QBab Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei, jeg skulle formatere maskinen for en på jobben. Og daglig får jeg inn et par maskiner som skal formateres,om det ikke blir spesifisert at noe _ikke_ skal slettes, slå sletter jeg alt. Men en vakker dag var det en luring som bare skulle ha C disken formatert og ikke D, jeg var sikker på at han hadde tatt backup før han sendte den inn til meg, det hadde han tydeligvis ikke. Så nå sitter jeg her med en tom PC og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Fins det noen gode verktøy for og hente tilbake formartert data? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei, jeg skulle formatere maskinen for en på jobben. Og daglig får jeg inn et par maskiner som skal formateres,om det ikke blir spesifisert at noe _ikke_ skal slettes, slå sletter jeg alt. Men en vakker dag var det en luring som bare skulle ha C disken formatert og ikke D, jeg var sikker på at han hadde tatt backup før han sendte den inn til meg, det hadde han tydeligvis ikke. Så nå sitter jeg her med en tom PC og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Fins det noen gode verktøy for og hente tilbake formartert data? 9611502[/snapback] IBAS er tingen for slikt. Personlig så spør jeg bestandig om folk har tatt backup før jeg formaterer. Vanlige dødelige er ikke vant til å tenke på slikt, de tror at du veiver med tryllestaven din også er hard disken reparert. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hei, jeg skulle formatere maskinen for en på jobben. Og daglig får jeg inn et par maskiner som skal formateres,om det ikke blir spesifisert at noe _ikke_ skal slettes, slå sletter jeg alt. Men en vakker dag var det en luring som bare skulle ha C disken formatert og ikke D, jeg var sikker på at han hadde tatt backup før han sendte den inn til meg, det hadde han tydeligvis ikke. Så nå sitter jeg her med en tom PC og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Fins det noen gode verktøy for og hente tilbake formartert data? 9611502[/snapback] IBAS er tingen for slikt. Personlig så spør jeg bestandig om folk har tatt backup før jeg formaterer. Vanlige dødelige er ikke vant til å tenke på slikt, de tror at du veiver med tryllestaven din også er hard disken reparert. 9611533[/snapback] Ja, jeg burde spør, men jeg er litt ny i gamet. IBAS er jo svin dyrt. Jeg holder på med noe PC-inspector freeware styr her som jeg fant på Google. Den finner en zillion av filer, men alle heter cluster xxxxx x = stigende nummer. Ikke halvparten av de fungerer heller. Er det ingen som har klart å fikse dette uten å gå til IBAS? Endret 1. oktober 2007 av QBab Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er mulig å få tak i noen av filene ved å bruke div. "un delete" programvare. Men det blir værre med de filene som er fysisk skrevet over ved installasjonen av windows. Folk skal vist ha hatt hell med PCInspector File Recovery (sjekk denne tråden) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har vært i samme sitasjonen selv, ikke et spesielt hyggelig sted å være. :/ Jeg prøvde også ymse gratis programmer, men ingen av de fungerte spesielt bra. Med GetDataBack klarte jeg imidlertid å hente ut samtlig filer på den formaterte disken, og ingen av de ble korupte. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Håper ikke du har skrevet noe som helst til disken din, for da er mye tapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå