AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan du ikke heller få SisteStopp til å se ut slik som cutenews (markup)? <font>, <center> og tabeller er fra 1995. Hvorfor bruker du disse? 9619040[/snapback] Det er slik den er bygd opp ihvertfall... Hva mener du med å få SisteStopp til å se ut som cutenews? Det er ingen .css fil til den der... Men det er et eksempel som følger med Ajfork: http://travelpillow.freehostia.com/ajfork/example.php Den der følger det med en css fil. Kanskje det er mulig å bruke denne? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) css-fila til den du linka til nå er ihvertfall /* AJ-Fork example css */ html,body { background: #CDD798; font-family: "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif; color: #777777; font-size: 12px; margin: 0px; padding: 0px; } /* Link text */ a { text-decoration: none; border-bottom: 1px solid #eee; color: #DF6A00; } /* Link text with mouse on it */ a:hover { color: #FDB101; border-bottom: 1px solid #DDD; } /* Beautify the form fields */ input, textarea { font-family: "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 12px; color: #777777; background: #F1F3E5; border: 1px solid #D9DDC4; } /* Icons should _never_ have borders around them unless you say so, right? */ img { border: 0px; } /* The following five styles are used for articles. */ div.article { margin: 0px 0px 35px 0px; } div.articletext { padding-left: 5px; } h1 { margin: 0px 0px 5px 0px; padding: 0; font: 18px "Trebuchet MS", Arial,Helvetica,sans-serif; text-transform: uppercase; color: #98A174; letter-spacing: 2px; } h2 { margin: 5px 0px 0px 0px; padding: 0; font: 10px "Trebuchet MS", Arial,Helvetica,sans-serif; text-transform: uppercase; color: #666; } h2 em { font-family: "Trebuchet MS", Arial,Helvetica,sans-serif; font-style: normal; color: #999; } .cn_comment_even { border-top: 1px dashed #D9DDC4; margin-top: 5px; background: #fbffe6; padding-top: 3px; } .cn_comment_odd { border-top: 1px dashed #D9DDC4; } .desc { margin-left: 15px; } .specials { margin: 5px 0px 0px 0px; padding: 0; font: 10px "Trebuchet MS", Arial,Helvetica,sans-serif; text-transform: uppercase; color: #666; } .specials em { font-family: "Trebuchet MS", Arial,Helvetica,sans-serif; font-style: normal; color: #999; } #latestcomments { padding-right: 5px; } /* Contains all the content, including menus and such */ #body { width: 700px; padding: 10px; border-right: 20px solid #336699; background: #fff; height: 100%; } /* The top box */ #header { font-size: 15px; font-weight: bold; background: #CDD798; border: 1px solid #D9DDC4; margin-bottom: 10px; color: #fff; padding: 5px; } /* The menu floating left of content */ #menu { float: left; width: 120px; margin-right: 30px; border-right: 1px dashed #D9DDC4; height: 100%; } /* Main content in here */ #news { width: 500px; margin-left: 150px; } /* Footer (powered / valid xhtml / blablabla) */ #footer { width: 100%; font-size: 9px; border-top: 1px solid #D9DDC4; } /* Used to force browsers to draw everything as it should be drawn */ div.spacer { font-size: 1px; clear: both; } Så det er nok greit å ha om det skal se bra ut Endret 2. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jepp, bedre med det der enn det som er nå. Forresten, nå går det jaggu meg ikke an å logge inn lenger... Why? Har jeg blitt hacka? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Tviler på at du har blitt hacka allerede. Isåfall kommer det nok mange forandringer på sida di. Har du ikke muligheten til å resette passord? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Merkelig åss... Jeg slettet akkurat noen installasjonsfiler fra ajfork, som man må gjøre for sikkerheten. Så logget jeg ut, for å teste en ny bruker og poff, ikke administrator funker, eller den nye brukeren jeg mekka. Opplevde dette med ajfork for lenge sida også, når jeg testet det for første gang. Jeg installerte det, og jeg fikk ikke logget inn når jeg var ferdig. "Wrong password" Og nei, det går ikke an å resette passord... Typisk.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Nei nå dreit jeg rett og slett i Ajfork, og hoppet over på Cutenews. Denne fungerer i allefall, og i mine øyne er den best. (Denne brukes også på SisteStopp siden på samme måte. Men så er det dette med oppsett av selve nyhetsgreiene da. Slik ser det ut på HTML koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <h3> <a href="{link=home/post}">{title}</a> [if-logged]<small style="font-size: 10px;"> (<a href="{cutepath}/index.php?mod=editnews&id={id}" target="_blank" title=Edit news">Edit</a> / <a href="{cutepath}/index.php?mod=editnews&action=delete&selected_news[]={id}" target="_blank" title="Delete news">Delete</a>)</small>[/if-logged] </h3> <h4>Date: {date} / Author: {author}[catheader] / Category: {category}[/catheader] / Views: {views} [comheader] / <a href="{link=home/post}#comments">Comments: {comments}</a>[/comheader]</h4> <div align="justify"><p>{short-story}</p> <p>[full-link]<a href="{link=home/post}">Read more...</a>[/full-link]</p> </div> Kunne noen ha satt opp dette slik som f.eks SisteStopp har det på sidene sine? If so: Slik ser det ut hos SisteStopp: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og dette er valgene man kan velge mellom i koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [comheader] ... [/comheader] - Only displayed if there is a comment. {author} - Author of the article {avatar} - Show avatar image {cutepath} - Path to the script {date} - Shows the date {full-story-length} - Length of the full story {full-story} - Show the full story {id} - ID of the article {imagepath} - Path to image directory {link=x/y} - For example: RSS of this article {link=rss/post} {php-self} - $PHP_SELF {short-story-length} - Length of the short story {short-story} - Show the short story {title} - Title of the article Hvis noen hadde giddi det, så blir jeg evig takknemlig! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor gidder ikke du? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Fordi jeg klarer det ikke... Og hvis jeg hadde klart det, hadde jeg jo seff ikke spurt! Driver selvfølgelig å prøver selv samtidig, men det blir ikke akkurat 100%.. Endret 2. oktober 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Der fikk jeg koden som SisteStopp bruker.. Herlicht! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå