Gå til innhold

Gjennopprette filer etter formatering.

QBab

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle formatere maskinen for en på jobben. Og daglig får jeg inn et par maskiner som skal formateres,om det ikke blir spesifisert at noe _ikke_ skal slettes, slå sletter jeg alt.

Men en vakker dag var det en luring som bare skulle ha C disken formatert og ikke D, jeg var sikker på at han hadde tatt backup før han sendte den inn til meg, det hadde han tydeligvis ikke.

Så nå sitter jeg her med en tom PC og lurer litt på hva jeg skal gjøre.

Fins det noen gode verktøy for og hente tilbake formartert data?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skulle formatere maskinen for en på jobben. Og daglig får jeg inn et par maskiner som skal formateres,om det ikke blir spesifisert at noe _ikke_ skal slettes, slå sletter jeg alt.

Men en vakker dag var det en luring som bare skulle ha C disken formatert og ikke D, jeg var sikker på at han hadde tatt backup før han sendte den inn til meg, det hadde han tydeligvis ikke.

9611502[/snapback]

IBAS er tingen for slikt. Personlig så spør jeg bestandig om folk har tatt backup før jeg formaterer. Vanlige dødelige er ikke vant til å tenke på slikt, de tror at du veiver med tryllestaven din også er hard disken reparert. :p

Lenke til kommentar

9611502[/snapback]

IBAS er tingen for slikt. Personlig så spør jeg bestandig om folk har tatt backup før jeg formaterer. Vanlige dødelige er ikke vant til å tenke på slikt, de tror at du veiver med tryllestaven din også er hard disken reparert. :p

9611533[/snapback]

Ja, jeg burde spør, men jeg er litt ny i gamet. IBAS er jo svin dyrt. :ohmy:

Jeg holder på med noe PC-inspector freeware styr her som jeg fant på Google. Den finner en zillion av filer, men alle heter cluster xxxxx x = stigende nummer. Ikke halvparten av de fungerer heller.

Er det ingen som har klart å fikse dette uten å gå til IBAS?

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...