Milla Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Gega: Har ikke det programmet du refererer til, men en HexEditor som heter XV123. Hvilket OS kjører du foresten? Jeg har Wn2k og der må en først disable SFCDisable (i registeret) - en liten sikkerhetssak som hindrer en i å gjøre den type endringer. Også nytter det lite å starte opp i DOS da :wink: I win2k er det meningen at en skal starte cmd, avslutte explorer.exe i Task Manager, gå tilbake til cmd og endre filnavnene der. Men som jeg har sagt ørten ganger i denne tråden, så er teksten endret for lenge siden. Lurte bare på hvordan jeg endrer logoen ved siden av :smile: Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg kjører Win XP...det der 5 tegn kan ikke stemme.. Hos meg står "Intel P-4" og det er mer enn 5 tegn...men det er som sagt i WinXP jeg har ikke prøvd dette i Win2K. Jeg vet at du er ute etter den logosaken. men jeg skrev mitt forrige innlegg vist det var andre som hadde lyst å prøve seg.... Lenke til kommentar
formannen Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei Milla! Alle snakker om å gjøre ting på den vansklige måten...:sad: Jeg liker at ting skjer FORT(!) derfor anbefaler jeg at dere søker på "change start button" på http://www.download.com Har prøvd det nettopp nå, det er to progz der som kan skifte ut både teksten og ikonet på start-knappen. Ting blir ikke vanskligere enn det dere gjør de til. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 formannen: Synes ikke det er tungvint jeg da, synes det er artig å gå litt i dybden og gjøre tingene på egenhånd (lære litt nytt) :smile: Lenke til kommentar
Scienide Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Å forandre ikonet i start-knappen krever bruk av en ikoneditor som kan editere i exe- og dll-filer (eks. Microangelo). Hvordan det gjøres forklares i linken under (egentlig for W95, men forskjellene er ikke store): http://www.ashworth.org/justin/win95/starticon.html Har ikke prøvd denne tweaken på W2k ennå, men eneste forskjellen på Win9x og W2k er at ikonene som brukes av user.exe i W2k ligger i user32.dll. Så jeg tror startikonet til W2k kan endres i user32.dll. Dessuten er det vel problemer med å se NTFS-driver i DOS når man skal kopiere den modifiserte kopien av fila. Skal prøve å editere start-ikonet...returnerer med mer info hvis alt går bra. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: Dessuten er det vel problemer med å se NTFS-driver i DOS når man skal kopiere den modifiserte kopien av fila. Takker Scienide :smile: Jeg har Advanced Server i tillegg til Win2k, så endring av filnavn og kopiering kan jeg enkelt ta fra AD. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Noen som fikk til å forandre det ikonet? Bare lurte, for jeg får det ikke til ;-( Lenke til kommentar
Milla Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg har ikke prøvd å bytte ut selve iconet (Microsoft-logoen).. synes det er fint med mitt navn ved siden av den jeg :wink: Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 02:37, Milla skrev:Jeg har endret navnet på Startknappen i Win2k. Bytta ut Start med navnet mitt og det ble riktig så fint :wink:Noen som har tips til andre artige saker som kan endres på? MS-logoen synes jeg er grei å ved ved navnet mitt - siden jeg er ei sånn MS-dame, men likevel; er det noen som vet hvordan logoen kan skiftes ut? Hva med i tillegg å bytte ut titlebar teksten i IE? Bytt ut 'Microsoft Internet Explorer' med for eksempel 'Millas Browser' eller noe. Det har jeg gjort, i tillegg til startknappen Lenke til kommentar
Milla Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 23:30, sdhild99 skrev:Hva med i tillegg å bytte ut titlebar teksten i IE?Bytt ut 'Microsoft Internet Explorer' med for eksempel 'Millas Browser' eller noe. Det har jeg gjort, i tillegg til startknappen Takk for tips.. det kan jeg teste :wink: Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 OK, ok!!! YEZZZZ!!!! ENDELIG!!!!!! Etter siste post bestemte jeg meg for et siste krafttak. Etter mye, mye lesing av kode og kryssreferanser, fant jeg endelig plasseringen til startmeny ikonet. Quote: - Start programmet Reshack - Gå til fil å åpne explorer.exe - String table - 37/1033 - Forandre tekst på startknapp og compiler script - lagrer så alt dette på en diskett eller en annen plass på hd som explorer.exe Milla, siden du startet denne tråden går jeg ut i fra at du har litt peiling på hex editorer og ressurs editorer, right? Som ovenfor går til til explorer.exe Deretter inn i folder "bitmap", så til "143" og til ressurs "1033". Dette er et .bmp bilde av startmeny logoen. Jeg byttet den ut med det radioaktive advarselstegnet, og nå står det "Nuke'em" på startmenyen min, og et (søtt) sort og gult advarselsskilt ved siden :smile: Hvis det viser seg å være uforståelig (klokken er tross alt snart 12 og jeg må nok opp tidlig i morgen også ;-( ) så ikke nøl med å spørre. Lykke til! Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 btw: windows logoen er tegnet på en sort bakgrunn... ikke HELT sort, men ganske. Tror en eller to elementer av rgb har 1 eller.no Holder på å teste nå Dette var jammen gøy :wink: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 DigitalOverride: Takker :wink: Skal se om jeg får tid til å teste det i mårra.. skal opp 05:30, så det er vel på tide å køye.. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hehe... God natt, da :wink: PS: ser ut til å bli bra hvis du lager *.bmp bildet på en sort bakgrunn... Lenke til kommentar
Milla Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 God natt.. :wink: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Har selv brukt ResHacker og ExEscope til å endre div ting og tang i win98. For å endre iknoet på startknappen der må man skifte ikon på user.exe, ExEscope tar 16-bits filer som denne. Har også pirket omkring i desk.cpl (skjerminnstillinger) og endret utseendet på et par dialoger. Explorer.exe inneholder mye gøy å fikse på, fx kan man kaste den irriterende animasjonen når man kopierer filer, eller endre den til noe gøy. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hei Galfisk! Kaste?Kva meiner du med det? Skifte den til noko anna gøy..Som foreksempel kva da? Finst det noen begrensningar på det feltet.. Eg veit at explorer.exe innehalder mykje "gøy".. Men,det er ein fordel å vite kva man driver på med... Og det er ein del kode å sjå igjennom om ein ikkje heilt veit kva ein ser etter.. Btw,kan du skrive litt om korleis endre "kopiere filer funksjonen" ? Og skjerminnstillingar :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå