asyrst Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg skal legge in et nytt operativsystem på min gamle 386(SX) og jeg stiller disse kravene. Det må: - Være enkelt og installere (heldst ikke UNIX el. Linux system) - Gå an å innstallere det fra Disketter - Være bedre enn bare ledetekst - Gå an å gjøre innstallasjonen fra MS-DOS - Være gratis - Gå an å laste det ned fra internett Har prøvd en del gamle linux distribusjoner uten hell så jeg begynner å bli litt lei. Hva slags OS bør jeg velge? På Forhånd Takk! Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Tror det blir vanskelig å oppfylle alle disse kravene... Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hva med windows 3.11? Skulle vel gå greit på en 386 med 4 eller 8 MB ram. Er vel fortsatt ikke gratis, men det er sikkert noen som har liggende orginal versjon du kan få. Gratis? Vel vel.... Installere fra diskett? Ja 8 stk Laste ned fra internett? Ja helt sikkert en eller annen plass. Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 går forsåvidt an med noe unix el. linux lignende, men da må jeg få nøyaktige svar på hvordan jeg skal innstallere. (begynner å bli lei av å lese readme filer nå) Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har liggende en original versjon som jeg kan legge ut for download, hvis du er interessert. Ellers kan du fx laste ned Dosshell her, ikke akkurat et OS, men på den annen side er jo 3.11 ikke det heller. Kall det for 3.11 super-lite:) inkluderer en slags multitasking, fil- og programbehandling. Har brukt det endel selv på en 286, meget fornøyd. Ellers kan du jo teste Menuet, om ikke annet så for at det er stilig med et OS laget i 100% ASM. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Feilpostet i annet om data, passer under programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg