TheOats Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Halo 3 er det første spillet jeg har som det står på esken at støtter 1080p, men jeg kjører det bare på 1080i. Jeg har fullHD TV, men når jeg ser på pixelene rundt våpnene på Halo så er de større en på Condemned. Er hvorfor er det slik? Det virker også som om det er mer antialashing (eller hva det nå heter) på Condemned, og egentlig ikke noe på Halo. Ett lite ekstra spm: Hvordan vet man forskjellen på spille som er oppskalert til 1080p og ikke? Håper noen smartinger her har noen gode svar Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 halo blir upscala uansett Halo3 er 680p Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja Halo 3 sitt størtste minus er at det lider av dårlig AA dessverre. Men den sinnsyke artdirection`en og de fantastiske brettene veier likevel opp for dette. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 kan du si det på nytt NIrD? Oppskallert fra 720P? Antialiasing aktiveres i spillene etter hvor mye de krever. Et spill som Halo 3 krever vel mer enn Condemned og Xbox 360 klarer vel bare ikke AA i det. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 halo blir upscala uansett Halo3 er 680p 9611887[/snapback] Kanskje jeg missforstår litt, men jeg snakker om halo3 hele tiden her altså. Det høres jo nesten "sykt ut" vist Halo3 ("Tiåretsspill", Xbox's maskot spill og for mange den eneste grunnen til å eie en 360 (bare for å overdrive)) ikke er mer enn 680p o_O? Ja Halo 3 sitt størtste minus er at det lider av dårlig AA dessverre. Men den sinnsyke artdirection`en og de fantastiske brettene veier likevel opp for dette. 9611902[/snapback] Men etter all den tiden de har brukt på det burde de vel ha klart å optimalisere spillet feor dette? + At grafikken ikke ser ut som den mest avanserte heller. (Selv om det er fint) kan du si det på nytt NIrD? Oppskallert fra 720P? Antialiasing aktiveres i spillene etter hvor mye de krever. Et spill som Halo 3 krever vel mer enn Condemned og Xbox 360 klarer vel bare ikke AA i det. 9611909[/snapback] Uansett synes jeg det føres mongo ut. Tipper en del av kraften går på den fantastiske avanserte AI'en =P Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Friday, in Bungie's Weekly Update, Luke Smith took on the Halo 3 640p resolution rumor head on and confirmed that Halo 3 does output natively at 1152x640 resolution and is up-converted by the Xbox 360 to either 720p or 1080p. But, before smoke comes spewing out of your ears because you feel cheated out of 80p, know that Bungie has a semi-good reason for reducing the pixel count ... high dynamic range lighting! Yes sir, during development the dev team calculated (through very geeky methods) that in order to make Halo 3 run smoothly and use two filters to create amazing HDR lighting effects they'd have to compromise and go with a slightly lower resolution. Bungie didn't tell this before, because they thought it wasn't all that important and didn't want the internets to blow it out of proportion (too late for that). Anyway, don't feel cheated about the resolution, because you have pretty HDR lighting to fill your 80p void and we know you couldn't tell the resolution difference anyway. Could you? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Neimen har du sett, HDR til og med jo. (ikke akkurat noe nytt for å si det mildt) Nei, dette er skuffende bungie. Selv Halo 2 hadde vel AA ? Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er latterlig att det ikke kjører "Halv-hd" engang. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, det er jo helt grusomt. Jeg så med en gang jeg slo på spillet at jeg var snytt for hele 80p. Jeg forventet jo at spillet skulle være i 720p, og sjokket over disse manglende 80p gjorde faktisk at jeg fikk en lei vridning i mitt venstre øye, noe som førte til en strekk i øyemuskelen. Jeg saksøker nå Bungie for 599 USD da jeg mener de med overlegg har angrepet mitt venstre øyes svake punkt, for massiv skade. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nå tror jeg vel ikke direkte de 80P'ene som gir dårligere "grafikk", men selve oppskalleringen som skaper det. (720P er native oppløsning på mange skjermer, og gir mye bedre bilde enn "ikke optimale" oppløsninger som Halo 3 kjører i) Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, det er jo helt grusomt. Jeg så med en gang jeg slo på spillet at jeg var snytt for hele 80p. Jeg forventet jo at spillet skulle være i 720p, og sjokket over disse manglende 80p gjorde faktisk at jeg fikk en lei vridning i mitt venstre øye, noe som førte til en strekk i øyemuskelen. Jeg saksøker nå Bungie for 599 USD da jeg mener de med overlegg har angrepet mitt venstre øyes svake punkt, for massiv skade. 9612264[/snapback] Skulle vel gå bra det ja =P Men ellers da; betyr det at Condemned ikke er oppskalert? (Tviler på at 80p i Halo3 er nok til å lage like små pixler som i Condemned?) Er det noen spill som ikke er oppskalert til 360? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hmm.. er det derfor jeg syntes Condemned og Kameo ser bedre ut enn Halo 3! Såklart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå