Gå til innhold

Grafikken i Halo 3, her er slutten på debatten

Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, så slutten på debatten om GRAFIKKEN til Halo 3 er at grafikken ikke teller? Bullshit.

Bare fordi en serie har hatt et par suksesser før, så kan spillet godt ha middelmådig grafikk og fortsatt være perfekt? Tullprat.

Ja, Halo 3 er et fantastisk spill med fantastisk gameplay. Men grafikken er middelmådig, det er det ingen som kan si noe imot. Det er så irriterende med disse anmelderne som gir Halo en perfect score.

Halo 3 ER IKKE PERFEKT. For at et spill skal være perfekt må det ha helt vill grafikk. Og ikke store, sorte områder på HD-skjermer, for å nevne noe. Å sette folk i en "drittungebås" hvis de ikke er enige med deg blir for dumt.

Hallo? Du setter dem i en "drittungebås" bare for å diskutere grafikken i debatten om grafikken i Halo 3? Skjønner virkelig ikke helt logikken.

EDIT: Og ja, jeg har spilt spillet. Spilte det i rundt åtte timer på releasedagen.

Endret av fluff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Ok, så slutten på debatten om GRAFIKKEN til Halo 3 er at grafikken ikke teller? Bullshit.

Bare fordi en serie har hatt et par suksesser før, så kan spillet godt ha middelmådig grafikk og fortsatt være perfekt? Tullprat.

Ja, Halo 3 er et fantastisk spill med fantastisk gameplay. Men grafikken er middelmådig, det er det ingen som kan si noe imot. Det er så irriterende med disse anmelderne som gir Halo en perfect score.

Halo 3 ER IKKE PERFEKT. For at et spill skal være perfekt må det ha helt vill grafikk. Og ikke store, sorte områder på HD-skjermer, for å nevne noe. Å sette folk i en "drittungebås" hvis de ikke er enige med deg blir for dumt.

Hallo? Du setter dem i en "drittungebås" bare for å diskutere grafikken i debatten om grafikken i Halo 3? Skjønner virkelig ikke helt logikken.

EDIT: Og ja, jeg har spilt spillet. Spilte det i rundt åtte timer på releasedagen.

9626244[/snapback]

Kanskje er vi kommet til et punkt i utviklingen der grafikkens tekniske kvaliteter ikke har noe å si for spillopplevesen lenger? Såfremt er det helt naturlig å ikke vektlegge dette mye når man vurderer et spill. Jeg mener at ps3/X369 kan vise såpass god/realisisk grafikk at selv om Halo 3 hadde vært på samme nivå som Crysis på grafikken, ville ikke jeg fått noe mer morro med Halo 3.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg der, men denne karen sier tross alt at konklusjonen på debatten om Halo 3's GRAFIKK er at grafikken ikke teller. Nå snakker jeg om hvis man først skal diskutere grafikken. Og jeg står ved at for at et spill skal være perfekt må det i tillegg ha perfekt grafikk.

Lenke til kommentar
Bare jeg som har stoppet opp mangen ganger for å bare stå å titte på "The Ark" eller hva det heter for noe? Lenge siden jeg har blitt så fasinert av noe i et spill..

9614287[/snapback]

Nei, Halo 3 byr på så mange lekre omgivelser at eg nærmest satt med tårer i augekroken,og dette er ikkje tull.

Ja spillet lider litt av jaggies og de menneskelige karakterene er ikkje akkurat så overbevisende, men spillet har vanvittige flotte teksturer og ein artidirection får spill kan skyte av. Og det veier opp for jaggies etc. syn eg da :)

Gameplayet er likt som tidligere, det er Halo. Men det er rett og slett så fantastisk mye artigere å spille Halo 3,eg syns det er mye meir variert. Og kraften i Xbox 360 kommer til sin rett og utvider kampene kollosalt og det bare kommer meir og meir heile veien. Eg blir ikkje lei her som i Halo 1 og 2.

Så single playeren overgjikk mine forventninger faktisk, og det setter eg stor pris på.

9615000[/snapback]

Respekterer din mening Mala (kanskje derfor jeg quoter deg), men kan ikke si jeg føler det samme.

Er en av de som aldri har forstått Halo hypen. Var overebevist om at også anmeldere skulle innse at dette bare var et middelmådig spill, når Microsoft den 25. september planla å slippe det samme spillet, for tredje gang. (Jeg er også en av de som synes at Halo 1 og 2 er identiske i sin middelmådighet. Da tenker jeg på enspiller-delen.)

Så jeg forventa slakt. Når spillet da kom og journalister verden over klinket til med 10'ere, og kalte spillet "den ultimate underholdningspakken" osv, bestemte jeg meg for å gi det en sjanse. (dette, i tillegg til at jeg alltid har likt Halo historien og jeg ville "finish the fight")

Må bare si det med en gang, Halo 3s campaign er mange ganger bedre enn både 1 og 2. Dette nettopp på grunn av den sårt trenge variasjonen de to første spilla manglet. Spilte gjennom spillet med noen kompiser (4P), og det var gøy nok det. Langt i fra noe revolusjonerende dog... Det er vel egentlig min feil at jeg kjøpte et spill jeg var "doomed" til å finne middelmådig.

Ang. grafikken så er den langt i fra god, mener jeg, til 360 å være. Det ser ut som et Wii-spill. Den art directionen som mange visstnok ble rørt av og måtte stoppe opp for å se på, la ikke jeg noe merke til. Men det betyr lite. Nemlig fordi actionen i Halo er intens og storslått nok til at det tar kanskje 3 minutter før alt småplukk en kunne klagd på, blir ubetydelig. For meg handler ikke Halo om grafikk. Musikken gjør mer for å få meg i stemning enn grafikken noen gang kan.

Lenke til kommentar

Artig å se så motsatte meininger :) Syns likevel det var litt hardt å si at Halo 3 ser som eit Wii spill, i såfall må det spillet ha gåt meg hus forbi. Skjønner at du setter det på spissen da :p

Men eg fikk endelig testet noen kamper online her om dagen, og eg skjønner at folk blei skuffet over grafikken i BETA`n. For lekkert var det ikkje. Forøvrig så syns eg dette matchmaking sakene er ein treg affære :huh:

Lenke til kommentar
Artig å se så motsatte meininger :) Syns likevel det var litt hardt å si at Halo 3 ser som eit Wii spill, i såfall må det spillet ha gåt meg hus forbi. Skjønner at du setter det på spissen da :p

Men eg fikk endelig testet noen kamper online her om dagen, og eg skjønner at folk blei skuffet over grafikken i BETA`n. For lekkert var det ikkje.  Forøvrig så syns eg dette matchmaking sakene er ein treg affære :huh:

9626856[/snapback]

wii-halo.jpg

lurer på hvem som har best grafikk. :)

btw, måten de håndterer lys i Halo 3 er nydelig.

enda en grunn til at folk burde spille det før de uttaler seg om grafikken

Endret av _Master_
Lenke til kommentar

Vel mye av grafikken i TP er fantastisk sånn art direction-messig, og eg digger det. Igjen så er det heller ikkje grafikken i Zelda som er viktig. Det er den heilhetlige oplevelsen som gamelayet legger opp til, selvfølgelig støttet opp av den herlige musikken og flotte grafikken spillet byr på :)

Lenke til kommentar
Vel mye av grafikken i TP er fantastisk sånn art direction-messig, og eg digger det. Igjen så er det heller ikkje grafikken i Zelda som er viktig. Det er den heilhetlige oplevelsen som gamelayet legger opp til, selvfølgelig støttet opp av den herlige musikken og flotte grafikken spillet byr på :)

9627007[/snapback]

enig :)

Greit nok at folk har forskjellige meninger men man kan da umulig mene at Halo 3 ser ut som et Wii spill?

Lenke til kommentar

9627007[/snapback]

enig :)

Greit nok at folk har forskjellige meninger men man kan da umulig mene at Halo 3 ser ut som et Wii spill?

9627066[/snapback]

Hehe jeg overdreiv nok litt der. Halo har selvfølgelig "bedre" grafikk enn alle Wii-spilla (som har kommet til nå i hvert fall :whistle: )

Men må si jeg liker art direction'en i Zelda TP bedre enn i Halo (noen som har et bedre ord for art direction på norsk/engelsk? Begynner å bli lei av å både bruke og lese det :p )

Lenke til kommentar

Morsom lesing i denne tråden her.

La meg forklare litt hvordan ting egentlig er.

1. Wii vil aldri komme opp mot Xbox 360 grafikk, grunnen er hardware.

2. Xbox 360 vil aldri komme helt opp mot PC grafikk, grunnen er hardware (Da snakker jeg om PC som har siste oppdatert hardware).

Sånn er det bare. Det er ren logikk. Snart kommer GoW til PC og da kan vi spille det med oppdatert grafikk og 1900x1200 med AA og AF og vi vil fortsatt ha dobbelt så mange FPS som 720p versjonen til Xbox 360.

Konsoller er fint, man slipper å oppdatere hardware etterhvert spillene kommer som stadig krever mer og mer ut av hardwaren. Med PC må man oppdatere for å følge med, men så lenge man gjør det finnes det ingen konsoll i dag som kan ta opp kampen mot PC.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
At Halo 3 yter godt av HDR er det ingen tvil om. :)

9627077[/snapback]

Jeg har aldri sett mer realistisk dagslys enn det Bungie lagde til Halo 3. Fantastisk naturtro HDR, det skal de absolutt ha! Det som gjør at Halo 3 kanskje ser dårligere ut må jo være mangel på gress, småsteiner og sånt som vi f.eks finner i Crysis. Teksturene i Halo 3 ser jo svært gode ut de, men et eller annet mangler for at det skal bli steinbra som Crysis. Men det å sette fingeren på akkurat hva det faktisk er blir verre for min del ihvertfall. Men så har man som oftest ikke tid til å studere småstein og gress når man løper og spiller som en gal heller! :) Derfor betyr det ganske så lite i grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...