nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Vel vi vet alle at straffesystemet i norge ikke fungerer <klipp>9613882[/snapback] Det tilfredsstiller nok ikke de som mener at folk i fengsel bør pines sakte og lenge, men det er nå tross alt lite og mindre alvorlig kriminalitet i Norge enn i land med mye strengere straffer og hardere soningsforhold. Og jeg synes ikke vi skal gjøre det tøffere å sone bare fordi noen på utsiden av murene får et ekstra kick ut av det. Perversjonene sine får folk ta seg av selv - så lenge de ikke begår lovbrudd, da. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Nei, det er 6 år siden. Og hva skjer når han kommer ut og får tilgang til rusmidler igjen?9619392[/snapback] ja 6 år siden, og dommen var på latterlige 11 år ja.. vel, hva skjer med resten av de nordmennene som sitter inne for alvorlige lovbrudd i narkorus..? ja, greit hvis de vil sende han til vietnam, men håper jeg virkelig for barnets skyld at moren følger etter. Det er abslutt ingen som har glemt barnet her. Hvor i alle dager har man det fra at alle verdens barn absolutt skal bo i Norge... og det med begge foreldre på slep? 9619392[/snapback] nei er ikke det jeg mener i det hele tatt! selvom sikkert de fleste barn ville hatt det mye bedre av å vokse opp i ett rikt land slik som dette, og vi er så jæææævlig heldige som har blitt født her! og er det ikke bedre med 2 foreldre enn en da? for barnets del mener jeg.. alle trenger en mor og en far så godt det lar seg gjøre.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Tenk på barna. Hva slags far tror du han egentlig er? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Tenk på barna. Hva slags far tror du han egentlig er? 9619880[/snapback] vet ikke hva slags far han er, det vet ikke noen av dere heller. Men poenget mitt er jo å gi dette barnet en sjanse til å ha en far, Tran kan godt være verdens beste far, det vet vi jo ikke! men vi får nå se hva Norge bestemmer seg for å gjøre med han da, og det vil være avgjørende for framtiden til sønnen hans. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Barnet skal man alltid ta hensyn til, men i dette tilfellet er det også mange andre hensyn å ta, blant annet ofrene, eventuelle fremtidige ofre, almennpreventiv virkning, mulighet for fremtidig utnyttelse av problemstillingen osv. Moren har nok mye å si, og hvis hun absolutt mener barnet bør leve med faren, så får hun flytte etter. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er ikke sønnen som skal sendes ut, det er en person uten norsk statsborgerskap som skal sendes ut etter å ha sonet dommen. Skjønner ikke helt hva oppstyret er? Skal norge være en fristat for utenlandske kriminelle? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er ikke sønnen som skal sendes ut, det er en person uten norsk statsborgerskap som skal sendes ut etter å ha sonet dommen. Skjønner ikke helt hva oppstyret er? Skal norge være en fristat for utenlandske kriminelle? 9620476[/snapback] nei,selvsagt ikke.. selvom det kanskje kan ligne noen ganger, også med tanke på kriminelle nordmenn.. men siden sønnen allerede har kommet og er ett år, så syns jeg man skal ta hensyn til det.. men ikke noe annet å gjøre enn å vente å se hva moren gjør når man får den endelige avgjørelsen.. (som jeg tror blir utvisning) Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva har kriminelle "etniske" nordmenn med dette å gjøre i det hele tatt? Det skal ikke være en målsetning for innvandrere å få unger i Norge slik at det han hindre et evt utsendelsesvedtak. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva har kriminelle "etniske" nordmenn med dette å gjøre i det hele tatt? Det skal ikke være en målsetning for innvandrere å få unger i Norge slik at det han hindre et evt utsendelsesvedtak. 9620735[/snapback] poenget mitt er jo at vi alle er mennesker, om man har vært så griseheldig å ha blitt født her, og andre ikke.. så går det ann å vise medfølelse for det.. i slike saker mener nå jeg, hvis Tran blir sent ut av landet, og moren ikke har råd til å følge etter, så synes jeg Norge kan sponse litt på henne så hu får kommet seg etter til vietnam.. for barnets skyld.. og man kan ikke hindre folk i å få barn, det er jo en umulighet!og blir kun spekulasjoner om man får barn fordi man vil bli.. ja, nå har vel sagt det store tenker jeg.. *vente på å bli bombardert* Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig med at folk er heldig som er født i Norge, men jeg er uenig i at det handler om å vise følelser. Etter