Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Funker det med senkefjærer og vanlige gassdempere?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tiden er kommet for å bytte dempere på min Vw Vento 97mod. Ettersom den er ganske så myk, så har jeg lyst på noen litt lavere og stivere fjærer også.

Jeg har tilbud fra NBS på noen Weitec fjærer som senker 40mm, sammen med noen Sachs gassdemepere. totalprisen blir da 4045,- + frakt. Ifølge alle stedene jeg har snakket med funker det bra med vanlige gassdempere og de nevnte fjærene. De vil ikke synke sammen med en gang disse demperene da?

Mvh

erasmussen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker sikkert helt fint. Sjekk på www.kcl.no. De selger sachs dempere og eibach fjærer som er tilpassa hverandre, men det koster kanskje litt mer...

Problemet rundt dette gjelder mest hvis du setter på nye senkefjærer på gamle dempere. Demperene får et annet arbeidsområde som kan redusere effekten, lekasjer osv..

Vil uansett anbefale deg eibach fjærer....

Lenke til kommentar

Var litt vrien den siden til KCL, så fant ikke akkurat det settet du snakket om.

Hva er fordelen med eibach fjærer? Er de stivere?

Weitec hadde jo en hyggelig pris da, men er kvaliteten dårlig?

Noen nevner jo justerbare senkesett, men de koster vel en del mer. Er ikke interessert i å bruke mye mer enn 4000,- pluss/minus,

Link til Weitec fjærene:

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?...k=WA_Varegruppe[P]ASP=3161486[O]Type=VW[O]Model=Vento[O]Year=1997[O]Varegruppe=0329

Endret av erasmussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...