Her skriver jeg i flere timer og likevel blir folk misfornøyd. Hehe, det var veldig bra skrevet, bortsett fra det at bremselysene ikke nødvendigvis kommer på sammen med håndbrekket... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Bremselysene fungerer vanligvis bare når du trår på pedalen og ikke når du bruker håndbrekket, så med mindre det er mørkt eller du har et speil/butikkvindu i nærheten, så er du "dessverre" avhengig av assistanse fra sensor på denne oppgaven... En setter da varseltrekanten i spenn mellom setet og bremsepedalen. Det er i så fall slik en må gjøre det når en skal ta BE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå