Gå til innhold

XP2100+ boxed

jensfs

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at andre har skrevet om "for høye" temperaturer på sin AMD 2100+ BOXED, men jeg tror jeg vinner.

Installerte en XP2100+ for noen dager siden. Nå kjører den på 79 grader mens tempen inne i kabinettet er 36 grader. Det er latterlig høyt. Har en XP 2000+ på den kassa jeg bruker nå. De kjører på 54 grader ved 36 i kabinettet. Er dette et kjent fenomen? Er det ok eller burde jeg klage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var hos en venn netopp som har samme og CPU og vifte. Han hadde det varmt han og gitt. Men det biter meg, så her skal det lekes med et par kabinettvifter og en monster CPU kjøler. Den så direkte pingelete ut den kjølern som fulgte med.

Lenke til kommentar

Hva slags hovedkort har du? Nøyaktig hvilken CPU har du? Sammenligner samme prosessor på forskjellige hovedkort for å se på varmeforksjellen/forskjeller i måling.

Jeg har hørt at målerne i de nye hovedkortene med XP-proserrorer er rimelig nøyaktige. Men jeg er ikke sikker.

Det at ribba bare var lunka kan være veldig bra, for det betyr at sensoren er feil og at CPU'en ikke er så varm. Eller det er utrolig kjipt, for det beytr at varmen ikke blir ledet ut til ribba, og kjølen. Og at kjernen er fritvarm. Jeg går inn i en personlig safe-mode og anntar det verste. Nå skal jeg prøve med en feet vifte og se hva som skjer. Holder den fremdeles høy temp skal jeg drite i målern og kjøpe separat termometer.

Ironisk nok er det når PC blir moro at ting går i stykker! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...