Gå til innhold

RAM skaper BS ved flashing av BIOS

HaxyQ

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har slitt med dette problemet lenge nå. Hver gang jeg flasher BIOSen, får jeg en bluescreen. Jeg har kommet fram til at når jeg bruker en annen RAM, så går det bra, inntil jeg setter i min egen RAM igjen. Så jeg sendte RAMen tilbake til komplett.no, og fikk ny tilbake. Satte den i, og prøvdre å flashe BIOSen igjen, men nå igjen får jeg bluescreen. Så jeg tester den andre RAMen igjen for for å dobbelsjekke. Og joda, da funker PC-en fint, helt til jeg prøver å sette inn den nytilsendte RAMen.

Min RAM er: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Den andre RAMen jeg testet er (Som funker): Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Hva er galt? Skulle ikke tro det var galt med RAMen, siden jeg har fått tilsendt ny, men problemet fortsatt oppstår. Kan det være at min RAMtype ikke er støttet av hovedkortet? Jeg har Asus P5N-E SLI.

Takker for svar. :)

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har testet med forskjellig volt.

Jeg fant akkurat ut, at det er siden de kjører på 800MHz. Det er det de skal kjøre på, men flasher jeg slik, får jeg bluescreen. Setter jeg derimot ned til 700MHz eller mindre, funker også disse RAmbrikkene. Det er derfor de andre brikkene funket, siden de kjørte automatisk på 675 MHZ.

Hvorfor kan ikke mine brikker kjøre på 800MHz? Er det feil med hovedkort eller RAM?

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
Ja, har testet med forskjellig volt.

Jeg fant akkurat ut, at det er siden de kjører på 800MHz.

9612745[/snapback]

Er nok ikke 800MHz som er problemet, men heller at dine brikker er vassere enn vanlig standard. Tør tippe at du ikke ville hatt dette problemet med standard 800MHz CL5 brikker som kjører på 1.8v slik som f.eks. disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...