wear Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hei! Hjemme har jeg x antall PC-er, blandt annet en i førsteetasje og en i andreetasje, disse er begge koblet til hvert sitt stereoanlegg. På fest pleier jeg som regel å bruke en laptop til å spille av musikk da jeg ikke vil at folk skal tulke med mine andre maskiner. Laptopen kobler jeg direkte til anlegget i første etasje med mini-jack/RCA noe som også gjør sitt til at det er lett å snuble over/rive ned PC-en hvis folk/jeg blir for full(e). Så, finnes det et program som gjør slik at jeg kan styre musikken fra laptopen, lage playlist, gjerne med innebyggget "musikkdatabase" som man kan søke i, for så å sende lyden til to andre PC-er som står på samme nettverk? Vet at det går å kjøre VNC + dele mapper på maskinen det skal spille fra, men da blir det kun lyd i en av PCene da jeg ikke gidder å sitte med to VNCer oppe. Pluss at det er en smule tungvindt. Tenkte på evt å sette opp en shoutcastserver eller noe på laptopen, men har aldri gjort det og vet derfor ikke om det vil fungere slik jeg ønsker. Hvis det finnes et program som gjør slik at man ikke må trykke på f.eks play på maskinene som skal fjernstyres så hadde det vært det beste, men tviler på at det funker. Noen tips/innspill? Takk takk! Endret 1. oktober 2007 av wear Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 vedkommende må ha delt musikken sin, start Winamp, legg til kattalog, finn frem vedkommendes kattalog og legg til. Kort, greit, enkelt og lavest båndbredde forbruk. Lenke til kommentar
wear Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) vedkommende må ha delt musikken sin, start Winamp, legg til kattalog, finn frem vedkommendes kattalog og legg til. Kort, greit, enkelt og lavest båndbredde forbruk. 9611622[/snapback] Kanskje jeg er litt treig, men mener du at jeg skal dele musikken på laptopen, og spille den av fra en av PCene? Det er isåfall ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker å bruke laptopen (hvor all musikken er), til å "sende" musikk "live" til de to andre PCene uten å måtte gjøre noe med de to andre Pcene. Båndbredde spiller ingen rolle da alt er gigabitlan. EDIT: Har fått til shoutcast, men det er relativt treigt når man bytter sang, men ellers virker det veldig greit egentlig. Og hadde det vært mulighet til å styre volum på PCene som streamer (uavhening av hverandre så hadde det vært HELT perfekt!) Endret 1. oktober 2007 av wear Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Winamp Remote! https://winamp.orb.com/orb/html/login.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå