petterg Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Har to subnet, med to win2003 domenekontrollere og DNS. Hvordan setter man trust mellom disse to domenene? Det er ping mellom subnettene på IP adresser. DNS serverene kopierer hverandres lister. Men jeg får ikke ping på domenenavn.local mellom nettene. (Får dette internt på hvert subnet.) Noen forslag til hva som mangler? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 DNS... Når man benytter ugyldig DNS vil dem ikke ha noen måte å vite av hverandre på. Set dem som slave for hverandres domener, eller flytt DNS til den ene. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 hva mener du med ugyldig dns? Det er DNS server på begge. De pinger hverandre på hostname, men ping på domenenavn fungerer ikke. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Er litt trøtt nå, men hva skjer om du skriver nslookup blablapc.pcidetandredomenet.local? /greigutt Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Det returnerer riktig IP adresse. ping og nsloopup gjør på et vis samme nytten her. ping pc.detandredomenet.local funker ping detandredomenet.local funker ikke ping dettedomenet.local funker Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men har du noe innslag i den replikerte sonen som gjør at du skal få noe treff da? (Same as parent folder).....? /greigutt Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 hva mener du? Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 I en sone, feks ms.com, skal det ligge et A-innslag med (Same as parent folder) og ipen til DC... Gjør det det i sonene dine? /greigutt Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ja, Har (same as parent folder) på begge domenekontrollere som peker til begge. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Er jo, så vidt jeg vet, det innslaget som blir brukt når man pinger domene.bla... Sliter med dns selv om dagen, både simple og recursive dns-test feiler... huff.... /greigutt Lenke til kommentar
petterg Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Det er helt sikkert bare en liten tullefeil et sted som ødelegger alt, men den er godt gjemt... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Gjorde samme ting for et par dager siden. Satte opp sekundær DNS for begge domenene, på hver DC, inkl reverse. Så var det bare å sette opp trustet i på begge kontrollerne, så var jeg ferdig. Sikker på det ikke er noe brannmur tull mellom de? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Det er brannmur der. Hver gang jeg forsøker dette skrur jeg av all brannmur, så det er ikke der problemet ligger.... Kan jo tenkes at routeren ikke klarer å route den typen trafikk? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Prøv å legge domenet til i host filene på begge domenene, er av og til litt krøll mellom WINS og DNS resolution. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 hmm. Blir det ikke kaos om man legger netverksnavn i host fila? Er det ikke en egen fil for netverk? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 I DNS finnes ikke 'nettverksnavn', bare hosts. Og hosts defineres i host-filen Jeg vil tippe du har noe krøll med WINS og DNS som nevnt over. DNS tester du best med 'nslookup' for da eleminerer du WINS. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hvordan tester man navneoppslag på WINS? Altså tilsvarende nslookup, men at den sjekker kun WINS, ikke DNS Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 "nbtstat -a hostname" du leter etter? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 mange takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå