wan Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg og min samboer fikk nylig en faktura fra det selskapet som tar seg av den elektriske installasjonen i vår nye bolig. Dette er en a-konto-faktura, pålydende kr 14000,- uten videre informasjon om hva dette beløpet dekker. Er det flere som reagerer på dette, er det vanlig praksis? Lenke til kommentar
comsy Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jobber for et installasjonsfirma. Du har fått et tilbud på en jobb som strekker seg over lengre tid. Det er da normalt å sende en akonto underveis i arbeidet. Dette dekker deler av allerede utført arbeid og materiell. Riktignok så har ikke vi for vane å sende akonto på så små prosjekter, sjeldent når jobben totalt er under 100 000. Men andre bedrifter har andre rutiner. Dette er ikke noe å henge seg opp i. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 skal ikke alt av sånne regninger man får fra håndtverkere være spesifiserte? så man vet hva man betaler for... eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) skal ikke alt av sånne regninger man får fra håndtverkere være spesifiserte? så man vet hva man betaler for... eller tar jeg helt feil? 9647205[/snapback] Du tar feil. Ved endelig oppgjør vil regningen være spesifisert (med det kan være at spesifikasjonen bare sier "i henhold til anbud datert xx.xx.xx" eller noe lignende). Akontoinnbetalinger vil aldri være spesifisert. EDIT: Se på den avtalen du har inngått. Der vil det antaglig stå noe om delbetaling (akonto) ved arbeidets start, etter en viss tid eller når et viss mengde av arbeidet er utført. Endret 6. oktober 2007 av PerB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå