jensfs Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har et lite midi-tower. Det passer inn i en stor hardskallkoffert av typen samsonite e.l. Det er skrueløst og ser grellt ut (Beige). Men jeg vil beholde det fordi det er så lite. SÅ TIL SAKEN: Ting blir varmt der inne, og det vil jeg rette på. Jeg skal uansett overklokke min XP 2000+. så da tenkte jeg at jeg vil putte inn noen vifter til. Jeg har plass til en 120mm nede forann, en 80mm i siden, og tre 80mm bak. Hvor mange vifter trenger jeg? Hva slags burde jeg kjøpe? Som sagt er det varmt. (Et gf2mx med kjøleribber orka ikke varmen 8) ) Varmen skyldes delvis størrelsen, men jeg liker at det er smått. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 kjøp papst 8412n2gl, tror jeg iaffal de heter, du finner dem på microplex.no, skal være 12db, så fyller du maskina med dem og en enermav 120mm vifte så har du full klaff Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hvis ikke du er like feig som "darkfury", kjøper du litt kraftigere vifter (80x80 Enermax er fine, de kan også reguleres) Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 poenget er bare at det ikke er bruk for kraftigere vifter ingen grunn til å begynne med personangrep her selv om du er uenig, folk må da få ha sine personlige meninger' og btw de enermaxviftene er noe av den største dritten jeg har hatt nevene rundt uansett hvor lavt du stiller dem kommer det en SINNSYK høyfrekvent lyd som er nok til å gjøre hver og en gal 120mm er det derimot ikke noe prob med, de har ikke den lyden Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 poenget er bare at det ikke er bruk for kraftigere vifter ingen grunn til å begynne med personangrep her selv om du er uenig, folk må da få ha sine personlige meninger' og btw de enermaxviftene er noe av den største dritten jeg har hatt nevene rundt uansett hvor lavt du stiller dem kommer det en SINNSYK høyfrekvent lyd som er nok til å gjøre hver og en gal 120mm er det derimot ikke noe prob med, de har ikke den lyden HELT ENIG angående 80mm enermax = DRIT.. hehe (har en kompis som kjøpte en sånn vifte, den ble satt inn i maskinen og tatt ut igjen..) kjøpte et par 92mm zalman vifter som kjører på 1500 rpm og 20db - de er helt stille, ikkenoe høyfrekvent dritlyd... husk på at det ikke er vits med mer inntak enn uttak på viftene, så hvis du har 20cfm inn og 40cfm ut så kjøler det omtrent like bra som 20cfm inn og 20cfm ut.... Lenke til kommentar
bareare Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Denne vil dra ut all varm luft og temp`en vil falle veldig i hele kabinettet!! http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Denne vil dra ut all varm luft og temp`en vil falle veldig i hele kabinettet!! http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm når du nevner det, gadd ikke styre så veldig på suntek kabinettet mitt, så plasserte bare en 92mm vifte utenpå kabinettet ved pci slot'ene funket fett (suntek kabinettet er ikke genialt med tanke på kabinettvifter, bare plass til en - og det funker jo ikke ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå