Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskina restarter etter windowsscreen blit vist

Anbefalte innlegg

Maskina går fint til den kommer til windowsbilde på svart bakgrunn og skal videre. Da kan det virke som maskina jobber ekstra hardt for så å nett så vidt (0.5 sekunder) gå i bluescreen med tekst og så restarter den. Noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten samme som har skjedd med min miskin..

Når jeg starter kommer den i oppstartsmodus(hvor man velger bruker etc..), så står det: " Windows er ikke aktivert, aktivere nå " eller noe sånt, uansett hva jeg trykker (ja/nei) så går den bare tilbake til valget ..

Finner ikke XP CD-en min heller .. :S :mad::no:

Lenke til kommentar
Nesten samme som har skjedd med min miskin..

Når jeg starter kommer den i oppstartsmodus(hvor man velger bruker etc..), så står det: " Windows er ikke aktivert, aktivere nå " eller noe sånt, uansett hva jeg trykker (ja/nei) så går den bare tilbake til valget ..

Finner ikke XP CD-en min heller .. :S :mad:  :no:

9619006[/snapback]

Prøvde å starte opp maskina nå, men skjermen var bare "not responding"..

Noen som vet hva jeg kan gjøre ?

Har Product Key men ikke XP cd, hjelper det noe ?

Lenke til kommentar

Få tak i en boot-CD som kan kjøre scandisk i oppstarten av PC-en. Windows scandisk fungerer ikke alltid. Det finnes slike cd-er på internett. Hvis du ikke er så datakyndig anbefaler jeg å la andre se på det for deg.

Skulle det ikke hjelpe med å kjøre scandisk så anbefaler jeg å kjøre boot-CD med antivirus kontroll og få sjekket pc-en for virus.

Lenke til kommentar

Hadde antivirus før den kræsja, men det kan ha vært feilen, for jeg hadde registrert PC-en..

Noen som vet hvor man kan få tak i noe som fikser PC-en min ?

Edit: Tenkte på å levere den på rep...

Noen som vet hvor mye Elkjøp tar for reinstallering av Windows ?

Og kommer han da til å formatere PC-en ? (Har masse musikk og hele spillefilmer på den, pluss masse fete spill som jeg ikke finner igjen med det første ..)

Endret av marvol
Lenke til kommentar
OK, dette har funket for meg flere ganger:

Legg i XP-cden, reparer fra console. Bruk kommandoene "fixmbr" og "fixboot". Voilà:)

9619024[/snapback]

jeg brukte commandoen fixboot men fremdeles restart. fixmbr fikk jeg en advarsel om at partisjonen kunne bli utilgjengelig so den brukte jeg ikke. Noen andre ideer til hva det kan være?

Lenke til kommentar
OK, dette har funket for meg flere ganger:

Legg i XP-cden, reparer fra console. Bruk kommandoene "fixmbr" og "fixboot". Voilà:)

9619024[/snapback]

jeg brukte commandoen fixboot men fremdeles restart. fixmbr fikk jeg en advarsel om at partisjonen kunne bli utilgjengelig so den brukte jeg ikke. Noen andre ideer til hva det kan være?

9620985[/snapback]

Få tak i en boot-CD som kan kjøre scandisk i oppstarten av PC-en. Windows scandisk fungerer ikke alltid. Det finnes slike cd-er på internett. Hvis du ikke er så datakyndig anbefaler jeg å la andre se på det for deg.

Skulle det ikke hjelpe med å kjøre scandisk så anbefaler jeg å kjøre boot-CD med antivirus kontroll og få sjekket pc-en for virus.

Lenke til kommentar

Hei, har sett dette problemet flere ganger, er ofte rundt og reparerer pc`r og synes det er rart at denne feilen har blitt mer og mer utbredt. Det virker som filsystemet har blitt corrupt på en eller annen måte. Kjører du fdisk vil du se at det står unknown filesystem..

Min teori er at det kan være bareshare eller lignende software som får inn noe "dritt" på maskinen. Ikke funnet noe løsning så det beste må være å sette inn xp plata og reparare windows uten å formatere. Da slipper du å miste alle filene dine.

Hilsen Finbeck

Lenke til kommentar

Noen som vet hva det billigste blir for meg ?

Tenkte på å levere den på rep...

Noen som vet hvor mye Elkjøp tar for reinstallering av Windows ?

Og kommer han da til å formatere PC-en ? (Har masse musikk og hele spillefilmer på den, pluss masse fete spill som jeg ikke finner igjen med det første ..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...