Gå til innhold

Oktoberfest - ragamuffin @ 135mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tnx morva :)

Mandagens bilde var en hurtigløsning da buen kom frem.

8.oktober

Fint bilde Ragamuffin. Mørke omgivelser fremhever regnbuen - på en måte.

Regnbuen dukket fram dra vi kjørte fra Kv.dal til Sandnes på søndag, men jeg grep dessverre ikke øyeblikket - selv om kameraet lå i baksetet.. Ja, ja

Lenke til kommentar
Hva er dette med Oktoberfest?

Sitter å ser nedover her og alle er jo med! Hva er dette da gutter? Hva med en varsling på pm'a?!

Kort forklart; velg en brennvidde (fast objektiv) som du bruker i en måned, tar minst ett bilde hver dag - og laster opp ett av de i en slik tråd. Se forsiden av Akam.

Du er nok litt seint ute nå, men se ikke bort i fra at det blir en ny fest ved en senere anledning. Litt stress er det, det skal sies, men til slutt er det jo bare en selv som sitter igjen med lassevis med nye bilder på disken, mer erfaring, forhåpentligvis gitt og fått litt tips - og som ikke det er nok har en kar fra Japan Photo lovet store forstørrelser til alle som har deltatt (3-5 stk per pers).

Takk for nye kommetarer her fra olar, mangneska, autoaxave, jurgis og boblejet.

Lenke til kommentar
Dagens er et lite stykke Vestlandsnatur. Siste rester av høst og et skue av et fossefall.

10.oktober

Rennende vann gir nesten alltid gode resultater. Ikke noe unntak her heller.

"Sic transit gloria Mundi" er ikke oppramsing av bilmerker selv om det kanskje kan høres slik ut, (Fiat Sic, Fort Transit, Opel Gloria , Ford Mundi ) men rett og slett latin for "Slik forgår verdens herlighet" Passende kommentar når man ser en bilopphuggingsplass.

Lenke til kommentar

Mange takk for ytterligere kommentarer her folkens og for oppklaringen av vendingen Sojourner2 :)

I oktober er kutting og cropping forbudt, einar007 ;) Dog er jeg ikke uenig med deg. En liten cm i toppen kanskje - selv om det ville ødelagt litt av 1:1.5 formatet som jeg stort sett prøver å holde meg til (i bredden ville jeg ikke kuttet med andre ord)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...