:Francis: Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Her skal jeg prøve å legge inn ett bilde hver dag i løpet av Oktober, men som flere andre kan jeg ikke love at det blir bilde hver eneste dag pga jobb, skole og andre aktiviteter. Jeg skal bruke Nikon D80, sammen med et 50mm f1.8 objektiv. Francis Endret 2. oktober 2007 av paulinfrancis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Her kommer dagens og trådens første bilde (jeg tok også noen bilder igår, men har ikke sett på dem enda). Jeg var ute og fotograferte litt i byen og fant denne "piecen" ved siden av en undergrunn. Jeg likte det at den var litt forfallen. f4 1/50s ISO100 Francis Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 En ganske så stilig avbilding dette her. For det første var det en kul figur i utgangspunktet, men den falmende murpussen og malingen gjør det til en interessant foto. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Dagens bilde. Snapshot av min yndlings kaffedrikk, cafe mocca f2.8 1/60s ISO100 Francis EDIT: Lastet opp feil bilde. Endret 9. oktober 2007 av paulinfrancis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 En ganske så stilig avbilding dette her. For det første var det en kul figur i utgangspunktet, men den falmende murpussen og malingen gjør det til en interessant foto. Takk Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Likte også fotografiet av piecen. bra sprayet i utgangspunktet, og forfallet gjør prikken over i`en. bra fanget Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Takk for kommentar! Her kommer bildet for 10.10.2007 Bildet er av fossen i Kongsberg. Bygget i bildet er den tekniske fagskolen. Kanskje en litt uvanlig komposisjon av motivet? Det mest opplagte er vel å ta bilde av midten/hele fossen? Jeg har valgt å ikke ha signatur i bildet, da jeg synes det ble for dominerende, ettersom jeg har en klar linje som går opp fra høyre hjørne i bildet. f/8.0 1/400s ISO100 Francis EDIT: Glemte å legge ved instillinger. Endret 13. oktober 2007 av paulinfrancis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg synes komposisjonen virker veldig godt. Men jeg er usikker på fargestikket ? Vannet virket vel bågrønt - men det er kanskje lyset ? Tom Lenke til kommentar
Steve-O- Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Komposisjonen er flott den. Likte ikke ikke helt fargene på bildet. Enig med Tom i at vannet blir litt blågrønt. Men det kan jo også være skjermen som lurer meg... Endret 13. oktober 2007 av Steve-O- Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Fargene er rett fra kamera (NEF) med saturation på 25, og vibrance på 15 i Lightroom (jeg liker mettede farger). Hvitbalansen har jeg målt fra fra det hvite skummet i vannet. Har jeg gjort noe galt? Francis EDIT: SKrivefeil Endret 14. oktober 2007 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk for kommentar! Her kommer bildet for 10.10.2007 Bildet er av fossen i Kongsberg. Bygget i bildet er den tekniske fagskolen. Kanskje en litt uvanlig komposisjon av motivet? Det mest opplagte er vel å ta bilde av midten/hele fossen? Jeg har valgt å ikke ha signatur i bildet, da jeg synes det ble for dominerende, ettersom jeg har en klar linje som går opp fra høyre hjørne i bildet. f/8.0 1/400s ISO100 Francis EDIT: Glemte å legge ved instillinger. Artig komposisjon. Bildet virker litt kjølig, men reagerer ikke på fargene som de øvrige kommentatorene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå