Gå til innhold

Ny bærbar, bra batteri, ~12 000kr - Ikke spilling

Pozzolan

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå bestemt meg får at jeg skal kjøpe meg en bærbar PC. Prisen kan være på rundt 12000kr. Kommer til å installere en Linux distro, så PC-en kommer ikke til å brukes til spilling, men til surfing, skriving av kode og videoredigering en gang i blant.

Krav:

God batterikapasitet, vil at den skal klare minimum 3 timer med filmavspilling fra harddisken (gjerne muligheten til å bytte ut cd rommet med ett ekstra batteri)

Skjermen må ikke være større enn 14', oppløsningen bør være så høy som mulig.

Minne: Helst 2GB med minne, kan sikkert kjøpe en bærbar med 1GB og oppgradere til 2GB.

HD: Så lenge den er større enn 80GB er jeg fornøyd, gjerne 5400rpm

Konstruksjonen: PC-en bør tåle litt, vil ikke han en pc som blir ripet opp på 1-2-3, den bør også være stillegående.

CPU: Blir vel en Core 2 Duo på 1,8Ghz+

Skjermkort: I og med at jeg ikke skal spille så går det bra med ett integrert ett, må støttes av linux.

Ekstrautstyr: Wifi et ett must, blåtann er ett pluss, flere enn 2 USB porter, firewire er ikke ett krav.

Håper på gode tips ;)

Endret av stealthy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på den, men hvordan er batteritiden på den? Finner bare batteritiden til MacBook Pro :/

Spesifikasjoner

* 2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs

* 120 GB Serial ATA-harddisk (5400 rpm)

* Apple Mini DVI to DVI Adapter

* Tastatur (Norsk) og Mac OS (Norsk)

* iWork '08

* 2,16 GHz Intel Core 2 Duo

* To-lags SuperDrive-stasjon

* AirPort Extreme-kort og Bluetooth

* Strømforsyningsenhet

* Batteri

Pris: NOK 13.028,00

Er det verdt pengene?

Endret av stealthy
Lenke til kommentar

Ta en titt på: HP Pavilion dv9575eu

Kjøpte den for en uke siden og er kjempe fornøyd!

Stor og flott skjerm, gode spesifikasjoner, alt fungerer slik det skal, blir ikke umarkant varm ved full load, masse HDD plass (320GB), mange tilkoblinger bla. HDMI-port. Enkelt og greit en kjempe god bærbar til ikke alt for mye penger.

Anbefales på det sterkeste! Her får du også med en god mus og bæreveske i prisen av budsjettet ditt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Greia der er at det ikke er noen valg for batterilevetid ;(

Slik det ser ut nå står det mellom MacBooken, En Thinkpad eller en Dell Vostro.

Hvis noen har erfaring med noen av de hadde det vært fint om de kunne skrive litt om maskinen.

Takk for hjelpen hittil!

Edit: Hva med en FUJITSU SIEMENS LifeBook S7110 IC2D T7200/ 2GB/ 120/ DVDS/ XPP 14,1SXGA+ (VFY:S7110-25NO) Bare 1.8KG :o

Endret av stealthy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...