Gå til innhold

Digitalkamera til barn

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med kjøp av digitalkamera til barn?

Har en 6-åring som liker å ta bilder med engangskamera, og tenkte at et digitalkamera kunne gjøre ting morsommere for ham.

Jeg har søkt litt på nettet, men ikke funnet annet en helt enkle ting fra Fisher Price. Noen som vet om noe / Har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fisher Price-kamereaene er forferdelige. 5-åringen min har et Polaroid kompaktkamera vi kjøpte i USA for $100 - det gjør en god nok jobb, og har overlevd å være med i barnehagen en hel dag (veldig moro å se på resultatene!).

Kameraet har 3x zoom, men den brukes ikke, siden hun stort sett går tett opp til det hun skal ta bilder av. Et kamera uten zoom vil jo typisk også være mer robust enn ett med. Det har også 8Mpix, men jeg har justert oppløsningen ned til 4Mpix - ingen vits med mer.

Tipset mitt blir derfor å kjøpe billig, og gjerne uten zoom. Egentlig er det ikke så mye mer å si om saken. 5-6-åringer er ikke voldsomt kritiske ifht. bildekvalitet. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et HP med fixfokus og fastoptikk til min pode. Han er ganske fornøyd med det. Det som er greit med fixfokus er at de slipper forvirringen med AF, som ofte er litt mye å ta hensyn til når en liten gutt/jente skal være litt kreativ i tillegg. Først om et par år skal Alessio få en kamera med AF, og da blir det nok en rimelig superzoom på ham.

Ønsket om å ta over gamle fars FM med 50mm får han vente noen år med, til han har råd til fremkalling med ukepengene sine. Gøy med barn som faktisk foretrekker tanken om å bruke film fremfor digitalt kamera i en alder av 7 år, he he. Han går nok i sin fars fotspor der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...