jensfs Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har sett at andre har skrevet om "for høye" temperaturer på sin AMD 2100+ BOXED, men jeg tror jeg vinner. Installerte en XP2100+ for noen dager siden. Nå kjører den på 79 grader mens tempen inne i kabinettet er 36 grader. Det er latterlig høyt. Har en XP 2000+ på den kassa jeg bruker nå. De kjører på 54 grader ved 36 i kabinettet. Er dette et kjent fenomen? Er det ok eller burde jeg klage? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 det er nok slik, ligger selv på 68/79 (vinter'n) 72/85 (sommer'n) (idle/max load) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Ja, XP2100+ er den varmeste (palomino) du får tak i. Men 85grader C? Jensfs: gjør noe med kabinetttemperaturen din, du får den nok ned 10grader med et par kabinettvifter. Dette vil også hjelpe på CPU. Lenke til kommentar
jensfs Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Var hos en venn netopp som har samme og CPU og vifte. Han hadde det varmt han og gitt. Men det biter meg, så her skal det lekes med et par kabinettvifter og en monster CPU kjøler. Den så direkte pingelete ut den kjølern som fulgte med. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 http://home.no/exdeath/pictures/data/cooli...ling/hitemp.jpg <-- Denne maskinen var stein-stabil! (Thunderbird) noe som beviser at man bør ta målingene til onboard-sensorene med en klype salt. :/ 86C er nok til å brenne seg. Ribba mi var bare godt lunka. Lenke til kommentar
jensfs Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Hva slags hovedkort har du? Nøyaktig hvilken CPU har du? Sammenligner samme prosessor på forskjellige hovedkort for å se på varmeforksjellen/forskjeller i måling. Jeg har hørt at målerne i de nye hovedkortene med XP-proserrorer er rimelig nøyaktige. Men jeg er ikke sikker. Det at ribba bare var lunka kan være veldig bra, for det betyr at sensoren er feil og at CPU'en ikke er så varm. Eller det er utrolig kjipt, for det beytr at varmen ikke blir ledet ut til ribba, og kjølen. Og at kjernen er fritvarm. Jeg går inn i en personlig safe-mode og anntar det verste. Nå skal jeg prøve med en feet vifte og se hva som skjer. Holder den fremdeles høy temp skal jeg drite i målern og kjøpe separat termometer. Ironisk nok er det når PC blir moro at ting går i stykker! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hva ER det dere har av kjølere? Spare et par små lapper, og ofre så mye i høyere temperatur? Min CPU ligger under 40 grader med en GlobalWIN TAK 68 på fullt. Med Q-Fan på kommer den ikke over 45 grader. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 hvordan kjøler har du ? kjøler den topp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå