AnaXyd Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei! Har sett mange steder som publiserer nyheter, at de bruker en form for et program for å publisere disse, på en enkel og grei måte. Man plotter inn overskrift, innhold, velger hvilket bilde som skal vises osv. Deretter publiserer man, og det vises på forsiden av hjemmesiden din. Et godt eksempel er vår alles Hardware.no, og de nyhetene som blir publisert på forsiden. Samme med SisteStopp.com, som har omtrent det samme systemet som jeg er ute etter. For de som ikke har skjønt det enda, jeg må kunne implementere nyhetsfunksjonen inn på min hjemmeside. Noen som veit om noe? Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du kan bruke Wordpress, Joomla, Drupal o.l. som utgangspunkt eller du kan programmere alt fra bunnen av og bruke vertøy som f.eks FCKEditor Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Og, hvordan kan jeg f.eks bruke Joomla! til å gjøre dette? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan dere ikke heller bare hjelpe meg? Er jo en grunn til at jeg spør her! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, Joomla er kjempebra i grunnen. Bruker det selv. Wordpress er også bra, men Joomla er litt mer avansert. Men stadig like gratis. For å innstalere Joomla trenger du serverplass med en MySQL database. Dette får du blant annet hos Frac (dansk side), PHPNet for å nevne noen. Sistenevnte har bedre oppetid enn Frac, men krever at noen besøk for å holde seg oppe. Det gjør ikke Frac. Men teknisk sett er PHPNet helt klart best. Med 150 MB lagrinsplass og 3 MySQL databaser banker den de fleste. Lykke til Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) @ts: Hvis du har et panel så kan du sikkert legge inn joomla fra en meny. Jeg har ihvertfall hatt muligheten til det på dem fleste php-støttede hostene jeg har brukt. Men php og sql må være støttet. Prøv deg frem. Det tar ikke lange tida å få opp edit: jeg kan anbefale www.hotserv.dk for det Endret 2. oktober 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Meningsløst å komme med noe bruker ikke selv kunne googlet eller lest seg til. Dette problemet er tatt opp 200 ganger på forumet fra før, og 100000 ganger på google. Uansett ender jo han opp med å velge noe på egenhånd, eller noe "en kammerat annbefaller". AnaXyd, les litt til rundt på nettet! Prøv de ovennevnte ut og kom tilbake med noe vi kan diskutere. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Beklager dobbel post, men her kommer noen diskusjoner du kanskje burde tittet i før du/noen klager på mangelen på breling: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=736429 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=641090 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640323 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Beklager dobbel post, men her kommer noen diskusjoner du kanskje burde tittet i før du/noen klager på mangelen på breling: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=736429 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=641090 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640323 9617141[/snapback] Bra du kommer med linker, for det er faktisk til større hjelp enn å skrive "RTFM". Man kan godt be folk lese dokumentasjon eller google for min del, men å ta det i en aggressiv klagete tone irriterer meg. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg beklager å ødelegge emnet med litt off-topic nå, men jeg er enig med PepsiCo her. Det irriterer meg at folk bare tuller til emner. "Greit nok" når det ikke er mine, men når det er blir jeg ganske irritert. Og jeg forstår andres frustrasjon også. Så spar oss, vær så snill Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takk for at dere skjønner meg! Jeg har nå installert Joomla! på serveren min, (serveren har et eget kontrollpanel for å installere div scripts) og det eneste som mangler er å få dette til å fungere på nettsiden min. Jeg vil jo ikke bruke Joomla sin side, men jeg vil klare å implementere dette inn på forsiden min. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dagens RTFM fra meg var grunnet at vedkommende ikke viste noen som helst interesse til å lese seg ting selv. Han spurte ikke om en spesiell ting men hvordan man bruker Joomla generellt. Noe som er godt dokumentert på Joomlas hjemmesider. Dette vet jeg fordi jeg har brukt dokumentasjonen der selv. Er du her for å hjelpe eller klage? Irriterer meg over folk som ikke har bedre ting å si enn RTFM og JFGI. For det er ikke en dritt til hjelp, og i en frekk tone.. Er mange her, deriblant jeg som går gjennom her for å hjelpe ordentlig. Så spar oss for det tullet der takk Jeg hjelper så gjerne hvis folk gidder å legge litt innsats i det selv. Hvis vedkommende hadde sagt at "Nå har jeg lest instruksjonene, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det" så hadde jeg kommet til å hjulpet vedkommende med en gang. Bra du kommer med linker, for det er faktisk til større hjelp enn å skrive "RTFM". Man kan godt be folk lese dokumentasjon eller google for min del, men å ta det i en aggressiv klagete tone irriterer meg. Det skal ikke være nødvendig å komme med linker som henviser til forumet, da det forventes at man har foretatt en liten egeninnsats og søkt litt selv før man spør. Og RTFM har jeg sluttet å regne som fornermende for lenge siden, jeg rangerer det på nivå med "google-it". Tilbake til AnaXyd som nå kommer med et spesifikt problem som han ikke finner løsningen på: Er ikke sikker på hva du mener med "Joomla sin side". Men ved bruk av Joomla så _erstatter_ du hele din vanlige side. Hvis du ikke liker utseendet på Joomla så må du lage et eget tema til Joomla. Jeg har en svak følelse av at du kanskje har misforstått hvordan man bruker et CMS system, og at det du egentlig er ute etter er en enkel måte å legge inn nyheter på din egenlagde side. Har jeg rett? -C- Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg er rett og slett ute etter et system til å legge ut nyheter på min egenlagde side ja. Det er helt riktig... Kan jeg ikke bruke Joomla! til dette? Endret 2. oktober 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) steffenz: Enda verre med folk som syter på folk som syter. Slutt med dette tullet! Vi skal hjelpe AnaXyd, ja, men ikke som om han var en drittunge. Jeg er rett og slett ute etter et system til å legge ut nyheter på min egenlagde side ja. Det er helt riktig... Kan jeg ikke bruke Joomla! til dette? 9617419[/snapback] Har du lest noe av det vi har sagt til deg? Lest noen av lenkene? Brukt hjernen din til å finne ut av det du lurer på, som f. eks. spørsmålet over? Endret 2. oktober 2007 av Moonshine Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, jeg har sett på de lenkene. Har også prøvd ut Joomla! litt nå, men får det ikke helt til. Får liksom ikke laget en tom template, som jeg kan kjøre inn på forsiden min med en include eller iframe. Etter innlegget til ChristianW ble jeg litt usikker på om jeg kunne bruke Joomla! til dette. Dermed ble mitt forrige innlegg slik... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis du allerede har en side, og du kun trenger å få nyheter inn via en include eller iframe (ikke anbefalt), er noe ala cutenews eller ajfork mer for deg. Joomla er et CMS (Content Management System). Joomla kan erstatte siden din fullstendig. Du kan ikke (mener jeg) inkludere deler av Joomla. Det som er interessant er at lenken jeg oppga over, som du sier du har lest, inneholder dette: Cutenews - http://cutephp.comMeget enkelt bloggsystem som er basert på flatfiler. Kan inkluderes i hvilket som helst ferdig design. Jeg bruker dette oftest, og har du litt peiling på PHP er det også enkelt å modifisere det så mye du vil. Jeg har uthevet det som kanskje kunne vært relevant for deg. Utrolig hva litt lesing og graving kan resultere i! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Har prøvd cutenews, og jeg får det liksom ikke til å bli like smooth som eksemplene jeg nevnte i førsteposten.. Men jeg skal gi den en sjanse til! (Hadde noen problemer med den, da den bugga seg helt noen ganger.) Takk for svar uansett! Hadde håpet på at jeg kunne bruke Joomla! til dette jeg hadde tenkt, men det får kanskje holde med Cutenews hvis jeg får det til.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hei igjen! Da har jeg skjønt litt av AjFork, og tror faktisk dette er best for meg nå.. Hittil ser det bare sånn ut: Link! Men jeg vil gjerne få oppsettet til å se slik ut som på SisteStopp! Og her er koden til oppsettet: <div class="article"> <div align="left">{avatar}</div> <h1>{title}</h1> <h2>Published <span style="text-transform: capitalize;">{date}</span> by {author}</h2> <div class="article_text"> {short-story} </div> <span class="specials"><em>[com-link]Comments ({comments-num})[/com-link] | [full-link]Read more...[/full-link] - {category} - Viewed {views} times.</em> </span> </div> Er det noen som gidder å bare sette det opp for meg? Noen som kan html.. Regner med at dette tar kort tid, da omtrent alt er i koden fra før av. Det er bare oppsettet som ikke stemmer helt.. Hvis noen hadde giddi dette, så kan jeg ikke takke dere nok! Endret 2. oktober 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan du ikke heller få SisteStopp til å se ut slik som cutenews (markup)? <font>, <center> og tabeller er fra 1995. Hvorfor bruker du disse? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Er nok ikke nok til det det der.. har du ingen .css-fil til den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå