Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei. Jeg er en gutt på 16 år som ikke har kommet i puberteten, jeg har begynt å litt små hår rundt penisen, men ikke mye. har ikke kommet i stemme skiftet heller, når kommer jeg til å komme i stemmeskiftet/puberteten? noen som er ekspert`? Anonym 16! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ta det med ro, det kommer når det kommer Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Jeg lurer på hvor mye over 16 du er? Pubertetsutviklingen for gutter skjer vanligvis i 13-15årsalderen, men det behøver ikke å bety at det er noe unormalt med deg. Hvis du er godt ut i 16-årsalderen, ville jeg vurdert å oppsøke lege - bare for sikkerhets skyld. Det de muligens gjør, hvis nødvendig, er å sette deg på noen måneders hormonkur. Heldigvis er vel noe på gang så hvis du nettopp har fylt 16 ville jeg kanskje se det litt an. Hvor høy er du forresten ? P.s. Slike temaer skal vel plasseres under Helse. Endret 1. oktober 2007 av geirm Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er ikke noe å se frem til for å si det slik. Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg synes puberteten er konge jeg :O Menne, jeg kom i puberteten i ...6-8 klasse? så du burde nokk gå til lege ja Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Menne, jeg kom i puberteten i ...6-8 klasse? så du burde nokk gå til lege ja 9628680[/snapback] Nei, det burde han nok ikke. Hvis du har fått hår rundt penisen så er du nok på vei, bare vent. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Menne, jeg kom i puberteten i ...6-8 klasse? så du burde nokk gå til lege ja 9628680[/snapback] Haha, du er da ikke fasiten på alle mennesker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hmm, 16 år å ennå ikke kommet i puberteten. Det er kanskje litt "unormalt" men som sagt, det er bare å vente før man blir litt hårete er 15 nå, og jeg har NESTEN hår overalt:p Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Menne, jeg kom i puberteten i ...6-8 klasse? så du burde nokk gå til lege ja 9628680[/snapback] Haha, du er da ikke fasiten på alle mennesker. 9631536[/snapback] Det er dere tror, men vi vet alle at jeg egentlig er det. Endret 4. oktober 2007 av TronDoZY Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Bare vent, det kommer nok tilslutt. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg synes puberteten er konge jeg :O Menne, jeg kom i puberteten i ...6-8 klasse? så du burde nokk gå til lege ja 9628680[/snapback] kan se du kom i puberteten tidlig fordi du er ganske hårete :!: nei men jeg er også 16 år og ikke har kommet i puberteten, jeg gikk til lege siden jeg er ganske liten og mine foreldre misstenkte meg for å ikke ta opp noe serlig næring når jeg spiser ting om du skjønner. men vil annbefale deg og ikke gå til legen, det var ganske jævlig sammen med min far, da legen måtte se på pikken din og måle ballestenstørrelse osv. liksom at en mann drev og tok på pikken din osv. men jeg har også bar fått litt hår rundt penis. men mitt problem er litt større fordi ingen på skolen eller i klassen vet jeg ikke har kommet i puberteten fordi jeg har sagt at jeg har for å ikke drite meg og og bli mobbeoffer noe jeg ikke sjønner noe grunn til å mobbe for. Så jeg står med ryggen til de andre mens vi dusjer. men håper ikke stemmeskiftet blir så tydelig for da blir alt helt jævlig fordi da skjønner dem at jeg har drivet å løyet om puberteten osv. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Menne, jeg kom i puberteten i ...6-8 klasse? så du burde nokk gå til lege ja 9628680[/snapback] Haha, du er da ikke fasiten på alle mennesker. 9631536[/snapback] Det er dere tror, men vi vet alle at jeg egentlig er det. 9638231[/snapback] sånne som deg kan godt holde seg UNNA denne tråden. slutt med den slenginga di. jeg kom også i puberteten i 6 - 8 klasse. men dette er veldig forskjellig for mange. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er dere tror, men vi vet alle at jeg egentlig er det. 9638231[/snapback] Så vi tror at du ikke er det, men vet at du er det? It all makes perfect sense. You are so S-M-R-T! Lenke til kommentar
just-in-box Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 hei du ''Gjest_Guest_*'' ''Så jeg står med ryggen til de andre mens vi dusjer. men håper ikke stemmeskiftet blir så tydelig for da blir alt helt jævlig fordi da skjønner dem at jeg har drivet å løyet om puberteten osv'' jeg tror de i klassen din skjønner at du ikke har kommi i puberteten hvis hvis du ser ut som en 10'åring, hjemmer deg i et hjørne når du dusjer å ikke har et snev av mørkere stemme siden du starta i 8'klasse så vet de nok at du ikke har kommi i puberteten. så trur de vet at du har jugd med puberteten hvis du har det! men hvis du mener det er stress for det kan jo hende at det er noe ''unormalt'' med utviklingen din så du kan jo dra til helsesøster å spørre hu kan jo ikke si det til noen(husker ikke hva det heter) å så hvis det er noe kan du jo dra til legen!(men skjønner at det er forjævelig å spørre foreldra dine om de kan væra med deg til legen for noe såndt! jeg ville sakt det til faren min å bedt han om å ikke si det til a mor! men jaja! life sucks! Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kjenner flere på 16 som ikke har kommet puberteten enda, jeg kom selv inn i puberteten i 5 klasse og kom i stemmeskiftet i 6 klasse Bare å vente. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Gutten er 16 år. Trenger han ha med foreldre for å gå til legen? edit: Det er vel fler litt mer diskrè måter å få sjekket på? Anyways, lykke til for trådstarter Ordner seg sikkert Endret 10. oktober 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Vel, hva definerer man som "å ha kommet i puberteten" da? Hvis man har begynt å få hår rundt kjønnsorganene så må vel det kunne defineres som starten på puberteten? Hvordan er det når du onanerer? Kommer det sperm, eller kommer det blank veske? Det er forskjellige deler av pubertet, og stemmeskifte er såklart en av dem. Men selv om du er seint ute med å komme i stemmeskiftet, så betyr ikke det nødvendigvis at du ikke har begynt å komme i puberteten. Man kan også ofte merke det på svette ol. Svetter du mer enn tidligere? Det er et tegn på pubertet Det er langt i fra sjelden at gutter er litt sent ute fysisk sett, i hvert fall i forhold til jenter. Jenter er f.eks stort sett utvokst i høyden når de får mensen. Gutter kan vokse til de er rundt 20(?). Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Gutter har som oftest pubertert i 11-12års alderen, men mellom 9-15 er vanlig. Høyde derimot, kan fortsette til man er 18. Men de siste åra vokser man ikke like raskt. 14-16 er du når barten kommer. Skjegg/skinnskjegg litt senere. Stemmen forandrer seg i 13-14årsalderen. Penis er utvoks når du er litt over 16. (For mer info, les: http://www.helsenytt.no/artikler/gutters_pubertet.htm) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Den artikkelen der var veldig bastant. Det er veldig stor variasjon for når ting skjer med guttekroppen. Stemmeskiftet kan fort intreffe både før og etter 13-14årsalderen. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hehe Det var noen linjer jeg tenkte å føye til -etter- at jeg trykte på svar-knappen. Men tenkte det var såpass innlysende at alle mennesker er så ulike, så det sier vel seg selv at det ikke finnes en fasit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå