Gå til innhold

"gammal" xbox på 50" plasma?

albester

Anbefalte innlegg

Har en moddet xbox, som jeg lurer på åssen fungerer på en 50 toms plasma, eventuelt 42.

Det funker vel bra vil jeg tro, men hvordan er oppløsingen? xboxen har vel ikke kanon oppløsing, så hvordan vil dette da se ut på en svær skjerm? Grunnen til jeg vil bruke den gamle xboxen er fordi den er moddet, og da har mediacenter funksjonalitet på den, noe jeg bruker daglig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, lurer på å enten kjøpe meg en 42 + en xbox 360, eller en 50 + å bruke den gamle xboxen.

Men har ikke satt meg noe spes inn i åssen 360 funker, tenker på å spille backup spill osv, spiller i grunn svært sjelden, men er greit å kunne av og til, bruker den mest til mediacenter, og aner heller ikke åssen mediacenter delen på 360 er, hva den kan spille av og ikke. Et annet alternativ, men da kun som mediacenter, er å kjøpe meg en mac mini eller apple tv, siden jeg er apple type :p

Lenke til kommentar
Har en moddet xbox, som jeg lurer på åssen fungerer på en 50 toms plasma, eventuelt 42.

Det funker vel bra vil jeg tro, men hvordan er oppløsingen? xboxen har vel ikke kanon oppløsing, så hvordan vil dette da se ut på en svær skjerm?  Grunnen til jeg vil bruke den gamle xboxen er fordi den er moddet, og da har mediacenter funksjonalitet på den, noe jeg bruker daglig.

9613085[/snapback]

Det vil funke, men anbefaler at du bytter ut den vanlige orginale kabelen med en komponentkabel. Eller i det minste RGB. Komponentkabel gjorde underverker hos meg på PS2.

F.eks. en slik liten sak.

Lenke til kommentar
Kan man oppnå HD-oppløsninger med vanlig Xbox også? Er det bare kabelavhengig? Jeg har en moddet xbox som jeg av og til ser serier på. Hadde vært kanon og sett det i 720/1080.

9625932[/snapback]

Du kan kjøre spill i HD med Advance av pack. Film får du derimot ikke kjørt. Har koblet ned min xbmc som tross alt ikker har vært oppdatert på nesten et år. Selv denne versjonen av xbmc fungere mye bedre enn noe ps3 og xbox360. Ja jeg eier disse konsollene selv og har testet.

Angrer som en hund på at jeg har koblet ned xboxen, men har rett og slett ikke plass. Har dog brent ganske mye film på dvd og kjørt i PS3'en det funker som en drøm. DVD avspilling på xbox360 suger derimot noe grasat.

Lenke til kommentar

...og ja jeg eier en Pioner plasma 427. Funker som en drøm med spillmaskiner. Kjører xbox med av scart original de gangene sambo er ute og jeg kan legge kabler over hele gulvet og rote som jeg vil

Kjører ps3 med hdmi

Kjører xbox360 med vga kabel.

Plasma funker fett med konsoller for de som måtte tro noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gammel moddet xbox kan kjøre 720p på dash og mediacenter. Du må da ha (1) komponentkabel og (2) sette bildet til NTSC i stedet for PAL. Da får du mulighet til å velge oppløsning på 720p. Bildet blir veldig bra, men vær klar over at xboxen likevel ikke kan vise filmer i HD. Til det er den ikke kraftig nok. Den er videre glimrende til å vise familiebilder mv. siden oppløsningen er så pass god. Etter min mening er denne oppgraderingen et must dersom man bruker gammel xbox som mediacenter på en HDTV.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg bestilt meg TV, så får man se åssen xboxen funker...

Ble en : Sharp LC46XD1E 46" LCD-TV Full-HD

Var kanon billig på netshop, 14995, virker jo nesten for billig, tror jeg da, syns stort sett alle andre plasser har den fra 20 og oppover.

Men fant ut at jeg kom tilå bruke den en del mot pc, så da er det ok å ha 1080 i alle fall, samt at den kanskje er litt mer fremtidsretta

Lenke til kommentar
Gammel moddet xbox kan kjøre 720p på dash og mediacenter. Du må da ha (1) komponentkabel og (2) sette bildet til NTSC i stedet for PAL. Da får du mulighet til å velge oppløsning på 720p. Bildet blir veldig bra, men vær klar over at xboxen likevel ikke kan vise filmer i HD. Til det er den ikke kraftig nok. Den er videre glimrende til å vise familiebilder mv. siden oppløsningen er så pass god. Etter min mening er denne oppgraderingen et must dersom man bruker gammel xbox som mediacenter på en HDTV.

Skal man sette innstillingene til 720p i orginal dash? Jeg får nemlig ikke opp den muligheten der. Har satt Xboxen i NTSC-modus, men får likevel kun ut 480p. Bruker dog bare vanlig scart-kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...