Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lånte bil, nå vil han ha penger

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre:

Scenario: Sjefen skulle selge en gammel toyota, men da han fant ut den ikke ville gå gjennom neste EU-kontroll, endte det isteden opp med at jeg lånte den og kjørte den i ca 8 mnd før den ble vraket. Vi avtalte aldri noe, og nå hinter han om at han kanskje burde hatt noen penger. Det er jo forståvidt greit, men jeg aner virkelig ikke hvor mye som er passe for noe sånt?

Noen som har vært borti noe lignende? Hvordan løste dere det? Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper han synes du skal betale forsikringen for tiden du brukte bilen. (var sikkert ikke tanken hans å sponse deg med bil)

Om forsikringen koster 2'000kr i året, vil "dine" 8mnd koste 1'333kr

Jeg ville gitt ham en 1000-lapp.

Lenke til kommentar
Jeg tipper han synes du skal betale forsikringen for tiden du brukte bilen. (var sikkert ikke tanken hans å sponse deg med bil)

Om forsikringen koster 2'000kr i året, vil "dine" 8mnd koste 1'333kr

Jeg ville gitt ham en 1000-lapp.

9614822[/snapback]

Tror jeg ville tilbudt å betalt en god jafs av veiavgiften også. Den ligger vel på rett oppunder 3000 for et år.

Kom ham i forkjøpet med et tilbud du kan leve med så blir sikkert sjefen din fornøyd. Greit nok at dere ikke avtalte noe på forhånd, men dersom du har hatt fri bil i 8mnd så bør du i allefall betale det han har hatt i faktiske utgifter med bilen i disse månedene.

Sleng på ei flaske vin eller to på toppen så blir sikkert alle fornøyde :)

Lenke til kommentar

Tja, som nevnt her...forsikring, årsavgift og evt vrakpant. Rundt 5000 kr kanskje? Billig bil for 8 mnd det...du kan sikkert "prute" litt, siden det er sjefen din...siden du har lånt en bil av han i 8 mnd, så er han sikkert ikke helt urimelig...

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...