min mening dreier dette seg om en gal kriminell som har ingenting her å gjøre. Hva det gjelder moren, så har jeg ikke tatt stilling til hva jeg mener bør gjøres der. Når det gjelder det med å hindre folk til å få barn så kan man jo selvfølgelig ikke hindre dette, men man kan la være å vektlegge det i slike prosesser denne karen har vært gjennom. På den måten vil ikke de bevisst lage unger for å få bli. I en debatt må man regne med at folk angriper argumentene dersom de er uenig Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Når det gjelder det med å hindre folk til å få barn så kan man jo selvfølgelig ikke hindre dette, men man kan la være å vektlegge det i slike prosesser denne karen har vært gjennom. På den måten vil ikke de bevisst lage unger for å få bli. I en debatt må man regne med at folk angriper argumentene dersom de er uenig 9620901[/snapback] eneste problemet med ditt forslag er at det er så mange barn som skades i denne prosessen ved å få igjennom at det ikke hjelper å få barn.. og man har ikke garantier for at barn ikke blir lagd, og disse barna kommer jo til å lide for fars eller mors lovbrudd. ja, greit at man er uenig ja, bare ventet på å få ti innlegg mot meg.. men heldigvis skjedde ikke det Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Når det gjelder det med å hindre folk til å få barn så kan man jo selvfølgelig ikke hindre dette, men man kan la være å vektlegge det i slike prosesser denne karen har vært gjennom. På den måten vil ikke de bevisst lage unger for å få bli. I en debatt må man regne med at folk angriper argumentene dersom de er uenig 9620901[/snapback] eneste problemet med ditt forslag er at det er så mange barn som skades i denne prosessen ved å få igjennom at det ikke hjelper å få barn.. og man har ikke garantier for at barn ikke blir lagd, og disse barna kommer jo til å lide for fars eller mors lovbrudd. ja, greit at man er uenig ja, bare ventet på å få ti innlegg mot meg.. men heldigvis skjedde ikke det 9621011[/snapback] jeg synes du overdriver i hvilket omfang dette skader barna, de aller fleste greier fint å vokse opp med én forelder skal man slutte å sende folk i livsvarig fengsel dersom de har barn? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 så går det ann å vise medfølelse for det.. i slike saker mener nå jeg, Og hvor er din medfølelse med Trans offer? hvis Tran blir sent ut av landet, og moren ikke har råd til å følge etter, så synes jeg Norge kan sponse litt på henne så hu får kommet seg etter til vietnam.. for barnets skyld.. En enveisbillett blir det sikkert en råd med. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 sekvsagt går det greit å vokse opp med en forelder! ikke sagt noe annet.. men når det er opptil Norge å avgjøre om pappa skal bli sendt bort eller ikke, så synes jeg vi fravrøver den lille gutten en forelder.. dvs. hvis moren ikke flytter etter.. (men i bunn og grunn er det opp til mor da selvsagt) syns bare det er synd for den lille gutten at han skal lide for hva faren gjorde, og mulig han ikke får se han eller besøke han fordi mor kanskje ikke har råd eller muligheter til å flytte til vietnam.. men men, sånn er livet tydeligvis.. og jeg synes ikke det er å ta lett på at ett barn må leve med bare en forelder.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 og jeg synes ikke det er å ta lett på at ett barn må leve med bare en forelder.. Dette er jo en situasjon foreldrene med overlegg har satt ungen i. Ungen ble unnganget mens faren satt ifengsel under risiko for å bli utvist. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Og hvor er din medfølelse med Trans offer? 9621201[/snapback] Ja, det er ikke lett for noen av de uskylige i slike saker, heller ikke for offerne skulle jeg tro.. men mitt hovedfokus er på gutten. Offerne får man ta for seg når avgjørelsen er tatt.. det finnes jo rettslige påbud om at Tran skal holde seg vekk hvis han møter på noen av offerne en eller annen gang.. men det er bare en tanke.. mange andre i norge som er i samme situasjon som offerne i denne saken.. En enveisbillett blir det sikkert en råd med. 9621201[/snapback] man må jo skaffe seg et sted å bo, bygge ett helt nytt nettverk osv.. begynne helt på nytt med en ett åring.. men vil hun dra så er det jo greit vil hun ikke så blir det straks verre for den gutten.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Ja, det er ikke lett for noen av de uskylige i slike saker, heller ikke for offerne skulle jeg tro.. men mitt hovedfokus er på gutten. Offerne får man ta for seg når avgjørelsen er tatt.. Her har vi helt diametralt forskjellig holdning. Jeg mener at man først må ta hensyn til offrene. Det du sier er jo at men ikke skal ta hensyn til offrene i det hele tatt når man tar avgjørelsen om monsteret får bli, du driter altså i offrene. det finnes jo rettslige påbud om at Tran skal holde seg vekk hvis han møter på noen av offerne en eller annen gang.. men det er bare en tanke.. Dette er bare pisspreik og det vet du. Hvordan skal man forhindre at ett av offrene hans ikke plutselig står ansikt til ansikt med Tran igjen og gjennoppleve det helvetet de har vært gjennom? Jeg vil anbefale en skikkelig buffersone mellom Tran og offrene, Schengen burde være en passelig stor buffersone. man må jo skaffe seg et sted å bo, bygge ett helt nytt nettverk osv.. Dette burde ikke være noe problem, de kommer jo fra landet og slektninger derifra har jo vært på besøk i fengselet så helt uten nettverk skulle de ikke være. Endret 2. oktober 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Her har vi helt diametralt forskjellig holdning. Jeg mener at man først må ta hensyn til offrene. Det du sier er jo at men ikke skal ta hensyn til offrene i det hele tatt når man tar avgjørelsen om monsteret får bli, du driter altså i offrene.9621562[/snapback] nei jeg driter ikke i ofrene, det er dine ord! Det jeg mener er at Tran's ofre er ikke de eneste ofrene i Norge er de vel? er da hundre hvis ikke tusenvis av ofre som lever med gjerningsmannen som går løs eller som er ferdig med å sone straffa si.. Dette er bare pisspreik og det vet du. Hvordan skal man forhindre at ett av offrene hans ikke plutselig står ansikt til ansikt med Tran igjen og gjennoppleve det helvetet de har vært gjennom?9621562[/snapback] ja det kan KANSKJE skje en eller annen uheldig gang, men da må Tran bare snu med en gang og gå i en annen retning, hvis ikke så får det konsekvenser for han. Dette er jo en kjent løsning på "gjerningsmann møter offer på gata" problemet! men alt en kan gjøre nå er å vente på avgjørelsen, så får man ta det derfra.. og se hva alle partene bestemmer seg for å gjøre. Tror nok Tran, dama og ungen drar til vietnam sammen, får ihvertfall håpe at de gjør det! dvs. hvis Tran blir utvist som sagt.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) nei jeg driter ikke i ofrene, det er dine ord! Du bruker ikke ordene, men det er det du faktisk sier når du sier at man ikke skal ta hensyn til offrene når man bestemmer om Tran skal få bli i Norge. Det jeg mener er at Tran's ofre er ikke de eneste ofrene i Norge er de vel? er da hundre hvis ikke tusenvis av ofre som lever med gjerningsmannen som går løs eller som er ferdig med å sone straffa si.. Skal dette liksom være en unnskyldning? Andre lider urett så det kan også offrene til Tran? ja det kan KANSKJE skje en eller annen uheldig gang, men da må Tran bare snu med en gang og gå i en annen retning, hvis ikke så får det konsekvenser for han. Dette er jo en kjent løsning på "gjerningsmann møter offer på gata" problemet! Vi vet begge at dette er pisspreik så hvorfor gjentar du det? Offrene vet at de kan treffe på Tran på gata og det kan være nok til å gi mange av dem traumer og ødelegge livskvaliteten deres. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig og innrømme at du driter i offrene? Endret 2. oktober 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Du bruker ikke ordene, men det er det du faktisk sier når du sier at man ikke skal ta hensyn til offrene når man bestemmer om Tran skal få bli i Norge.9622484[/snapback] jeg har da ikke sagt at man ikke skal ta hensyn til ofrene vel?? jeg bare sier at man må se hva som er babyn's beste også oppi alt dette.. og at barnet burdte være førsteprioritet! Vi vet begge at dette er pisspreik så hvorfor gjentar du det? Offrene vet at de kan treffe på Tran på gata og det kan være nok til å gi mange av dem traumer og ødelegge livskvaliteten deres. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig og innrømme at du driter i offrene? 9622484[/snapback] altså om du sier at det er pisspreik, så er det helt greit! men jeg trenger da vel ikke å mene det samme som deg om dette! og jo ofrene har det sikkert vanskelig, særlig nå som det er fremme i media igjen.. og sikkert ikke lett å tenke på at man kanskje kan treffe han på gata heller.. Men som sagt, han blir nok sendt tilbake igjen, så vi får ta akkurat denne diskusjonen når den kommer.. jeg må se hva moren velger å gjøre først.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå